Den store transfer-tråd

2 måneder 2 uger siden #2209 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=160480 skrev: Har svært ved at se hvad Bellingham og Vlahovic skal hjælpe, hvis vi ikke har en ordentlig højre back.

Valverdes ganske korte opblomstring ændrer ikke på, at vi ikke har haft en fungerende højreside i årevis.

​Nu er det ikke fordi jeg noedvendigvis er uenig med dig, men vi kan jo ogsaa vende den om og sige at en ordentlig hoejre back heller ikke alene kommer til at hjaelpe meget. Hvis vi vil have en trup der kan spille med om 6 trofaer hver season, saa skal man have meget mere kvalitet i bredden, hvilket betyder 5+ spillere ind i truppen.

Ifht en hoejre back, saa mener jeg ikke noedvendigvis vi skal have verdens bedste, lige nu ville det hjaelpe meget hvis vi bare fik en heojre back der er marginalt bedre end Dani og Vazquez i begge ender og som ikke har en historik med skades problemer. Her kan man for billige penge finde et par unge satsninger/talenter i La Liga, saa som f.eks. Fresneda fra Valladolid eller martinez fra Girona, de kommer nok ikke til at gaa direkte ind i start opstillingen, men er begge 2 af de mest lovende talenter i La Liga i denne season paa hoejre backen og koster nok ikke mere end 10-15mio, saa unden tvivl noget vi har raad til. Skal man lidt laengere op i erfaring og kvalitet kan man naevne en spiller som Cash, Calabria, Joao Mario eller Di Lorenzo, nu ved jeg ikke nok om hver enkelt spiller men jeg toer godt vaede med at de aller er bedre end Vazquez og mindre skadet end Carvajal, saa allerede der ville hver isaer vaere en betydelig forbedring, og kan vel alle erhverves for omkring 20-30mio.

Pointen er at vi ikke noedvendigvis har behov for at spraenge banken for at faa stabilitet i vores hoejre side. Saa en ny here back kan der sagtens blive plads til selvom Bellingham bliver koebt for 180mio (hvis man altsaa et budget ala 2019), et stoerre problem er om ledelsen overhovedet goer noget ved den position efter at have vist meget tillid til baade Dani og Vazquez, begge spillere der paa ingen maade forlader koubben denne sommer.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #2210 af DeLaRed
En spiller man ogsaa kna naevne til hoejre backen er Foyth fra Villarreal, efter min mening en af de spillere der har haft aller bedst styr paa Vini i La Liga, i stort set alle de indbyrdes opgoer de to har staaet overfor hinanden, og ligger nok ogsaa til omkring 30mio. Imo uden tvivl bedre end Dani og Vazquez, eneste problem er dog at han vist har doejet med et par forskellige skader de seneste par aar, saa spoergsmalet er om man toer tage chancen, for stabilitet og kontinueitet er hvad der er vigtigst paa den position lige nu, men havde det ikke vaeret for skaderne, havde han imo vaeret en no-brainer.

2 måneder 2 uger siden #2211 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Den store transferrygte-tråd
​Nå men vi har da fundet vores 9'er nu...Højlund...eller.

2 måneder 2 uger siden #2212 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Højlund er jo den danske Haaland. Starter med H, venstrebenet, langhåret.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 2 uger siden #2213 af Madrid1998
Vores egen Mæhle kunne være god på højrebacken. Hvis han spillede op til sin storform i em 2020, så er han bedre end Carvajal Imo
Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved Madrid1998.

2 måneder 1 uge siden #2214 af DeLaRed

Madrid1998 post=160497 skrev: Vores egen Mæhle kunne være god på højrebacken. Hvis han spillede op til sin storform i em 2020, så er han bedre end Carvajal Imo

​Helt enig, har jeg naevnt det samme de seneste par seasoner, taget hans alder og (ifoelge transfermarkt) en pris paa omkring 15mio for en spiller der kan spille begge back pladser i betragtning, saa ville han vaere en nem forbedring i truppen, problemet er at han nok mere bliver en lappe loesning end en spiller der bare gaar ind og slaar Dani af holdet, saa mere en slags Nacho rolle end egentlig starter. Men hvis valget stod imellem ingen forstaerkning eller Maehle til 15mio, saa er det en no-brainer.

2 måneder 1 uge siden #2215 af DeLaRed
For at foelge lidt op paa mine laaange indlaeg omkring sommerens transfer vindue, saa kommer her et bud paa hvad der er muligt med en skatte kiste ala 2019 (300mio)...med udgangspunkt i transfermarkt/rygte priser (de er naturligvis ikke helt reelle, men vi skal starte et sted)

Vi har pt en trup paa 23 spillere, som naturligvis er en af de dummeste beslutninger klubben nogensinde har lavet, den skal naturligvis op paa 25 mand, hvilket betyder at man allerde har 2 posioner der skal udfyldes.

Et farvel og tak til;
- Mariano (kontrakt udloeb)
- Vallejo (Saelg ham til hoejt bydene eller giv ham vaek gratis)
- Odriozola (Saelg ham til hoejt bydene eller giv ham vaek gratis)
- Ceballos (kontrakt udloeb)
- Hazard (ren oenske taenkning, han er ubrugelig i Madrid, men det er han ogsaa i alle andre klubber, men lad os haabe Saudierne staar klar til sommer)

Forlaeng kontrakterne med;
- Benzema (1 aar)
- Modric (1 aar)
- Toni (1 aar)
- Nacho (1 aar, burde give ham mere men saadanne er reglerne i Madrid)
- Asensio (5 aar, standard forlaengelse for den alder)

Dvs at man staar med 7 aabninger som skal udfyldes, og med 300mio, saa kunne det se saadanne ud:
- Fran Garcia (5mio - Venstre Back)
- Bellingham (150mio - Midtbane)
- Frimpong (25mio - Hoejre Back, der er andre i samme pris-klasse men han ville ihvertfald give noget offensivt)
- Thuram (Gratis - Angriber, prisen taget i betragtning saa er det svaert at argumentere imod at man ikke skal proeve ham af som back-up, uden tvivl bedre en vores nuvaerende alternativer)
- Veiga (30mio - Midtbane, ved ikke nok om ham, saa dette er bare baseret paa nylige rygter, men vi har brug for en kreativ type paa vores midtbane paa sigt, en der er anderledes end Cama, Tchou, Fede og Bellingham)
Det ville samlet set koste 210mio (baseret paa priserne ovenfor, der skal nok i de fleste halder ligges lidt extra oveni, men det naar aldrig op i 300mio)

Og saa kan give de sidste 2 pladser til 2 af de unge spillere man allerede ejer.
- Her ville det imo give mening at sende Arribas op paa 1. holdet for at give noget mere bredde paa hoejre kanten, han er ikke en spiller jeg personligt har stor fidus til, men som minimum synes jeg man skal give ham 1 aar paa 1. holdet baseret paa det niveau han har vist over laengere tid hos Castilla, det handler om ogsaa at sende et signal til alle andre Castilla spillere, om at der er mulighed for at lave springet.
Og den sidste plads er lidt svaer:
- En spiller som Alvaro vil nok ikke faa nok spilletid til at udvikle sig med baade Benz og Thuram foran sig, saa hellere lad ham blive hos Castilla og faa minutter og saa giv ham igen chancen paa 1. holdet naar mulighed byder sig.
- Brahim bliver lidt unoedvendig hvis man baade henter Veiga og Bellingham.
- Antonio Blanco kunne man ogsaa hente hjem som perifaer bredde til midtbanen, med henblik paa at man aaret efter nok mister baade Luka og Toni, men hindre man ogsaa hans udvikling ved at goere ham til 7. mand paa midtbanen naeste season.
- Rafa Marin er ogsaa en mulighed, isaer hvis Alaba forsaetter med at have skades problemer, for saa faar vi brug for en extra bredde spiller i forsvaret, saa +30 aarige spillere som Rudi og Nacho ogsaa kan blive aflastede.
Saa den sidste position vil jeg lade vaere op til traenere, dog yderst vigtig at den bliver udfyld, saa vi staar med 25 mand der har 100% fokus paa 1. holdet.

Det skal ikke noedvendigvis vaere de 4 indkoeb ovenfor (Fran ankommer jo allerede), men bare et bud for at illustrere at vi sagtens kan staa med en betydeligt bedre trup naeste aar, hvor man har forstaerket 5-6 positioner paa banen og staar med en betydeligt bedre bredde, selvom man smider et kaempe beloeb for en spiller som f.eks. Bellingham.

Og allerede sommeren efter staar man formentlig til at miste Benz, Luka og Toni, og saa er der baade plads i truppen og i loen budgettet for igen at kunne lave 1-2 store handler. #Haaland2024

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 måneder 1 uge siden #2216 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Den store transferrygte-tråd
Kender intet til Frimpong, kan kan slå et indlæg?

2 måneder 1 uge siden #2217 af Ramos4

elle44 post=160503 skrev: Kender intet til Frimpong, kan kan slå et indlæg?

​Tror desværre der bliver rift om ham.

Han har scoret 7 gange i Bundesligaen kan jeg se.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 1 uge siden #2218 af DeLaRed

elle44 post=160503 skrev: Kender intet til Frimpong, kan kan slå et indlæg?

​Ved ikke lige hvor god han specifikt er til indlæg, men 7 mål og 9 assists på 35 kampe taler sit eget sprog for en back…det skal dog siges at han vist spiller mere Wing back end decideret back, så det er i offensiven hans styrker ligger, og her afhænger det jo sf hvad man gerne vil have, men en offensiv højre back som er driblestærk (hvilket han er) ville nok passe rigtig godt til Fede på højre kanten, så er spørgsmålet så hvor “dårlig” han er defensivt, og det ved jeg desværre ikke.

Men i et af mine seneste indlæg på forrige side har jeg givet yderligere 5-6 alternativer som alle er billigere en frimpong.

Syntes personligt bare det er helt hovedløst at smide 70mio efter Cancelo når man tager hans alder (29) i betragtning samt at man ikke rigtig har klarhed omkring hvorfor City bare vil af med ham fra den ene dag til den anden (angiveligt har han lagt sig ud med folk internt i klubben, men hvis det er sandt, så er det da så absolut ikke noget vi skal betale 70mio for at tage den risiko).

2 måneder 1 uge siden #2219 af Ramos4
Bliver helt nostalgisk efter Özils karrierestop.

Vi lavede fandme nogle fede signings under Mourinho. Özil, Di Maria, Khedira. Unge, sultne spillere, til en fair penge, der kom ind og leverede.

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

2 måneder 1 uge siden #2220 af DeLaRed
Jeg er selv god til at vaere efter vores nuvaerende trup, den er for tynd og mangler desperat bredde, men det er dog ogsaa vigtigt engang imellem at kigge paa hvor meget vaerre det har staaet til de seneste par aar, isaer med nogle af de spillere som klubben i de seneste aar er kommet af med, men som mange mente ikke fik den chance de fortjente og burde have blevet i klubben, hvor er de mon henne idag?

Marcelo - Faldt igennem i Olympiakos og spiller idag i Fluminense og har kun spillet 10 kampe i denne season.

Isco - Er pt uden klub, efter et middelmaadigt halvaar i Sevilla hvor det blev til 1 maal og 3 assist paa 19 kampe.

James - Efter et godt foerste halvaar i Everton tog formen et gevaldigt dyk som ingen ende ville tage, hvorefter turen gik til Al-Rayyan og nu er han i Olympiakos hvor det ser ud til han har fundet en liga der passer til hans niveau.

Jovic - Det Serbiske haab;-) spiller nu i Fiorentina hvor han mildest talt har vaeret en kaempe fiasko, 4 soelle maal og ingen assist er det blevet til i 24 Serie A kampe, han er dermed ikke at finde iblandt i top 30 af topscorer listen.

Bale - Efter 6 maaneder i LA gik han paa pension.

Vi skal vaere yderst taknemmelige for at disse spillere ikke er i klubben laengere, for saa havde denne season set endnu vaerre ud, ikke en eneste af dem har praesteret kontinuerligt for Real siden 2018. Men det tegner ogsaa et meget tydeligt billede af at man i klubben baade skal blive langt bedre til at handle paa transfer markedet men saa sandelig ogsaa skal taenke sig mere om inden de langer 5 aarige kontrakt forlaengelser ud.

(Som jeg har kaldt med alle de ovenstaaende spillere foer de forlod Real, saa toer jeg ogsaa godt kalde at Hazard slutter sig til listen ovenfor naar han en dag forlader Real, hans fremtidige karriere bliver ikke bedre end James Rodriguez i Graekenland)

Leveret af Kunena Forum
Annonce