Varane: Zidane er altid positiv og selvsikker

Real Madrid-stopperen Raphaël Varane har gang i en stærk sæson, og en del af æren tilskriver han sin cheftræner. Det siger han til sportsstreamingtjenesten DAZN.

- Zizou er et godt forbillede for mig. Han er meget rolig, altid positiv og han tror på sig selv og det, han gør.

Varane kommenterede desuden på livet som spiller i en af verdens største klubber, hvor både medier og fans analyserer éns præstationer på daglig basis.

- At være Real Madrid-spiller betyder, at der ikke er plads til fejl. Vi skal kunne forsvare højere oppe på banen for at presse modstanderen, men dermed har vi et 50 meter langt stykke af banen bag os. Derfor skal vi have det højeste niveau af koncentration.

- Hvert år er en stor udfordring. Jeg har været her i otte år, og før hver sæson starter man forfra.

Franskmanden nævner desuden de spillere, der har været med til at forme ham som fodboldspiller.

- Jeg er inspireret af spillere som Pepe og Sergio Ramos, som er forsvarsspillere ligesom mig. Men også Cristiano Ronaldo, som er et forbillede for enhver fodboldspiller.

- Jeg har lært meget fra dem, for eksempel har jeg min vindermentalitet fra Sergio Ramos. Han er motiveret hver dag, han vil altid vinde, selv til træning.

Seneste artikler...