Den store transfer-tråd

2 måneder 1 uge siden #181 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
@Mohbar

​Man vælger vel også det sportslige når man tager til City? Ballon d'Or kapløbet bør man ligge godt til som PL-favoritter og med en spiller som KdB til at servicere sig. Læg dertil at de altid er blandt favoritterne til CL. Det er vel deri, at det sportslige valg ligger. Personlig hæder, store titler med klubben og et sportsligt projekt med et fast system. Lønnen er sikkert også yderst tiltalende, men selvom City er relativt historieløs, så synes jeg stadig det er et godt valg hvis man vil skrive sig ind i historien. 

Og mht træneren: Hvis City vil have Haaland, så er det vel Pep der er vild efter at få ham? Han har været der virkelig længe og bygget et hold om som han ændrer lidt på år efter år. Kommer Haaland, så tror jeg ikke at Haaland skal direkte ind i deres maskine, men i stedet finder man en måde at blive endnu bedre på sammen med Haaland. Der synes jeg at Pep har lagt på år efter år. 

I min optik er Haaland ikke den store proritet. Jeg græder ikke hvis han kommer til Real Madrid, men jeg har bestemt andre spillere på listen først. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #182 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

mohbar post=148402 skrev: ​Mht Haaland tror jeg ikke at der 100 procent sikkert han er på vej til City. 

Raiola er kendt for at sende de der keaks for at lægge pres på modparten (dvs Real).

Tror at Haaland allerhelst vil til Madrid, men pengene der er tilbudt er større hos City. Så Raiola forsøger at gennempresse et større tilbud fra Madrid, da det er hans job.

Jeg tror dog at City qua deres uendelige pengeressourcer (statsejet) i sidste ende kan få overtalt Haaland....og dog..noget siger mig at Haaland i sidste ende alligevel vælger det sportslige som han trods alt har gjort tidligere (red bull og dortmund). En type som Haalnd ville også kunne trives langt bedre hos en trænertpe som Ance end Pep..

​Premier league passer en del bedre til Haaland som spiller type, så jeg tror at han vælger at tage til england, samt at det er det rigtige valg for ham.

2 måneder 6 dage siden #183 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=148403 skrev: @Mohbar

​Man vælger vel også det sportslige når man tager til City? Balylon d'Or kapløbet bør man ligge godt til som PL-favoritter og med en spiller som KdB til at servicere sig. Læg dertil at de altid er blandt favoritterne til CL. Det er vel deri, at det sportslige valg ligger. Personlig hæder, store titler med klubben og et sportsligt projekt med et fast system. Lønnen er sikkert også yderst tiltalende, men selvom City er relativt historieløs, så synes jeg stadig det er et godt valg hvis man vil skrive sig ind i historien. 

Og mht træneren: Hvis City vil have Haaland, så er det vel Pep der er vild efter at få ham? Han har været der virkelig længe og bygget et hold om som han ændrer lidt på år efter år. Kommer Haaland, så tror jeg ikke at Haaland skal direkte ind i deres maskine, men i stedet finder man en måde at blive endnu bedre på sammen med Haaland. Der synes jeg at Pep har lagt på år efter år. 

I min optik er Haaland ikke den store proritet. Jeg græder ikke hvis han kommer til Real Madrid, men jeg har bestemt andre spillere på listen først. 

​Det er tydeligt at der er to der kæmper om Haaland; City og Real. Og jeg hvis de to skal sammenlignes på det sportslige plan vil jeg , subjektivt mene at Real står meget bedre end City. 

City er,lagt på spidsen, en klub der aldrig ville være det den er nu, hvis ikke det skyldtes en oliestats mange milliarder (en af de klubber der har brugt flest penge på spillerkøb). Forsvinder oliestatens interesse, vil city går tilbage i glemslen, ligesom vi højst sandsynligt vil se det med med PSG den kommende tid.

Det er rigtig fedt at Benzema viser verdensklasse især pt. Men vi er ekstremt meget afhængige af ham og selv hvis/når Mbappe kommer til, er der simpelthen nødt til at være endnu mere kød på angrebet og en effektfuld arvtager til Benzema når han begynder at blive træt i benene..Vi kan ikke kun støtte os op af Mbappe og Vinicius som langtfra er 9er typer. At skrive med Haaland,  det vil jeg kalde rettidig omhu og fremsynethed. Men Omvendt, glipper han, er det selvfølgelig bare ærgerligt.

Sidste redigering: 2 måneder 6 dage siden ved mohbar.

2 måneder 6 dage siden #184 af Brylle

mohbar post=148418 skrev:

​Man vælger vel også det sportslige når man tager til City? Balylon d'Or kapløbet bør man ligge godt til som PL-favoritter og med en spiller som KdB til at servicere sig. Læg dertil at de altid er blandt favoritterne til CL. Det er vel deri, at det sportslige valg ligger. Personlig hæder, store titler med klubben og et sportsligt projekt med et fast system. Lønnen er sikkert også yderst tiltalende, men selvom City er relativt historieløs, så synes jeg stadig det er et godt valg hvis man vil skrive sig ind i historien. 

​Det er tydeligt at der er to der kæmper om Haaland; City og Real. Og jeg hvis de to skal sammenlignes på det sportslige plan vil jeg , subjektivt mene at Real står meget bedre end City. 

City er,lagt på spidsen, en klub der aldrig ville være det den er nu, hvis ikke det skyldtes en oliestats mange milliarder (en af de klubber der har brugt flest penge på spillerkøb). Forsvinder oliestatens interesse, vil city går tilbage i glemslen, ligesom vi højst sandsynligt vil se det med med PSG den kommende tid.

​Men er du uenig i, at når vi snakker om et "sportsligt plan", så er det at sikre sig selv det største og bedste eftermæle via titler og personlig hæder? 

2 måneder 6 dage siden #185 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=148419 skrev:

​Men er du uenig i, at når vi snakker om et "sportsligt plan", så er det at sikre sig selv det største og bedste eftermæle via titler og personlig hæder? 

​Enig. Og der mener jeg at Haaland hos Real, har bedre chancer end hos City, ser udfra et historisk perspektiv.

City har ikke vundet andet end nationalt og mangler stadig at vinde CL
Vi har vundet CL 
​​​​​​Og ift personlig hæder så mener jeg ikke at City, modsat os har nogle på FIFA's liste...

udfra et fremtidigt perspektiv...det er lidt mere usikkert da vi jo aldrig ved med 100% sikkerhed om oliestaten vælger at trække stikket, men må da indrømme at der er et potentiale i City (fordi de har ubegrænsede midler)
Sidste redigering: 2 måneder 6 dage siden ved mohbar.

2 måneder 6 dage siden #186 af Brylle

mohbar post=148420 skrev:

Brylle post=148419 skrev:

​Enig. Og der mener jeg at Haaland hos Real, har bedre chancer end hos City, ser udfra et historisk perspektiv.

City har ikke vundet andet end nationalt og mangler stadig at vinde CL
Vi har vundet CL 
​​​​​​Og ift personlig hæder så mener jeg ikke at City, modsat os har nogle på FIFA's liste...

udfra et fremtidigt perspektiv...det er lidt mere usikkert da vi jo aldrig ved med 100% sikkerhed om oliestaten vælger at trække stikket, men må da indrømme at der er et potentiale i City (fordi de har ubegrænsede midler)

​Så kan jeg bare ikke se hvorfor City ikke er et sportsligt valg hvis Haaland kan være med til at vinde PL og CL hos dem? Jeg siger ikke det er mere sportsligt attraktivt end Real Madrid, men at mene man tager til City af næsten udelukkende økonomiske årsager synes jeg er forkert. De kan præsentere et fedt sportsligt projekt.

2 måneder 4 dage siden #187 af Kasillas
​Har I hørt det angående Mbappe, Tchouameni og Rudiger? Jeg ved ikke, om der er reele forhandlinger eller om det blot er påfund fra tabloids-sportsaviser for at få højere salgstal. Men er rygterne rigtigt, så er det fænomenalt:

Mbappe (Rodrygo)
Benzema (en angriber)
Vinicius (en højrewing)

Modric (Kroos)
Casemiro (Tchouameni)
Valverde (Camavinga)

Alaba (Mendy)
Rudiger (Nacho)
MIlitao(en forsvar)
Carvajal (Vasquez)

Curtois (en målmand)

Ovenstående skal ikke tages for pålydende, da der er mange ubesvarede spørgsmål.

Vinicius var rigtigt nok dårlig på højrekanten dengang, men han var også dårlig på venstrekanten dengang, og nu hvor Mbappe bedste position er venstreside, er det måske klogt at prøve Vinicius af i højreside.

Forlænger Asensio, så får han nok reservepladsen på højrewing.

En angriber, der er villigt til bænken, er der måske behov for. Eller måske ikke siden man kan rykke Mbappe i centerforward-pladsen, hvis det skulle være. Haaland burde måske eller måske ikke komme, men Benzemas from og hans Ballon d'or-kandidat har nok spillet en rolle i det. Desuden mener jeg, at Mbappe-Haalan-Vinicius er en alt for ensidig angriber-konstellation, der ikke kan spille bolden rundt effektivt, medmindre midtbanen er Kros-Casimiro-Modric, og denne form for midtbane er ved at blive forældet, hvis ikke den allerede er det.

Kommer Rudiger, kan jeg ikke forestille mig ham som bænkevarmer med den løn han får. Han får pladsen i forsvaret sammen med Militao, og pga. Alabas højde og offensive attribut ville jeg placere Alaba på venstre-backs pladsen sammen med Mendy. Mister Alaba sin fart efterhånden kan han være en glimrende forsvar eller som reserve for forsvaret.

Carvajal er vi alle bekymret for skaderne, men kan vi dosere spilletiden rigtigt, så Carvajal ikke spiller 90 minutter 2 gange om ugen, og konstant tage ham ud når uret nærmer sig minut 70, så kan jeg sagtens leve med det. Pt. kan jeg heller ikke se en realistisk signing, og med tanke på at Carvajal har kontrakt frem til 2025, bliver det nok sådan.

Men kommer de tre spillere, så vil jeg betegne transfersommeren som succesfuld, og jeg vil være mere fortrøstningsfuld.

Edit: Formationen bliver ikke sat korrekt, når jeg klikker "sendt". Beklager.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 2 måneder 4 dage siden ved Kasillas.

2 måneder 4 dage siden #188 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

Kasillas post=148606 skrev: ​Har I hørt det angående Mbappe, Tchouameni og Rudiger? Jeg ved ikke, om der er reele forhandlinger eller om det blot er påfund fra tabloids-sportsaviser for at få højere salgstal. Men er rygterne rigtigt, så er det fænomenalt:

Mbappe (Rodrygo)

Benzema (en angriber)
Vinicius (en højrewing)

Modric (Kroos)
Casemiro (Tchouameni)
Valverde (Camavinga)

Alaba (Mendy)
Rudiger (Nacho)
MIlitao(en forsvar)
Carvajal (Vasquez)

Curtois (en målmand)

Ovenstående skal ikke tages for pålydende, da der er mange ubesvarede spørgsmål.

Vinicius var rigtigt nok dårlig på højrekanten dengang, men han var også dårlig på venstrekanten dengang, og nu hvor Mbappe bedste position er venstreside, er det måske klogt at prøve Vinicius af i højreside.

En angriber, der er villigt til bænken, er der måske behov for. Eller måske ikke siden man kan rykke Mbappe i centerforward-pladsen, hvis det skulle være. Haaland burde måske eller måske ikke komme, men Benzemas from og hans Ballon d'or-kandidat har nok spillet en rolle i det. Desuden mener jeg, at Mbappe-Haalan-Vinicius er en alt for ensidig angriber-konstellation, der ikke kan spille bolden rundt effektivt, medmindre midtbanen er Kros-Casimiro-Modric, og denne form for midtbane er ved at blive forældet, hvis ikke den allerede er det.

Kommer Rudiger, kan jeg ikke forestille mig ham som bænkevarmer med den løn han får. Han får pladsen i forsvaret sammen med Militao, og pga. Alabas højde og offensive attribut ville jeg placere Alaba på venstre-backs pladsen sammen med Mendy. Mister Alaba sin fart efterhånden kan han være en glimrende forsvar eller som reserve for forsvaret.

Carvajal er vi alle bekymret for skaderne, men kan vi dosere spilletiden rigtigt, så Carvajal ikke spiller 90 minutter 2 gange om ugen, og konstant tage ham ud når uret nærmer sig minut 70, så kan jeg sagtens leve med det. Pt. kan jeg heller ikke se en realistisk signing, og med tanke på at Carvajal har kontrakt frem til 2025, bliver det nok sådan.

Men kommer de tre spillere, så vil jeg betegne transfersommeren som succesfuld, og jeg vil være mere fortrøstningsfuld.

​Hørt hvad? Du er nødt til at give os en kilde - en avis - something.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 4 dage siden #189 af EmilStenholt
Det var på AS forside i dag

2 måneder 4 dage siden #190 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Kasillas post=148606 skrev: ​Har I hørt det angående Mbappe, Tchouameni og Rudiger? Jeg ved ikke, om der er reele forhandlinger eller om det blot er påfund fra tabloids-sportsaviser for at få højere salgstal. Men er rygterne rigtigt, så er det fænomenalt:

Mbappe (Rodrygo)

Benzema (en angriber)
Vinicius (en højrewing)

Modric (Kroos)
Casemiro (Tchouameni)
Valverde (Camavinga)

Alaba (Mendy)
Rudiger (Nacho)
MIlitao(en forsvar)
Carvajal (Vasquez)

Curtois (en målmand)

​Jeg er helt enig i, at Vinicious må vige pladsen for Mbappe. Vini er dårlig til at afslutte uanset hvad, så jeg ser ikke hvilken forskel det gør om han ligger i højre eller venstre, hvorimod Mbappe virkelig kan hugge mål ind fra venstre side.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 måneder 4 dage siden #191 af Madridista02
Hvad siger I til rygterne om at Rüdiger muligvis kommer til Real?
Personligt bryder jeg mig ikke om ham. Han er virkelig en beskidt spiller. Men jeg kan selvfølgelig godt se hans kvaliteter, han har de sidste par sæsoner været rigtig god defensivt for Chelsea. Så jeg er lidt ambivalent omkring denne transfer...

2 måneder 4 dage siden #192 af Real HWL
@Madridista02​

Jeg kan godt lig ideen med Rudiger. Han er en vanvittig dygtig forsvarspiller i sin bedste alder. Modsætning til dig så elsker jeg en forsvarsspiller med kant og attitude der spiller beskidt. Jeg var også kæmpe fan af Pepe og Ramos som makkerpar. Angriberne vidste bare hver gang de mødte Real så kommer det til at gøre ondt. 

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.