unisportShop2017

Ydmyg Hazard: Trøjenummeret er ikke vigtigt - Logoet er vigtigt

Hazard interview

Real Madrid har fået en verdensstjerne i Eden Hazard. Men man har også fået en ydmyg spiller, som aldrig kunne finde på at sætte sig selv over holdet. Det viste han tydeligt på gårsdagens pressekonference, hvor han blandt andet sagde:

Hvor lang tid har du drømt om dette?
- Jeg har drømt om det siden jeg var lille, jeg har altid holdt med Real Madrid. Så kom jeg til Frankrig og siden til England og det er en ære at tage denne trøje på nu.

Zinedine Zidane:
- Alle ved, at Zidane var mit idol og at han nu bliver min træner var en vigtig faktor. Men jeg har altid ønsket at spille i denne klub. Omkring positionen på banen har jeg altid godt kunnet lide at være i venstre side eller som 10er, men det er ikke min afgørelse.

Mål:
- Min drøm er at nyde det, vinde kampe og vinde titler. Jeg vil skabe en historie med Real Madrid.

Straffespark:
- Når man spiller for Real Madrid er der ikke kun én stjerne og jeg er ny på holdet og vil forsøge at give alt. Omkring straffespark, så er anføreren rigtig god til dem. Jeg vil sparke dem, hvis jeg bliver bedt om det, men det regner jeg ikke med.

Rygnummer:
- Jeg har haft held til at snakke med Modric gennem Kovacic. Jeg spurgte i spøg til trøje nr. 10 og fik nej. Nummeret er ikke vigtigt for mig, det vigtige er logoet.

Courtois:
- Han fortalte mig, at jeg ikke skulle tvivle, hvis jeg fik muligheden, han er en ven. Han har fortalt mig, at det er den bedste klub i verden.

Tvivl om, hvorvidt drømmen blev til virkelighed?
- Jeg har altid drømt om at komme til Real Madrid. Dette var det perfekte tidspunkt at komme på. Nu vil jeg gerne vise mine kvaliteter på banen.

Den bedste i verden?
- Jeg vil forsøge at blive den bedste i verden. Men først skal vi være et hold, der vinder titler. Jeg står foran nye mål og jeg er klar til det.

Florentino Pérez:
- Jeg snakkede med Florentino Pérez ved en gallafest i London og han fortalte mig, at det var tid til at spille for Real Madrid.

Guldbold:
- I år er guldbolden allerede i Real Madrid hos Luka Modric. Jeg ved ikke, om det er lettere at vinde den i Real Madrid, selv om det er rigtigt at mange Real Madrid-spillere har vundet den. Men jeg koncentrerer mig om det kollektive aspekt og hvis jeg får den, er det fint. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Det er i mit hoved, men det er ikke en besættelse.

Galáctico:
- Jeg er ikke en Galáctico, men jeg vil forsøge at blive det. Lige nu er jeg Eden Hazard.

Benzema:
- For mig er han den bedste angriber i verden. Jeg tror, at jeg bliver en bedre spiller af at spille sammen med ham. Jeg forestiller mig allerede samspillet med Benzema, selv om jeg skal på banen for at gøre det.

Eget bidrag:
- Jeg er kommet hertil for at bidrage med min erfaring, mine afleveringer, mine mål…….jeg vil forsøge at gøre alt for, at vi kan vinde alle kampene.

Kan Hazard blive bedre?
- I fodbold-verdenen har man altid fortalt mig, at man kan forbedre sig. Der er altid aspekter, hvor man kan blive bedre individuelt og kollektivt. Vi forventer alle at forbedre vores omdømme. Jeg er inde i en god periode i min karriere, hvor jeg kan forbedre mig og dette hold vil tillade mig at hæve niveauet.

Pogba og Mbappé?
- Jeg er her ikke for at snakke om indkøb. Dem, du har nævnt, er blandt de bedste, men jeg ved ikke, hvad der sker i fremtiden.

Nerver?
- Tjah, jeg vil godt indrømme, at jeg var en smule nervøs.

Real Madrids netop afsluttede sæson:
- Jeg har været meget fokuseret på Chelsea. Jeg ved, at der har været dårlige øjeblikke, men i de seneste fem år har de vundet masser. Alle hold har nedgangsperioder.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.