Den store transfer-tråd
Casemiro ser mere og mere ud til at blive en realitet. En klublegende og den manglende brik dengang det sejlede på midtbanen. Han skal takkes for rigtig meget.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios post=153302 skrev: Er det sandt United sender et bud på Casemiro og Asensio, så er det da lige før vi skal gøre dem en ligeså stor tjeneste og give dem Mendy med i prisen.
Casemiro var vigtig, men det er simpelthen på tide der kommer noget andet i spil. Han er ufattelig langsom og dårlig på bolden, så det vil absolut ikke gøre mig noget, hvis den mand blev solgt. Jeg tror ikke nødvendigvis Tchouameni er klar, men det tror jeg helt sikkert Valverde er. Ikke nødvendigvis i en 6'er rolle, men ligesom med 10'er rollen, så er moderne fodbold ved at afskaffe den helt.
Bliver alt dette en realitet, så er det eneste minus, at Ceballos stadig får spilletid og Mendy nok stadig er at finde i klubben.
Er 6'er rollen ved at blive afskaffet? Det jeg da gået glip af så! Jovist, der bliver stillet større krav til den rolle, de skal ikke "bare" være en oprydder, de skal helst også være en playmaker(på højeste niveau) eller i det mindste kunne en del med bolden. Men langt de fleste hold spiller da stadig med en 6'er i en rolle hvor han har meget mindre frihed end resten af midtbanen, skal holde sin position og fungere som oprydder.
Eller misforstår jeg dig? Hvordan synes du den er ved at blive afskaffet?
(Det måske lidt offtopic, men studsede bare lige over det og var nysgerrig!)
Men i et tænkt eksempel, hvor PSG gerne vil sælge Hakimi så skal Madrid være med til at byde. Dette gælder især hvis Casemiro bliver solgt. Men udover det så kunne Hakimi give noget i offensiven på højre side.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
En 6'er som Casemiro ser man bare ikke længere på et tophold. Altså den klassiske 6'er. Der stilles nemlig større krav, og de større krav gør, at langt de fleste tophold samt spillere viderudvikler på 8'eren, som ikke bare længere er en gammeldags 2-vejs spiller, men skal mestre både det defensive og offensive. På stående fod kan jeg ikke nævne et tophold som har en 6'er som Casemiro. Altså en defensiv spiller som har sin klare spidskomptence i det defensive, og reelt set er dårlig på højeste plan offensivt. Vi så det jo også i Chelsea med Kanté, da Jorginho blev hentet. Det var sidstnævnte som skulle ligge inde centralt, og have 2 andre spillere foran sig. Ofte Kovacic og Kanté, hvor Kanté ret ofte er den forreste mand af de 3.
Der skal altid være balance på et hold, men man ser langt oftere man går med Busquets eller Pirlo typen som den bagerste spiller på midtbanen i stedet for en skraldemand som Casemiro.
Min pointe er vel, at jeg sagtens kan se en duo med Valverde og Camavinga fremadrettede som er langt mere dynamiske og bedre på bolden samtidig med de dækker store områder på banen. Defensivt såvel som offensivt. Mine observationer ser i hvertfald et billede som går den vej.
Egentlig synes jeg kun det er fedt, da jeg i rigtig mange år har ment vi skulle skifte Casemiro ud med en teknisk bedre defensiv spiller.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Men det er bare så tåbeligt at RM lod Hakimi gå i første omgang...baggins post=153311 skrev: Josep Pedrerol melder at Barcelona vil have Acharf Hakimi. I første omgang tænker jeg selvfølgelig at de ikke har råd til det. Men det har man sagt hele sommeren. Derudover kan jeg ikke tro at PSG vil sælge.
Men i et tænkt eksempel, hvor PSG gerne vil sælge Hakimi så skal Madrid være med til at byde. Dette gælder især hvis Casemiro bliver solgt. Men udover det så kunne Hakimi give noget i offensiven på højre side.
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Det er trods alt os, der er bedst.
Alaba y nada más
Det var da ret smart.Dragam post=153327 skrev:
Men det er bare så tåbeligt at RM lod Hakimi gå i første omgang...baggins post=153311 skrev: Josep Pedrerol melder at Barcelona vil have Acharf Hakimi. I første omgang tænker jeg selvfølgelig at de ikke har råd til det. Men det har man sagt hele sommeren. Derudover kan jeg ikke tro at PSG vil sælge.
Så kunne han nemlig ophæve offsiden, alene mand, til 2-1 målet på Bernabeu.
Både City og Liverpool spiller da klart med en 6’er?
Rodri og Fabinho.
Og hvis man regner Real Madrid med i det regnskab, så spillede de tre bedste hold i Europa i sidste sæson med en 6’er.
Heldigvis kan Tchouameni og vel også Camavinga spille pladsen, hvis det bliver nødvendigt.
Jeg håber de bliver ved med det!
Hvis Casemiro bliver solgt som det ser ud til at han gør, så må vi håbe nogen i Real Madrid har en plan for et nyt indkøb. Ellers så sælger man ikke en fra sin start 11'er når sæsonen er gået i gang.
Bernado Silva, Joao Felix & Hakimi er allesammen forslag herinde fra, og jeg synes det er gode bud allesammen.
Real Madrid må hellere ikke blive overmodig og tro at den her trup kan vinde det hele igen. Vi har brug for nyt blod og nu får vi nogle flere penge til at købe ind for, så brug dem.
Siden hvornår har Fabinho været en ren 6'er? Det kan godt være, at han spiller den bagerste midtbaneposition, men Dios snakker jo om spillertyper, og her er Fabinho i langt højere grad en boldspillende, teknisk, adræt stærk defensiv midtbanespiller. Meget lig Tchouameni - hvilket naturligvis også er derfor, at Liverpool gik så hårdt efter ham.Fondo_Sur post=153334 skrev: @Dios
Både City og Liverpool spiller da klart med en 6’er?
Rodri og Fabinho.
Og hvis man regner Real Madrid med i det regnskab, så spillede de tre bedste hold i Europa i sidste sæson med en 6’er.
Heldigvis kan Tchouameni og vel også Camavinga spille pladsen, hvis det bliver nødvendigt.
Rodri minder lidt mere om Casemiro, men jeg vil stadig mene, at han er bedre på bolden og ikke er så begrænset og stationær i sit spil som Casemiro.
Dios har ret: Mange storhold spiller uden en klassisk 6'er, og det kan vi da også sagtens, så længe der stadig er muskler på midtbanen. Vi så utallige gange sidste sæson, at vores KCM-trio er lysår fra tidligere niveau og blev overløbet og udspillet af de andre europæiske hold.
Kroos havde nok været min foretrukne brik at skille sig af med, men det er ok, at det bliver Casemiro nu. Vi har masser af kvalitet. Så er han ikke vigtigere.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det giver vel bedre mening nu?Madridista02 post=153262 skrev:
"sælger formentlig..." Hvor har du det fra? For mig, giver det slet ikke mening, noget af det du skriver, undskyld mig. For det første, så er det RYGTER! Aviser og medier lever af at opfinde mærkelig rygter. For det andet, hvorfor i alverden skulle Real Madrid ELLER Casemiro, være interesseret i denne transfer? I stedet for en masse dommedags snak, så vent og se hvad der sker. Vent og se om der overhovedet er hold i rygterne, før snakken begynder at gå på ny præsident og hvad ved jeg.madrid2000 post=153261 skrev: Hvornår er der President valg i Madrid? Synes Perez er ved at blive senil på sine gamle dage. Først floppede han med Mbappe og Haaland, og nu sælger han formentlig en af de vigtigste spiller i truppen.
Han har tilføjet Rüdiger, der havde en elendig debut og en ung Tchoumeni, der kan går begge veje.
Jeg har på intet tidspunkt , taget dette rygte alvorligt, fordi det giver så lidt mening. UtD er et cirkus, og det ved Casemiro godt.
Nogen gange skal man sælge spillere selvom det ikke er så rart. Sådan er det når man som den eneste topklub i verden, rent faktisk overholder FFP og balancerer budgettet.Dragam post=153327 skrev:
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022