unisportShop2017

Areola præsenteret: Casillas var mit idol

Areola prsenteret

Alphonse Areola blev i dag præsenteret som ny målmand i Real Madrid. Sammen med Emilio Butragueño mødte han spansk presse til en snak om forventningerne til den kommende sæson.

Areola sagde følgende om udsigten til at skulle træne under Zinedine Zidane:
- Det er helt sikkert, at jeg kommer til en klub, der trænes af en legende. Det er en ære at skulle spille under ham og jeg vil gøre alt.

Om sine egne målsætninger for året i Real Madrid, sagde han:
- Målet er at give alt hver eneste dag og være klar til hver kamp, for at kunne vise mit niveau, når jeg får chancen.

Areola har allerede hilst på Zidane:
- Han har simpelthen modtaget mig rigtig fint og budt mig velkommen.

Der har naturligvis været spekuleret i, at Areolas landsholdsplads er i fare, hvis han ikke får spilletid i Real Madrid. Om det siger han:
- Det er mig, der skal give mig fuldt ud, selv om det er rigtigt, at det bliver svært, hvis jeg ikke får spilletid. Men jeg tænker ikke på det, for denne dag er meget lykkelig for mig. Jeg vil give alt, hvad jeg kan og hvis jeg får chancen for at spille, vil jeg forsøge at gøre mit bedste.

Som nytilkommen franskmand fra Paris SG, var der naturligvis interesse i at høre om Mbappés fremtid:
- Det eneste jeg har snakket med ham om, er at han skal komme tilbage snarest fra sin skade og så må vi se i fremtiden. Han har sin historie og jeg har min. Han er Paris SG-spiller og vi har alle vores egne veje.

Og netop den kommende uges opgør mod Paris SG var også et emne:
- Det er rigtigt, at det er en stor tilfældighed, at jeg kommer tilbage så hurtigt, men jeg har ikke snakket med nogen i truppen om det. Jeg forsøger bare at blive integreret hurtigst muligt.

Om at kæmpe for en startplads og være reserve for Courtois:
- Jeg har kun et år som udlejet, men jeg vil forsøge at udnytte det maksimalt. Det er klart, at der er et særligt hierarki, men jeg vil vise mit niveau. Hvad træneren og jeg har snakket om, forbliver internt. Vi må se hvad der sker, men jeg skal holde mig parat.

Om muligheden for at vinde CL:
- Jeg har set alle trofæerne på museet og det giver lyst til at hente mere hjem til Real Madrid. Men for at kunne gøre det, skal vi være stærke.

Endelig sagde han følgende om at have fået nr. 1:
- Dette nummer betyder meget i denne klub. Iker Casillas havde det og han var et af mine idoler. Han gav mig lyst til at blive målmand og jeg har hans trøjer. Det er et smukt nummer og nu skal jeg vise, at jeg er nr. 1.

Log-på for at kommentere

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.