unisportShop2017

Optakt: Real Madrid - Levante, LaLiga, 4. spillerunde

Levante optakt hjemme

LaLiga er tilbage efter landskampspause og Real Madrid møder Levante hjemme som indledning til et hårdt program den næste halvanden måned, hvor man har udekampe mod Sevilla, Atlético Madrid og Barcelona.

Real Madrid skal forsøge at komme tilbage på sejrs-sporet efter to afgjorte kampe inden landskampspausen og heldigvis har man historisk klaret sig godt efter disse pauser, men man er oppe mod et Levante-hold, som er kommet godt fra start og faktisk netop nu er placeret lige over Real Madrid.

Zinedine Zidane – og de forhåbentlig mange tilskuere på Estadio Santiago Bernabéu – kan glæde sig over, at Eden Hazard endelig er klar til debut og han forventes naturligvis at starte inde på et hold, som lider under et stort fravær af især midtbanefolk og samtidig er Gareth Bale også ude med karantæne.

En anden spiller, som forventes at få debut i dagens kamp er Eder Militao, som med sikkerhed er i startopstillingen på onsdag til CL-udekampen mod Paris, hvor Ramos og Nacho har karantæne. Det vil være vigtigt at få givet den brasilianske forsvarer lidt Real Madrid-kampe i benene.

Real Madrid har kun tre midtbanespillere med til kampen og de forventes alle at starte inde. Det er Casemiro, Kroos og James. For at få lidt mere defensiv styrke, ventes det at arbejdsomme Lucas Vázquez starter inde i angrebet sammen med Hazard og Benzema.

Solen skinner på Levante i øjeblikket. Klubben gør klar til at fejre sit 110 års jubilæum i en tid, hvor man netop har afviklet sin skattegæld og skal have renoveret sit stadion. Og så er man i øjeblikket på fjerdepladsen i LaLiga, hvilket man har tænkt sig at forsvare i dagens kamp. De tider er for længst forbi, hvor modstanderholdene på Estadio Santiago Bernabéu ryster i knæene og Levante vil sandsynligvis forsøge at bygge videre på stimen af gode resultater i den spanske hovedstad, hvor man ikke har tabt mod Real Madrid i de seneste to sæsoner.

Levantes spillestil er meget direkte og det betyder at Real Madrids defensive arbejde skal være i orden for ikke at blive overrumplet af spillere som Bardhi, Vuksevic, Morales, Roger og selveste Borja Mayoral, som får lov til at spille dagens kamp efter at Real Madrid har besluttet, at man ikke længere vil gøre brug af sine klausuler for udlejede spillere.

Dagens kamp vises på Strive og i morgen sidst på dagen vil I kunne høre vores nedtakt fra kampen i vores podcast.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Militao, Marcelo, Casemiro, Kroos, James, Lucas Vázquez, Hazard, Benzema.

Log-på for at kommentere

Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #1 1 dag 22 timer siden

Dios skrev: Ramos4 skrev:

Militao kommer ikke først på bolden eller foran sin mand, da Levante er lige ved at gøre det til 3-3. Shit happens.

Men vi må jo sælge Ramos så. Og Militao.

Shit happens, så længe det bare ikke er dem du har set dig ond på, så sikkert. Jeg vil godt give dig den. Det er Marcelo's skyld, at Ramos ikke følger sin mand, fordi Ramos jo ikke kan vide sig sikker på om Marcelo står i angrebet igen, og dermed må afvente situationen :D

Jeg synes Ramos var ganske stabil sidste sæson - men jo han er da sikkert dalet i niveau. Hvilket igen ikke er mærkeligt når han bliver 34 næste gang. Jeg har helt sikkert set mig mere sur på andre, men jeg prøver ikke at holde hånden over nogen.

Ramos bruger jo også megen energi på at løbe med frem i random situationer, hvor han lige lyster, så det koster jo også kræfter ;)
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #2 1 dag 22 timer siden

ElMadrid skrev:

Ramos4 skrev:

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Dios skrev: @Ramos4.

Se hvor hans øjne er på deres første mål. Hans placeringsevne har altid været elendig, og det var den desværre igen idag. Det har intet med alderen at gøre, men sløseri og mangel på kvalitet.

Vildt nok at du har styr på hans øjne. Jeg har lige set den igen. Han kigger da på sin mand? Han ligger bare en meter for langt fra ham.

Det er taktik på så lavt niveau, at selv jeg som ungdomstræner træner det med børn som er under 12 år. Ramos kigger fodbold, og det kan du se i hans acceleration, da han finder ud af, at hans spiller er foran ham, og bolden havner hos ham. Jeg har slet ikke ord for, at du ikke kan se det. Det er absurd, og alle forsvarspillere i topklubber udover Ramos og Varane ville cleare den bold uden problemer.
Ramos skal jo bare følge sin mand og lukke ham ned. Det er jo ikke en svær situation for ham, hvis han var koncentreret. Problemet er bare, at det immervæk er sjældent han efterhånden er det.

At du bagefter nævner Marcelo er jo faktisk endnu mere latterligt. Havde der kommet en retur, og Marcelo's mand havde scoret, så fair, men det er simpelthen så langt ude et argument. Der er 2 spillere i feltet, og vi har 2 midterforsvarer, som desværre er de dårligste til at dække op, og det koster. Længere er den overhovedet ikke!

Militao kommer ikke først på bolden eller foran sin mand, da Levante er lige ved at gøre det til 3-3. Shit happens.

Så du laver en sammenligning mellem en ung mand, der lige har fået sine første 20 minutter på Berna med 33 årige Ramos, der har flere hundrede kampe på CV'et?

Lidt sund fornuft skader ikke :D

Hvad har evnen til at dække op at gøre med alder?

Ramos største problem har altid været at han buser frem og er for aggressiv. Men at han dækker dårligt op er jeg ikke enig i. Jeg har hvertfald ikke lagt mærke til at det er oftere end gennemsnittet.
Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #3 2 dage 18 timer siden
Ramos4 skrev:

Shit happens, så længe det bare ikke er dem du har set dig ond på, så sikkert. Jeg vil godt give dig den. Det er Marcelo's skyld, at Ramos ikke følger sin mand, fordi Ramos jo ikke kan vide sig sikker på om Marcelo står i angrebet igen, og dermed må afvente situationen :D
ElMadrid's profilbillede
ElMadrid svaret på emne: #4 2 dage 19 timer siden

Ramos4 skrev:

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Se hvor hans øjne er på deres første mål. Hans placeringsevne har altid været elendig, og det var den desværre igen idag. Det har intet med alderen at gøre, men sløseri og mangel på kvalitet.

Vildt nok at du har styr på hans øjne. Jeg har lige set den igen. Han kigger da på sin mand? Han ligger bare en meter for langt fra ham.

Det er taktik på så lavt niveau, at selv jeg som ungdomstræner træner det med børn som er under 12 år. Ramos kigger fodbold, og det kan du se i hans acceleration, da han finder ud af, at hans spiller er foran ham, og bolden havner hos ham. Jeg har slet ikke ord for, at du ikke kan se det. Det er absurd, og alle forsvarspillere i topklubber udover Ramos og Varane ville cleare den bold uden problemer.
Ramos skal jo bare følge sin mand og lukke ham ned. Det er jo ikke en svær situation for ham, hvis han var koncentreret. Problemet er bare, at det immervæk er sjældent han efterhånden er det.

At du bagefter nævner Marcelo er jo faktisk endnu mere latterligt. Havde der kommet en retur, og Marcelo's mand havde scoret, så fair, men det er simpelthen så langt ude et argument. Der er 2 spillere i feltet, og vi har 2 midterforsvarer, som desværre er de dårligste til at dække op, og det koster. Længere er den overhovedet ikke!

Så du laver en sammenligning mellem en ung mand, der lige har fået sine første 20 minutter på Berna med 33 årige Ramos, der har flere hundrede kampe på CV'et?

Lidt sund fornuft skader ikke :D
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #5 2 dage 22 timer siden

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #6 3 dage 1 time siden

Ramos4 skrev:

Brylle's profilbillede
Brylle svaret på emne: #7 3 dage 14 timer siden
Fed første halvleg i dag. Det vil jeg tage med, for det er udelukkende Zidane der ødelægger den gode oplevelse for mig, og der er det i den grad vigtigere for mig at se spillerne i noget fremgang. Det er dem der bør holde længst, da Zidane i den grad er ved at udstille sig selv så meget, at han ryge på porten før eller siden alligevel, så det er vigtigt at få spillere som Carvajal, Varane, Casemiro, Kroos og Benzema til at præstere godt igen.

Vinicius havde lidt problemer, men kommer med gode løb, gør tingene farligt og så elsker jeg hans sprints på tværs af banen i dybden. Det kan vride ethvert forsvar fra hinanden. Jeg tror fortsat på vores unge magiker, selvom det ser sløvt ud foran målet. Lucas spillede endelig en god kamp. Hans blik for medspillerne var super i dag og han bandt flere gode angreb sammen, ligesom han var en vigtig del af vores gode spil ud af modstanderens pres. Casemiro fortsætter de gode takter og Kroos spiller sig mere og mere op, selvom jeg stadig bliver syg i hovedet over hans manglende tilbageløb. Dog sætter han sig igennem som spilstyrer i dag.

James er for mig det helt store lyspunkt. Når man tager en sprint i 90. minut for en træner der i den grad har skidt på ham hele opstarten, så viser det mig at det er en mand der er tilbage for at genvinde tilliden i klubben. Der mangler stadig noget skarphed i hans aktioner og nogle af hans bolde, men det tror jeg kommer stille og roligt. Han kæmper en hvis del ud af bukserne, tilbyder sig hele tiden og holder et fornuftigt tempo i spillet samtidig med at hans rolle i presset blev afgørende i dag.

Jeg er for en gangs skyld positiv efter en kamp med Real Madrid. Kun vores taktisk elendige træner kan ødelægge det nu. Hvad ligner det at spille med en enkelt central midtbanespiller og i samme ombæring tage forsvarsgeneralen ud? Det giver ingen mening. Det er ikke modigt, men snotdumt.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #8 3 dage 17 timer siden
Vi bliver nemt trukket helt skæve og midtbanen når ikke med tilbage. Varane og Ramos kommer nemt til at se dumme ud. Ja Ramos kunne godt have ligget tættere på. Men 1) Han kan ikke nødvendigvis nå det, den anden spiller løber jo også. 2) Hvis han gør det efterlader han et endu større rum bagved, hvor han kan blive løbet i ryggen. Der kom så ikke nogen, men det når han måske ikke at tjekke. Marcelo hjælper ham hvertfald ikke, så hvis Ramos går på forreste mand eller næst-forreste, så er der ingen der dækker bagved. Det ved han jo også godt.

Vores stoppere ser tit skidt ud, men for fanden de får ikke meget hjælp. De bliver trukket ud af position og skal have øjne i nakken fordi vores backer er wings og Casemiro er eneste midtbanemand der tør få snavs på trøjen.

Jeg vil ikke forsvare det konkrete mål her, han ser jo ikke super ud, hæng Ramos ud hvis I vil, men jeg ser det i et lidt større perspektiv.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #9 3 dage 17 timer siden

Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #10 3 dage 17 timer siden
@Ramos4.

Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #11 3 dage 17 timer siden
Alt det der med at Militao skulle spilles ind giver jeg heller ikke meget for. 30 minutter sammen med Varane mod Levante så er han gået fra helt uklar til pludselig at være 100% klar til PSG? Haha. De har vel spillet sammen til træning og Militao er en voksen mand, selvfølgelig kan han starte en kamp i midtugen.

Ramos har fri i midtugen så han kunne sagtens have spillet kampen færdig. Militao kunne have ligget på midtbanen, hvis Casemiro skulle ud. At spille med Kroos som eneste defensive midtbane og ellers James, det er hovedrystende.

Edit: Havde Levante nu gjort det til 3-3, som de var tæt på, så gad jeg godt se folk forsvare Zidane. Dét ville være modigt. At forsvare ham i en kamp, hvor vi vandt på svine held i sidste ende, det er lidt vagt.
Sahinovic's profilbillede
Sahinovic svaret på emne: #12 3 dage 17 timer siden

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Forfærdelig 2. halvleg. Hold da kæft hvor er jeg skuffet. Deres målmand stod en brændkamp, og vores gør hvad han skal, men absolut ikke mere end det. Hold kæft jeg savner Casillas.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det er så svært for Ramos at agere rigtigt i defensive aktioner. Hold kæft, hvor er det bare pinligt, at han bare skal koste et mål i hver kamp efterhånden. Van Dijk skal der gå et år før, at der er nogen der dribler forbi ham. Med Ramos går der et kvarter af hver kamp, hvor spillerne bare lunter forbi ham, så let som ingenting.

Vi havde så meget brug for en overlegen sejr, og hvad der startede fantastisk sluttede med buh råben fra tilskuernes side af igen.

Hvilket mål var Ramos' skyld?

Det første mål? Levante spilleren kan kun spille den ind til en af sine medspillere hvis situationen skal blive farlig, og det er Ramos’ mand, men fordi han snorksover så kommer han slet ikke tæt nok på.

Komisk forsvarsspil, men på dette punkt er Ramos aldrig blevet ældre.
Kratmus svaret på emne: #13 3 dage 17 timer siden

ElMadrid skrev: Det er hellere ikke nemt at være Zidane. Han får kritik for ikke at stille op med Militao. Når han skifter ham ind fordi han SKAL have nogle minutter inden PSG kampen, så får han også kritik for det.

Det er jo kritik i 2 forskellige retninger, og det er jo ikke de samme personer, der kritiserer ham for at stille op med Militao, som kritiserer ham for ikke at stille op med ham.

For at vende lidt tilbage til tråden..

Hazard viste lovende takter, men han synes også til tider egoistisk. Jeg forstår godt, at han gerne vil vise noget i sin første kamp, men der var op til flere situationer, hvor hans egoisme eller manglende overblik/aflevering har kostet chancer. Til gengæld er det noget, der er relativt nemt at forbedre.. Vinicius' afslutninger derimod kræver vist lidt mere arbejde.

James kæmper virkelig for det. Jeg ville ønske, at samtlige spillere viste samme engagement som ham og Lucas. I modsætning til Lucas har han også evner, og han slår nogle giftige bolde med det venstreben. Han indgår godt i kombinationerne, og han viser overblik især ved hans assist. Isco har i min optik længe været overvurderet og James det modsatte. Et salg af Isco ville kunne frigøre nogle midler, og hans markedsværdi er formentlig stadig overvurderet ift. hvor lidt han synes at bidrage med.

Benz viser også lovende takter!

Jeg synes, at Courtois burde have reddet deres andet mål. Navas var helt sikkert kommet tættere på den, og sikkert også reddet den! Jeg ønsker Courtois det bedste, og håber at han også snart får tur i den.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #14 3 dage 18 timer siden

ElMadrid skrev: Det er hellere ikke nemt at være Zidane. Han får kritik for ikke at stille op med Militao. Når han skifter ham ind fordi han SKAL have nogle minutter inden PSG kampen, så får han også kritik for det.

I øvrigt så vidste vi alle sammen at Case maks kunne spille 60 min, da han lige er kommet tilbage fra landsholdet og forventes igen at spille mod PSG.

Fatter ikke at vi altid skal kritisere bare for at kritisere.

Holdet mangler selvtillid og det kommer forhåbentligt med flere sejre.

I øvrigt en klasse kamp af James og Benz. Det samme kan man ikke sige om Lucas der blev ved med at miste bolden de sidste 20 min.

Det er ikke nemt at være Zidane og kudos til ham for at agere roligt udadtil. Men altså lad os nu lige kigge ham an i sømmene en gang. Isco render stadig rundt i klubben selvom han har været elendig i flere år. James er startet sæsonen med gejst, assist og højt pres. Ham sked Zidane et stykke hele pre-season og kunne være havnet i freaking Atletico. Zidane ville have Pogba og åbenbart kun Pogba. Nu står vi med en midtbane der er tyndere end nogensinde.

At skifte Ramos og Casemiro + skifte system lige efter en 1-3 scoring er da et sats af de større.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #15 3 dage 18 timer siden

Dios skrev: Forfærdelig 2. halvleg. Hold da kæft hvor er jeg skuffet. Deres målmand stod en brændkamp, og vores gør hvad han skal, men absolut ikke mere end det. Hold kæft jeg savner Casillas.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det er så svært for Ramos at agere rigtigt i defensive aktioner. Hold kæft, hvor er det bare pinligt, at han bare skal koste et mål i hver kamp efterhånden. Van Dijk skal der gå et år før, at der er nogen der dribler forbi ham. Med Ramos går der et kvarter af hver kamp, hvor spillerne bare lunter forbi ham, så let som ingenting.

Vi havde så meget brug for en overlegen sejr, og hvad der startede fantastisk sluttede med buh råben fra tilskuernes side af igen.

Hvilket mål var Ramos' skyld?

Jeg tror i øvrigt mest af alt han er blevet 33,5 og der er dér den trykker. Hans fart er på Hierros niveau efterhånden. Måske han skal omstille sit spil lidt, men jeg ser trods alt mest hans fejl som alderen der trykker frem for at han er ukoncentreret o.lign. Hvis man SKAL se det positive i det.
ElMadrid's profilbillede
ElMadrid svaret på emne: #16 3 dage 18 timer siden

Kiwes skrev:

I øvrigt så vidste vi alle sammen at Case maks kunne spille 60 min, da han lige er kommet tilbage fra landsholdet og forventes igen at spille mod PSG.

I øvrigt en klasse kamp af James og Benz. Det samme kan man ikke sige om Lucas der blev ved med at miste bolden de sidste 20 min.

Hvad med Militao for Casemiro og Hazard for Vini - bare en tanke? Det sku ikke så svært.

Dårlig idé synes jeg. Militao skal jo ikke spille midtbane på onsdag. Skal du give ham nogle minutter, skal det være på samme plads som han forventes at spille.

Det er jo netop det som folk kritisere Zidane for. At de unge spillere bliver spillet forskellige pladser i forskellige kampe.

Men tak fordi du understreger min pointe :D

Det er også det samme med Vini. Hvor mange har herinde ikke skreget for at Zidane ikke giver spilletid nok til de unge talenter. Nu hvor Vini får en hel kamp, så er man utilfreds med det.

Jeg siger ikke at Zidane er fejlfri, men så galt er det da heller ikke. Havde vi bare forsvaret os lidt bedre, havde det slet ikke været nødvendigt med denne diskussion.
Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #17 3 dage 18 timer siden
Forfærdelig 2. halvleg. Hold da kæft hvor er jeg skuffet. Deres målmand stod en brændkamp, og vores gør hvad han skal, men absolut ikke mere end det. Hold kæft jeg savner Casillas.

Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #18 3 dage 19 timer siden

Hvad med Militao for Casemiro og Hazard for Vini - bare en tanke? Det sku ikke så svært.
ElMadrid's profilbillede
ElMadrid svaret på emne: #19 3 dage 19 timer siden
Det er i øvrigt vanvittigt at der ikke er plads til Benz på det franske landshold.
ElMadrid's profilbillede
ElMadrid svaret på emne: #20 3 dage 19 timer siden
Det er hellere ikke nemt at være Zidane. Han får kritik for ikke at stille op med Militao. Når han skifter ham ind fordi han SKAL have nogle minutter inden PSG kampen, så får han også kritik for det.

Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #21 3 dage 19 timer siden
Courtois er god i luften og redder det han skal, men alt nede omkring fødderne går ind. Han er så langsom til at komme ned.
Steen svaret på emne: #22 3 dage 19 timer siden

mohbar skrev:

-#7- skrev: Målene pisser bare ind på det her hold, og så skifter man de to defensive styrmænd ud. Taktisk masterclass af Zidane.

Courtois tager fortsat ingenting udover det ordinære og Vinicius ligner ikke en som nogensinde har forsøgt en afslutning.

Suk..

Der kom så lige en redning der reddede os..

Det så godt ud på tv, men det er vel i realiteten en redning som målmænd bør lave 9/10 gange.

Courtois har været meget middelmådig, og hvis han ikke forbedrer sig, bør man være på udkig efter en ny målmand efter sæsonen. Det kunne jo have været Lunin, men så smart som denne klub er, så vælger man at udleje ham til Valladolid, som allerede har en førstemålmand. Deres træner har været ude at sige, at Lunin kun kommer til at spille i Copa Del Rey. Det bliver så andet år i træk, hvor man udlejer ham, og han ikke får spilletid. Vanvittigt.
Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #23 3 dage 19 timer siden
Det dur sku ikke med Vinicius. Sidste sæson var jeg imponeret over ham og var sikker på at han blev bedre til at ramme målet. Hvad er en angriber uden mål? Han skal lejes ud - 100%. Og enig med Courtois - han er ingen klasse målmand, reder meget sjældent de rigtig svære bolde.
Real HWL's profilbillede
Real HWL svaret på emne: #24 3 dage 19 timer siden
Kæmpe HaHa oplevelse efter 1. halvleg. Og alligevel ender det med man sidder med en bitter smag i munden. Utroligt!
-#7-'s profilbillede
-#7- svaret på emne: #25 3 dage 19 timer siden

mohbar skrev:

-#7- skrev: Målene pisser bare ind på det her hold, og så skifter man de to defensive styrmænd ud. Taktisk masterclass af Zidane.

Courtois tager fortsat ingenting udover det ordinære og Vinicius ligner ikke en som nogensinde har forsøgt en afslutning.

Suk..

Der kom så lige en redning der reddede os..

Som sad lige på ham, altså en af de ordinære. Jeg så jo gerne at Courtois også tog nogle af de lidt mere "umulige" bolde, som Navas og Casillas ofte gjorde, og som åbenbart er nødvendigt når vi spiller uden forsvar.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.