Den store transfer-tråd

3 måneder 2 dage siden #109 af EmilStenholt
Der er simpelthen nogen der bliver ned til at forklare mig hvordan Barcelona kan have så meget gæld og blive ved med at gå ud og hente spillere. Ville de ikke også renovere deres stadion. Hvor kommer de penge fra?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 dage siden #110 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

EmilStenholt post=147362 skrev: Der er simpelthen nogen der bliver ned til at forklare mig hvordan Barcelona kan have så meget gæld og blive ved med at gå ud og hente spillere. Ville de ikke også renovere deres stadion. Hvor kommer de penge fra?

​Det er noget med de er ved at sælge halvdelen af deres produktionsstudier/selskab. Altså dem der producerer video og billeder og den slags. 

Det skulle give 300-400 mio. euro bobs. Det er hvad jeg lige har læst. Det lyder utroligt og jeg ved ikke helt hvad det handler om.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

3 måneder 1 dag siden #111 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store transferrygte-tråd
​Det er rimelig simpelt. De har først og fremmest optaget et lån på €600 millioner som de skal afdrage på de næste 10 år for at samle deres gæld samt beløbet også er til at investere i truppen. Derudover har de solgt rettighederne på navnet til deres nye stadion til Spotify som samtidig også skal være deres trøjesponsor hvor de får €300 millioner over de næste 5 år tror jeg det var. 

Pt. er det "kun" lønloftet i Spanien der sætter dem i en vanskelig situation. For at forbedre det, så skal deres indkomst være højere, som stort set er umuligt uden vundne titler, ellers skal de skære i lønnen hos spillerne. Så Barca har masser af penge at gøre godt med. Om det er den rigtige måde at gøre det på må tiden vise, for får de ikke den sportslige succes de har satset på, så skal de reddes udefra, da jeg simpelthen ikke kan se de kan redde den alene.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 måneder 1 dag siden #112 af EmilStenholt
Men bliver deres gæld så ikke endnu større når de jo så bliver ved og ved med at tage nye lån

3 måneder 1 dag siden #113 af EmilStenholt
Det er er vist ikke rigtig nogen der gør

3 måneder 1 dag siden #114 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store transferrygte-tråd

EmilStenholt post=147373 skrev: Men bliver deres gæld så ikke endnu større når de jo så bliver ved og ved med at tage nye lån

De har kun optaget et lån, og så vidt jeg husker er deres gæld på €425 millioner, så resten er til investeringer i truppen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 måneder 1 dag siden #115 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Den store transferrygte-tråd
​Når man kigger på transfermarkt net spend over de seneste 5 sæsoner ligger vi på en 123 plads med en net spend på 3,45m euro. Alle de store klubber i Europa ligger mellem 1-25 pladsen (surprise). Alene i Spanien ligger vi på en 14 plads. Rent økonomisk er det flot men samtidig lidt skræmmende rent sportsligt.  
Sidste redigering: 3 måneder 1 dag siden ved Kiwes.

3 måneder 1 dag siden #116 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd
Tchouameni... Alene landskampen igår burde give ham stemplet MUST BUY!!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

3 måneder 23 timer siden #117 af Kasillas

Kiwes post=147381 skrev: ​Når man kigger på transfermarkt net spend over de seneste 5 sæsoner ligger vi på en 123 plads med en net spend på 3,45m euro. Alle de store klubber i Europa ligger mellem 1-25 pladsen (surprise). Alene i Spanien ligger vi på en 14 plads. Rent økonomisk er det flot men samtidig lidt skræmmende rent sportsligt.  

​https://www.transfermarkt.com/transfers/einnahmenausgaben/statistik/plus/0?ids=a&sa=&saison_id=2017&saison_id_bis=2021&land_id=&nat=&kontinent_id=&pos=&altersklasse=&w_s=&leihe=&intern=0&plus=0

Det er fantastisk både økonomisk og sportsligt vil jeg mene.

1x Champions League og 1x La Liga (og eventuelt "2x La Liga" efter denne sæson) for sølle 3,45m euro er en fantastisk bedrift. Også sportsligt.

Jeg er med på, at vi ikke er top 3 endnu, men jeg er helt fortrøstning: Renoveringen af stadium er snart færdig og heldigvis byggede vi den i Corona-tiden som var optimalt, og størstedelen er endda færdigbygget før materialerne bliver dyre jævnfør inflationen. Og her til sommer står vi til at få Mbappe, og eventuelt måske også Haaland, og endda har råd til at forstærke os andre steder, hvis det bliver vurderet nødvendigt.

Men jeg klager ikke over at få 1 CH og 1-2 La Liga-titler for 3,45 mio. Euro. :-)

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 3 måneder 23 timer siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Thomaskjensen, El Siete

3 måneder 19 timer siden #118 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Hvis det betyder at vi kan hente Mbappe, Haaland + flere til sommer, så er det jo fint sparet op. Hvis ikke, jamen så er det ikke.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

3 måneder 11 timer siden #119 af BBB
Besvaret af BBB på emne Den store transferrygte-tråd

El Siete post=147279 skrev:

-#7- post=147266 skrev: Er Dybala ikke bare luksusudgaven af Asensio? Altså lidt en humørspiller, som ikke er specielt hurtig, ekstremt et-benet men en fin nok sparketeknik. Jeg ser ikke for ofte Juventus, så jeg kan nemt tage fejl, men det har i hvert fald længe været mit indtryk af Dybala.

​Men er det ikke bare sådan vi fans kigger på alle spillere. Ingen er gode nok, alt imens Barcelona henter folk ind fra højre og ventre, og stadig saver os midtover og spiller langt bedre fodbold end vi har gjort på noget tidspunkt i sæsonen. 

Nu forlyder det netop at Barcelona går efter Dybala, og ja, der kommer han sikkert til at brillere, og vi kan sidde tilbage og stadig snakke om hvem der skal hentes ind, ledelsen også. 

For mig ville en “gratis” Dybala være langt bedre end Bale, Hazard, Isco at have siddende på bænken. Nyt blod, nye ideer, bare nyt. 

​Dybala kan jeg ikke se passe ind. Hvis vi skal forstærke offensiven (uden at tale om ham franskmanden), så mangler vi en hurtig, arbejdsom, driblestærk* spiller, der både kan slå et indlæg og sparke på mål. Dybala passer på nogle ting, men ikke alle. Desuden er han så gammel, at hans næste kontrakt skal være den, hvor han henter sine penge.

*Dvs. ikke blot sparke bolden fire meter frem og løbe hurtigere end oppasseren.

3 måneder 11 minutter siden #120 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Den store transferrygte-tråd
Vi har allerede 2 typer som minder om Dybala. Isco og hazard, og åbenbart er det ikke sådan en type ancelotti ønsker i sin startere.
plus så arbejder han ikke nok ligesom de to andre..

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.