unisportShop2017

Reinier: Real Madrid er toppen i fodbold

Reinier

Real Madrids 18-årige nyindkøb, Reinier Jesus, beskriver sit skifte til Kongeklubben som at nå toppen i fodbold. Transferen blev offentliggjort mandag, og MARCA har i den forbindelse lavet et interview med det brasilianske midtbanetalent.

Føler du svimmelhed, nu hvor du officielt er Real Madrid-spiller?
- Jeg ved ikke, om det er svimmelhed, men det er sandt, at det at være i Real Madrid er at være på toppen i fodbold.

Hvornår fandt du først ud af, at Real Madrid var interesseret i dig?
- For ikke så lang tid siden, her i den brasilianske landsholdslejr (U23-landsholdet, red.). Min far og min agent fortalte mig det, og jeg kunne slet ikke tro på det.

Hvorfra kommer din passion for Real Madrid?
- Real Madrid er de største. Da jeg var yngre, så jeg Real Madrid-kampe og deres Galácticos’er med min far. Jeg blev forelsket i Real Madrid, og jeg har elsket dem lige siden. De fire Champions League-titler, de vandt på fem år, gjorde mig glad, og stoltheden er svær at forklare.

Hvem ser du mest frem til at møde i Real Madrid?
- Alle. Fordi der er imponerende trænere og spillere. Det er utroligt, at jeg skal møde Raúl og Zidane. De er to legender i fodbolden og i Real Madrid.

Hvilke spillere identificerer du dig med eller føler dig draget af?
- Zidane og Kaka var altid mine idoler på grund af den måde, de spillede på, med elegance og dristighed. Men jeg har set så mange gode spillere i Real Madrid, at jeg ikke ved, hvor jeg skal starte. Det er ikke nemt.

Mange store brasilianske fodboldspillere kommer fra ydmyge vilkår. Du kommer også fra en svær baggrund.
- Min familie har ofret sig for at opnå mange ting. Jeg føler mig stolt af indsatsen og dedikationen fra folk omkring mig. Det er derfor, at jeg aldrig mister kontakten med virkeligheden. Man skal lide for at kunne vokse.

Fordi din familie har praktisk talt måtte dele sig…
- Ja, jeg måtte forlade Brasilia (Brasiliens hovedstad, red.), da jeg var 11 år. Min mor og søster blev der, indtil jeg havde fået styr på min situation i Rio de Janeiro, hvor det blev tydeligt, at min fremtid var inden for fodbold.

Hvem, synes du, er store spillere i Real Madrid?
- Benzema og Hazard er ren kunst. Min Gud, hvor spiller de godt, men der er flere.

Hvad synes du om dine landsmænd på førsteholdet?
- De er fantastiske. Marcelo og Casemiro er kronede mestre allerede. Deres karrierer og trofæer er eksempler for unge spillere at følge. Med hensyn til Vinícius, Rodrygo og Militão er jeg overbevist om, at Real Madrid har skrevet under med nogle top spillere.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.