Rygte: Laporte foretrækker Real Madrid

6 år 6 måneder siden #1 af Daniel

Laporte er eftertragtet, men bulletinerne i Spanien lyder, at franskmanden foretrækker Real Madrid.

Atheltic Bilbaos forsvarsgeneral Aymeric Laporte har længe været på radaren blandt verdens største fodboldklubber, men det spanske medie Don Balon erfarer, at midterforsvaren foretrækker Real Madrid, hvor Zidane efter sigende også skulle være interesseret i at bringe sin landsmand til hovedstadsklubben.

Don Balon går endda så langt til at hævde, at forsvarsspilleren denne sommer afviste Barcelona, for på et senere tidspunkt at kunne skifte til Real Madrid; også Pep Guardiola forsøgte sig med at hente Laporte i sommers, men uden held. 

Zidane er angiveligt imponeret over Laportes spil med fødderne, hvilket passer godt ind i franskmandens filosofi med stor boldbesiddelse. Endvidere vil franskmanden heller ikke være ukampdygtig i Champions League, hvis Real Madrid vælger at smide et bud af sted på ham til januar, hvilket ligeledes betragtes som et stort plus i den spanske presse. 

Real Madrid valgte ikke at forlænge Pepes kontrakt i sommers, hvorfor portugiseren skiftede kvit og frit til Besiktas. Zidane står derfor med en lidt skrøbelig defensiv, hvor Ramos er god for en håndfuld karantænedage, ligesom Vallejo samt Varane er god for flere dage på sidelinjen pga. diverse skavanker. Derfor ville det give god mening, hvis Zidane pønser på at hente nyt blod ind til defensiven.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #2 af Salix7
Er det kun mig eller virker det mere og mere håbløst, at Pepe ikke fik sin kontrakt forlænget med de to år, som han gerne ville?
Han er en af verdens bedste, og han ville "kun" koste os løn - Laporte vil måske skulle have mindre i løn end Pepe, men han bliver nok dyr at købe fri.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved Salix7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #3 af Neye
Ramos, Varane, Laporte, Nacho og Vallejo centralt. Det er simpelthen for mange og jeg køber ikke den med Vallejo må vige pladsen. Han er den med størst potentiale af dem alle.

Man kunne argumentere for at Nacho blev taget ud af CB-ligningen mhp. at blive sat ind som sidekick for Carvajal på høre back men ville det være nok for Nacho?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #4 af Brylle

Salix7 skrev: Er det kun mig eller virker det mere og mere håbløst, at Pepe ikke fik sin kontrakt forlænget med de to år, som han gerne ville?
Han er en af verdens bedste, og han ville "kun" koste os løn - Laporte vil måske skulle have mindre i løn end Pepe, men han bliver nok dyr at købe fri.

Jeg synes det handler om mere end, at Pepe har helt sikkert havde niveauet til stadig at spille med helt i toppen. I min verden var det en perfekt timing at stoppe samarbejdet denne sommer, fordi Vallejo var på vej hjem som 4. valget til midterforsvaret. At have 5 er simpelthen for meget hvis man vil udvikle en ung spiller som Vallejo. Samtidig viste Pepes erstatning i sidste sæson, at han er klar til at tage over. Varane spillede en rigtig stærk sæson og formåede specielt i foråret at løfte sit spil endnu mere end tidligere.
Derfor har det været en god timing i forhold til at få den næste store forsvarsspiller ind i truppen. Det eneste problem er, at to af dem har glasben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #5 af Salix7

Brylle skrev:

Salix7 skrev: Er det kun mig eller virker det mere og mere håbløst, at Pepe ikke fik sin kontrakt forlænget med de to år, som han gerne ville?
Han er en af verdens bedste, og han ville "kun" koste os løn - Laporte vil måske skulle have mindre i løn end Pepe, men han bliver nok dyr at købe fri.

Jeg synes det handler om mere end, at Pepe har helt sikkert havde niveauet til stadig at spille med helt i toppen. I min verden var det en perfekt timing at stoppe samarbejdet denne sommer, fordi Vallejo var på vej hjem som 4. valget til midterforsvaret. At have 5 er simpelthen for meget hvis man vil udvikle en ung spiller som Vallejo. Samtidig viste Pepes erstatning i sidste sæson, at han er klar til at tage over. Varane spillede en rigtig stærk sæson og formåede specielt i foråret at løfte sit spil endnu mere end tidligere.
Derfor har det været en god timing i forhold til at få den næste store forsvarsspiller ind i truppen. Det eneste problem er, at to af dem har glasben.


Jeg kan godt følge dig noget af vejen, men Ramos får mange kort og både Varane og Vallejo lader til at have skrøbelige ben - læg der til at vi kun har Carvajal til at dække vores højreback. Det virker alt alt for usikkert, og derfor havde det givet rigtig god mening at beholde Pepe, og give ham klar besked om, at han vil være reserve. Samtidig vil Nacho kunne hjælpe til på backen i ny og næ - jo mindre et ungt talent kunne klare de givende kampe, hvor Carvajal er ude:-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce