Casemiro: Jeg ville have Neymar til Real Madrid

Neymar var i sommeren 2019 del af en længere transfersaga, hvor han blev linket til både Real Madrid og Barcelona. Til slut virkede det mest sandsynligt, at brasilianeren ville vende tilbage til Catalonien, men Casemiro afslører, at han oprigtigt håbede, at hans landsmand ville komme til Real Madrid.

Casemiro har snakket med radiostationen Onda Cero, og her udtalte han følgende:
- Jeg ville have, at Neymar kom til Real Madrid. Jeg taler med ham næsten hver dag, og han er en stor spiller.

I radioprogrammet blev brasilianeren yderligere spurgt ind til holdets mål i indeværende sæson.
- Ligaen kræver, at vi er konsistente gennem hele året, det er hver weekend. Men når Champions League-hymnen lyder på Bernabéu, forandrer Madrid sig. Jeg foretrækker Champions League.

Selvom Casemiro har bidraget offensivt i løbet af sæsonen med fire mål og fire assists, understreger han, at hans primære funktion er at bryde spillet.
- For mig er målet at vinde bolden, og Bernabéu fejrer det, som var det et mål. Man nyder fodbold ligegyldigt hvilken position, man spiller, og mit mål er at stjæle bolden. Jeg nyder det, og det hjælper mine holdkammerater.

Casemiro har udviklet sig til at være en af de vigtigste spillere i truppen, og det er ikke noget, han er kommet sovende til.
- Det skyldes lidt af hvert: Talent, ydmyghed og frem for alt hårdt arbejde. Når du knokler, får du resultater, og det er min styrke.
- Jeg synes, at alle i truppen er vigtige. Nogen spiller mere end andre, men alle er vigtige.

Casemiro udtalte sig desuden om Valverde, som har gang i en gennembrudssæson.
- Jeg synes, at han er en fantastisk spiller, og han bliver endnu bedre, end han er nu. Han forbedrer sig på alle områder, og det bedste er, at han er Real Madrid-spiller.

Ligesom Valverde er Ødegaard i gang med at slå igennem i spansk fodbold, og Casemiro blev også bedt om at kommentere på nordmandens præstationer.
- Real Madrid har altid troet på ham, og han har gang i en stor sæson. Jeg må lykønske ham, fordi det er et utroligt år for ham.  

Seneste artikler...

Annonce