Lens-præsident: Real Madrid viste høj klasse

Gervais Martel, tidligere præsident i RC Lens, har talt med RMC Sport, hvor de bl.a. kom ind på Raphaël Varanes transfer til Real Madrid i 2011. Her havde Zidane specifikt bedt om den unge franskmand, som klubben så købte for €10 millioner plus variabler.

Og det var netop disse variabler, eller bonusser, Martel fortalte om på den franske radiostation:

- Mourinho og Zidane ringede. Der var andre hold der ringede bagefter med større tilbud, men når jeg giver mit ord, så mener jeg det. Det var €10 millioner plus bonusser. De vandt to Champions Leagues og så var der en bonus.

- Det tredje år var der ingen bonus, men jeg tænkte, at jeg ville sende dem en email. “Hør, I ved, hvad der står i kontrakten…. Jeg sendte den og de betalte. Det er høj klasse.

Varane var eftertragtet af klubber som Arsenal, Juventus og Real Madrid, mens han var i gang med sine eksamener, og her ville han ikke forstyrres.

- Varane skulle til en eksamen for at komme ind på universitet. Han spiste alene, og jeg sagde til ham, at en klub havde ringet. Han sagde, at han havde en mundtlig eksamen ved middagstid, jeg gør mit bedste der og så taler vi sammen bagefter.

Varane er i dag blevet 26 år og har vundet VM, Champions League x 4, LaLiga x2, Copa del Rey, VM for klubhold x 4, den spanske Super Cup x 2 og tre europæiske Super Cups. Lens har fortjent deres bonusser.

Seneste artikler...

Annonce