Lucas Silva: Jeg står til rådighed for Real Madrid

Lucas Silva blev for ganske nyligt interviewet af Marca, og afslørede en vis mængde uvished omkring hans umiddelbare fremtid. Interviewet udartede sig som følger:

Hvorfor er du stadig klubløs?

Sandheden er, at jeg har et hold, og det er Real Madrid. Der har været nogle tilbud, men de fleste af dem har bare været forespørgsler eller spekulationer. Det er svært for mig, fordi det er det sidste år af min kontrakt. Min bror som hjælper mig med denne her slags ting, er her i Madrid, og er i konstant korrespondance for at løse situationen på den bedst mulige måde. Der er nogle dage til at transfervinduet lukker, og vi ønsker at finde en aftale der er god for begge parter. Jeg er ved at blive klar, sæsonen er allerede begyndt, og jeg vil gerne være klar til at spille, hvor end det så måtte være henne.

Hvor kunne du godt tænke dig at spille i Spanien?

Jeg vil bare gerne spille. Lige nu er det svært at sige hvor. Spanien er i hvert fald en af mulighederne, og en liga i hvilken jeg føler mig klar til at spille nu. La Liga er en af de vigtigste turneringer i verden, det er meget konkurrencepræget, og en liga med et højt niveau. Jeg selv har mere erfaring og modenhed end før, jeg har været i stand til at spille på et højt niveau de seneste år, og jeg ville mene at jeg i dag har evnerne til at spille for ethvert hold. Min intention er at blive i Europa.

Er du skuffet over, at du ikke kan træne på Valdebebas?

Nej, jeg har kontrakt med Real Madrid i et år mere. Jeg har været i Madrid i et par dage, men af bureaukratiske årsager træner jeg ikke med klubben. Jeg træner hver dag med en fysisk træner, for ikke at miste form.

Du træner i fitness, men ville du være i stand til at spille i morgen?

Jeg havde trænet og spillet normalt ved Cruzeiro indtil slutningen af mit lejeophold. Kort tid efter da jeg kom til Madrid fortsatte jeg med at træne, oftest af to omgange hver dag. Jeg ser mig selv som havende god kondition, og et godt teknisk niveau. Jeg er klar til at spille. Det jeg helst vil, er at gå ud på banen. Jeg tror dette vil blive realiseret, og i samarbejde med Real Madrid vil vi løse denne situation på den bedst mulige måde.

Du har spillet ni officielle kampe med Real Madrid. Hvor svært er det at spille på det hold?

Real Madrid er en klub hvori der altid vil være spillere med højt niveau, mange af verdens allerbedste. Jeg havde vanskeligheder i starten, måske fordi jeg var meget ung, og ikke havde en fast plads på holdet. Jeg havde brug for at omstille mig bedre, i dag ville jeg være meget være forberedt. Jeg spillede nogle få kampe i Madrid, men når jeg spillede, føler jeg, at jeg gjorde det godt. Når jeg startede inde tænkte jeg ikke, at jeg gjorde noget forkert. Andre ting har gjort min situation svær. Jeg ankom til Spanien da jeg var 21, jeg havde allerede vundet to brasilianske ligatitler med Cruzeiro, jeg blev kåret til bedste midtbanespiller, og kaldt ind på Brasiliens ungdomshold.

Real Madrid har kun fire midtbanespillere – Tror du stadig på et opkald fra Zidane?

Det er ikke noget jeg overhovedet overvejer, på grund af indholdet af de samtaler jeg har haft med klubben. Det man kan sige er, at jeg har en kontrakt som løber ud på et tidspunkt, men hvis man vil satse på mig, så er jeg tilgængelig. Hvis ikke, så vil min kærlighed for Real Madrid stadig være meget stærk, og jeg vil fortsætte på min egen vej.


Bør Real Madrid overveje at lukke Lucas Silva ind i varmen igen, efter afgangen af adskillige midtbanespillere?

Seneste artikler...

Annonce