unisportShop2017

Hazard: Fodbold-interessen begyndte med Zidane

Hazard interview

Eden Hazard er blevet interviewet af Real Madrid TV om sine første dage som spiller i klubben.

Han sagde blandt andet følgende om den storslåede modtagelse med 50.000 Madridistas på Estadio Santiago Bernabéu:

- Det var en stor oplevelse. Denne trøje betyder meget for mig. Real Madrid er den bedste klub i verden. Det er svært at beskrive, hvad jeg føler. At træde ind på græsplænen og se alle de fans var vidunderligt. Jeg ønsker bare, at næste måned kommer, så jeg kan komme i gang med at spille her.

At det er en drenge-drøm lægger Hazard ikke skjul på:

- Siden den første dag, hvor jeg som 4-5-årig begyndte at spille bold hjemme i haven har jeg drømt om at spille for Real Madrid. Min karriere har bragt mig til mange forskellige hold, men nu – som 28-årig – kan jeg begynde at spille i denne storslåede klub. Det er svært at beskrive følelsen. Jeg er meget glad.

Glæden bliver ikke mindre af, at han skal arbejde sammen med Zinedine Zidane:

- Jeg begyndte at se fodbold på grund af ham. Jeg boede i Belgien, men holdt med Frankrig på grund af Zidane. Nu skal vi begynde at arbejde sammen og det er en meget speciel følelse. Jeg ønsker blot, at den kommende måned går hurtigt, så jeg kan komme under hans vinger. Mit første minde om Zidane var hans helflugter i CL-finalen mod Leverkusen.

Titler bliver naturligvis et vigtigt tema for Real Madrid i den kommende sæson. Om det siger Hazard:

- Når man spiller i denne klub, har man lyst til at vinde titler. Du ønsker at vinde alle titler, til dig selv, til holdet, til tilhængerne og til hele verden, for denne klub vinder titler næsten hvert eneste år. Det første man tænker på, når man står op, er at man spiller for Real Madrid og at man ønsker at vinde noget sidst på sæsonen. Hvis vi spiller som hold med passion og hårdt arbejde, vil vi opnå det.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.