unisportShop2017

Arbeloa: Jeg overvejer at gå træner-vejen

Arbeloa rmtv1

Álvaro Arbeloa er i øjeblikket ansat som ambassadør for Real Madrid, og det er et arbejde, som han nyder i fulde drag. Men han afviser ikke at gå træner-vejen i fremtiden. Det fortæller han i et interview med OKDiario:

- I øjeblikket er jeg meget glad for mit arbejde i Real Madrid, selv om jeg seriøst overvejer at tage træneruddannelsen i år. Det kan være, at jeg tager det, for man ved aldrig hvad der kan ske i livet og man skal være forberedt på alt, men i øjeblikket er jeg glad og jeg fyldes med stolthed af mit arbejde.

Om arbejdet som ambassadør i Fundación Real Madrid, siger han:
- Folk bliver hele tiden mere og mere bevidste om vigtigheden af Fundación Real Madrid. Som Florentino Pérez siger, så er det klubbens sjæl. Real Madrid kæmper for fortsat at være det største fodboldhold på banen og takket være Fundación Real Madrid er vi det uden for banen. Vi hjælper børn i problemer og i meget sårbare situationer. Det arbejde, som bliver udført, er utroligt.

Om sin egen dagligdag, fortæller han følgende:
- Jeg har det held at have en meget varieret dag. Jeg præsenterede weekendens gadeløb i Madrid for Fundación Real Madrid, jeg arbejder for Real Madrid TV, jeg forbereder rejser, laver interviews…Denne klub har en enorm aktivitet og et meget stort krav om repræsentation, så vi keder os aldrig. Vi kan altid lave noget for klubben. Jeg lærer også andre facetter om klubben, som man ikke kender som spiller.

De facetter uddyber han på følgende måde:
- Man lærer at arbejde sammen med andre personer. At arbejde sammen med dem på daglig basis giver dig mulighed for at se andres arbejde og så værdsætter man endnu mere det, der gør for Real Madrid.

Og arbejdet bliver bemærket rundt omkring i verden, eksempelvis i Saudi Arabien, hvor Real Madrid for nylig vandt den spanske Super Cup.:
- Jeg var med i Saudi Arabien. Der lægger man virkelig mærke til den kærlighed, som Real Madrid modtager. Vi har stor styrke i mange lande. Jeg vænner mig aldrig til denne klubs storhed. Nu, hvor jeg ser det fra en anden vinkel, er jeg i stand til at se, hvad klubben giver af følelser. Alle kender Real Madrid og man bliver modtaget med smil og glæde. Det vænner man sig aldrig til.

Om Real Madrids sejr i Super Cuppen, siger han:
- De præsterer rigtig godt. De spillede en fantastisk Super Cup og fortsatte linjen fra de seneste måneder. Holdet sluttede året af med at spille rigtig godt. Vi vandt i Saudi Arabien uden Bale, Hazard og Benzema og den ære må man virkelig tillæge Zidane og truppen.

Sommerens Corazón Classic Match kommer til at stå mellem Real Madrids og Portos veteraner. Kampen byder på et gensyn med Casillas og Pepe og overskuddet fra kampen går til Fundación Real Madrids arbejde. Om alt det siger Arbeloa:
- For os spillere er det bedste at kunne betræde Estadio Santiago Bernabéus græstæppe og føle dette stadion, så hver eneste gang vi har muligheden, gør vi det med stor fornøjelse, for det giver os en masse og det giver Fundación Real Madrid mulighed for at hjælpe så mange mennesker. Det er med stor stolthed, at vi laver dette for alle Madridistas og som ambassadør for det arbejde, som Fundación Real Madrid udfører både i Spanien og resten af verden i mere end 80 lande, hvor man hjælper mere end 100.000 mennesker, er det en enorm stolthed. Det er en kamp, som altid har vakt stor interesse. Jeg har haft muligheden for at spille både i London og Bologna og ingen steder er opbakningen så stor som i Madrid. Det fortæller meget fint om vores tilhængere og den respekt, der er omkring os tidligere spillere og om Fundación Real Madrids arbejde. Det er en stor dag at bruge sammen med familien til at hjælpe mange mennesker. Vi går på banen for at give alt og Porto har fantastiske legender. For tilskueren bliver det et meget attraktivt opgør med spillere som Kaká, Roberto Carlos, Morientes, Deco etc. Det er en meget smuk kamp, fordi den forener generationer. Hvem kunne have fortalt mig, at jeg skulle få mulighed for at spille sammen med Emilio Butragueño. Det giver også mig store drømme at spille den kamp. Casillas og Pepe er mine to tidligere holdkammerater, som jeg tilbragte mange år sammen med. Vi vandt mange titler og jeg har et stort minde om dem begge to. Jeg ønsker dem alt det bedste.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.