Truppen mod Villarreal, LaLiga, 19. spillerunde

6 år 3 måneder siden #25 af Dios
BBB skrev:

Jeg forstår ikke helt kritikken af Bale i dag. Vi er enige om, at Ronaldo og Bale skal være i feltet, hvor der står 7-8 Villarreal-spillere og kun to Real Madrid spillere. Isco og Kroos var begge ringe. Kroos var dårligst, men Isco var også god til at holde i bolden, når vi var kommet rundt om det første pres, så vores overtal blev forspildt. Vi mangler en spiller, som vil frem over stepperne, når vi har et lille overtal.
Frem over stepperne kan vi ikke komme i angrebet, når de to angribere er pakket helt ned. Vi står for tæt på Villarreal's felt, så hverken Ronaldo eller Bale kan løbe i dybden. En af de eneste chancer vi fik i dybden blev skabt af Modric, og Carvajal gjorde muligheden lidt bedre.

Kroos skal bruges til at spille ud af presspil, og derfra skal en anden tage over. Den anden burde være Isco, men sidst vi havde en person, som gjorde det konsekvent, var da Özil spillede i klubben. Isco sparker tusinde gange bedre på mål end Özil, men Özil holdte en bedre fart i vores angreb.


Min kritik af Bale går på, at han ikke rigtig udrettede noget. Hvad havde han? 1 halv tam afslutning på hovedet, som bliver rettet af, som så rammer en arm? Fair nok, hvis han deltog i spillet, og skabte noget den vej, men heller ikke her var han farlig eller god. Min pointe igennem langtid har gået på, at det er nytteløst, at have 2 angribere i boksen, da de oftest står isoleret derinde, og igen igår bliver der intet skabt inde i feltet. Bale var utrolig stationær i alt for mange minutter, og her savner jeg simpelthen han prøver på noget andet. Imod Celta i 1. halvleg var han utrolig god til at gå lidt ned i banen og modtage bolden samtidig med han også truede bagrummet, som vi så det med Isco og Bale's mål.
Er enig i, at vi mangler en spiller som har et bedre drive med bolden, som kan holde farten i angrebet, og det er netop derfor jeg altid har ønsket med Hazard, for han har nemlig de kvaliteter til det. Jeg kan bare ikke helt se hvad det har med Isco at gøre? Når Isco får bolden, så er han immervæk Palle alene i verden. Han kan ikke kombinere med Ronaldo eller Bale, fordi de står fast inde i feltet og skal han kombinere med resten af midtbanen, så skal den afleveres tilbage. Nu er han en ufattelig god dribler, men jeg tror også det er derfor han dribler så meget selv på den sidste 1/3 del af banen, for mulighederne er slet ikke til stede.

Nævner man Özil, så bliver man også nødt til at nævne Mourinho og spillestilen. Özil havde langt mere plads at spille på, fordi man ikke som rigtig søgte bolden og possession under Mourinho. Mange af vores angreb kom på direkte omstillinger, hvor det nu handler meget mere om etableret angreb, hvor vi skal nedbryde en kompakt defensiv. Nu er Villarreal et fantastisk boldspillende mandskab, som har en utrolig pasningsstærk midtbane, så derfor havde de også bolden meget igår, men når de ikke havde det, så var deres kæder tættere end folk i S-toget på Nørreport i myldretrafikken.

Vi mangler helt klart dynamik, fart, uforudsigelighed og kynisme oppe foran. Mange af de ting står Hazard altså for, og mange af de ting står BBC bare ikke for.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #26 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Jeg forstår ikke helt kritikken af Bale i dag. Vi er enige om, at Ronaldo og Bale skal være i feltet, hvor der står 7-8 Villarreal-spillere og kun to Real Madrid spillere. Isco og Kroos var begge ringe. Kroos var dårligst, men Isco var også god til at holde i bolden, når vi var kommet rundt om det første pres, så vores overtal blev forspildt. Vi mangler en spiller, som vil frem over stepperne, når vi har et lille overtal.
Frem over stepperne kan vi ikke komme i angrebet, når de to angribere er pakket helt ned. Vi står for tæt på Villarreal's felt, så hverken Ronaldo eller Bale kan løbe i dybden. En af de eneste chancer vi fik i dybden blev skabt af Modric, og Carvajal gjorde muligheden lidt bedre.

Kroos skal bruges til at spille ud af presspil, og derfra skal en anden tage over. Den anden burde være Isco, men sidst vi havde en person, som gjorde det konsekvent, var da Özil spillede i klubben. Isco sparker tusinde gange bedre på mål end Özil, men Özil holdte en bedre fart i vores angreb.


Min kritik af Bale går på, at han ikke rigtig udrettede noget. Hvad havde han? 1 halv tam afslutning på hovedet, som bliver rettet af, som så rammer en arm? Fair nok, hvis han deltog i spillet, og skabte noget den vej, men heller ikke her var han farlig eller god. Min pointe igennem langtid har gået på, at det er nytteløst, at have 2 angribere i boksen, da de oftest står isoleret derinde, og igen igår bliver der intet skabt inde i feltet. Bale var utrolig stationær i alt for mange minutter, og her savner jeg simpelthen han prøver på noget andet. Imod Celta i 1. halvleg var han utrolig god til at gå lidt ned i banen og modtage bolden samtidig med han også truede bagrummet, som vi så det med Isco og Bale's mål.
Er enig i, at vi mangler en spiller som har et bedre drive med bolden, som kan holde farten i angrebet, og det er netop derfor jeg altid har ønsket med Hazard, for han har nemlig de kvaliteter til det. Jeg kan bare ikke helt se hvad det har med Isco at gøre? Når Isco får bolden, så er han immervæk Palle alene i verden. Han kan ikke kombinere med Ronaldo eller Bale, fordi de står fast inde i feltet og skal han kombinere med resten af midtbanen, så skal den afleveres tilbage. Nu er han en ufattelig god dribler, men jeg tror også det er derfor han dribler så meget selv på den sidste 1/3 del af banen, for mulighederne er slet ikke til stede.

Nævner man Özil, så bliver man også nødt til at nævne Mourinho og spillestilen. Özil havde langt mere plads at spille på, fordi man ikke som rigtig søgte bolden og possession under Mourinho. Mange af vores angreb kom på direkte omstillinger, hvor det nu handler meget mere om etableret angreb, hvor vi skal nedbryde en kompakt defensiv. Nu er Villarreal et fantastisk boldspillende mandskab, som har en utrolig pasningsstærk midtbane, så derfor havde de også bolden meget igår, men når de ikke havde det, så var deres kæder tættere end folk i S-toget på Nørreport i myldretrafikken.

Vi mangler helt klart dynamik, fart, uforudsigelighed og kynisme oppe foran. Mange af de ting står Hazard altså for, og mange af de ting står BBC bare ikke for.


Hvis vi lige tager Özil først, så har jeg haft en anden diskussion med Sahinovic, hvor han linker til en flot bold fra Messi i sidste el clasico. Det ville være en klassisk bold fra Özil til Ronaldo. Se den sidste side i "vores rivaler".

Hvis Ronaldo og Bale står inde i feltet, og der er de føromtalte 7-8 Villarreal spillere hos dem, så skal vores midtbane simpelthen kunne komme frem til mere, end den gjorde. Her er Isco den forreste mand, så han må simpelthen have noget af ansvaret for vores spil i går. Når vi får bolden langt tilbage på banen, og slår kontra (mod 5-6 Villarreal spillere), så skal der være en urgency i forhold til at komme frem. Det forstår Ronaldo i høj grad, Modric forstår det, og Carvajal forstår det. Kroos og Isco evner det, men de har ikke den samme indgroede forståelse for det - til gengæld ligger deres afleveringer bedre end de fleste andres, så når de endelig forstår det, så er de vanvittige. Til sammenligning forstår Messi, Suarez, Coutinho, Iniesta og Busquets det - og de kan alle slå en aflevering på ca. samme niveau som Kroos og Isco.

Hvis Ronaldo eller Bale går ned i banen for at modtage bolden, så vil de i bedste fald have én Villarreal spiller med hver. I værste fald ville vi nu blot stå med flere spillere udenfor feltet, som stadig er overbefolket af modstandere. Det hjælper heller ikke meget.

Ift. Mourinho så gætter jeg på, at det var en dødssynd at varme bolden på kanten af feltet. Enten skulle der sparkes på mål, eller også skulle der laves noget kampafgørende (en dribling forbi én mand for at lave et overtal eller en bold ind i fx Ronaldo's løbebane). Vi får intet ud af at stå på kanten og vente på, at modstanderne er organiserer sig. Den del savner jeg. Når man søger af afslutte angreb, så vil det selvfølgelig øge modstanderens boldbesiddelse. Når vi er kommet foran, så kan vi lade Kroos og Isco beholde bolden resten af kampen, men vi skal foran!
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #27 af dchristoffersen_
Forfærdelig periode for klubben lige nu, og ikke fedt som fan overhovedet....
- Jeg syntes der skal hentes nogle friske ansigter til hurtigst muligt, for at skabe lidt konkurence om pladserne. Jeg er med på at i et januar vindue, er der ikke bare frit valg på alle hylder. Men hvis RM virkelig vil have en spiller, så får de ham også oftest. Hvis der kom nye ansigter til truppen, som kunne presse de nuværende lidt om pladserne - er jeg sikker på det ville gøre noget. Hvis man intet nyt henter nu, så virker det jo som om at man allerede har solgt denne sæson, og det kan en klub som Madrid ikke tillade sig på nogen måde. Angrebspladsen må og skal være første prioritet, en træfsikker spiller som ikke skal bruge 10-20 chancer for at få mål, lidt som Benzema har været det seneste lange stykke tid, ja også Ronaldo. Men når Benzema ikke spiller, har man ikke en direkte angriber udover Mayoral og smide ind, og ham har Zidane jo ikke den store tiltro til, i ligaen.
De nuværende spillere er alt for sikre i startopstillingen, og det jo tydeligt for enhver at mange af dem er kørt døde i det hele lige pt, en tur på bænken ville ikke skade, og det ville sende et signal.
Egentlig er det kun angriberpladsen jeg ville se en direkte udskiftning, syntes i grunden vi har et klassehold, når de rammer dagen, og det vidner sidste sæson jo også om. Men noget mere kvalitet fremfor kun og købe talenter, til og presse hinanden.
Ceballos, Theo, Vallejo, det er spillere til fremtiden og tror på de kan blive gode spillere, men det er bare ikke nok lige nu, og det er nok næppe dem der vender den svære situation.
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved dchristoffersen_.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #28 af Dios
BBB skrev:

Hvis vi lige tager Özil først, så har jeg haft en anden diskussion med Sahinovic, hvor han linker til en flot bold fra Messi i sidste el clasico. Det ville være en klassisk bold fra Özil til Ronaldo. Se den sidste side i "vores rivaler".

Hvis Ronaldo og Bale står inde i feltet, og der er de føromtalte 7-8 Villarreal spillere hos dem, så skal vores midtbane simpelthen kunne komme frem til mere, end den gjorde. Her er Isco den forreste mand, så han må simpelthen have noget af ansvaret for vores spil i går. Når vi får bolden langt tilbage på banen, og slår kontra (mod 5-6 Villarreal spillere), så skal der være en urgency i forhold til at komme frem. Det forstår Ronaldo i høj grad, Modric forstår det, og Carvajal forstår det. Kroos og Isco evner det, men de har ikke den samme indgroede forståelse for det - til gengæld ligger deres afleveringer bedre end de fleste andres, så når de endelig forstår det, så er de vanvittige. Til sammenligning forstår Messi, Suarez, Coutinho, Iniesta og Busquets det - og de kan alle slå en aflevering på ca. samme niveau som Kroos og Isco.

Hvis Ronaldo eller Bale går ned i banen for at modtage bolden, så vil de i bedste fald have én Villarreal spiller med hver. I værste fald ville vi nu blot stå med flere spillere udenfor feltet, som stadig er overbefolket af modstandere. Det hjælper heller ikke meget.

Ift. Mourinho så gætter jeg på, at det var en dødssynd at varme bolden på kanten af feltet. Enten skulle der sparkes på mål, eller også skulle der laves noget kampafgørende (en dribling forbi én mand for at lave et overtal eller en bold ind i fx Ronaldo's løbebane). Vi får intet ud af at stå på kanten og vente på, at modstanderne er organiserer sig. Den del savner jeg. Når man søger af afslutte angreb, så vil det selvfølgelig øge modstanderens boldbesiddelse. Når vi er kommet foran, så kan vi lade Kroos og Isco beholde bolden resten af kampen, men vi skal foran!


100%, og derfor var jeg også stor fan af Özil, fordi han virkelig kunne slå en lækker aflevering, og dem savner vi også, men jeg savner nu endnu mere en Ronaldo som ikke er underlegen i alle hans dueller. Han taber jo samtlige af hans løbedueller, eller mand mod mand dueller, så derfor er det også svært, at spille på den måde, som vi gjorde under Mourinho. Vi kan ikke bare spille den hurtigt op på Ronaldo, for ligesom igår, så mister han den bare lynhurtigt igen. Inde på facebook, så bliver jeg oftest tagget i en Barcelona side, som altid lægger videoer op kun med Ronaldo for alle hans aktioner. Jeg så de første 2 min. af videoen imorges, og her tabte han alle hans dueller. Der var faktisk en Barca fan der skrev derinde, at det gjorde ondt og se ham i en sådan forstand. Her handler det ikke om hvor kampafgørende han måske bliver i Chl når vi når dertil, men hvor meget niveau han egentlig har tabt, og her nytter det simpelthen ikke at spille den hurtigt op til ham længere.

Vi har faktisk haft problemet med midtbanen før, og her var der tale om, at vores midtbane manglede dynamik og gennembrudsstyrke, hvor specielt Pogba kom ind i billedet. Dengang gik mit argument på, at det var de forreste som var problemet og ikke Modric og Kroos. Den debat husker du nok, tænker jeg? :) På mærkværdig vis, så fandt Isco, Ronaldo og Benzema hinanden som aldrig før, og den indbyrdes forståelse og deres samarbejde var fantastisk. De spillede på 3. manden, og alle deres 3 forskellige spidskompetencer blev udnyttet til fulde.
Nu står vi igen med samme problem, fordi der ikke er samme bevægelighed oppe foran, og de samme kedelige indlæg bliver afslutningen på vores angreb igen. Min filosofi, eller den stil jeg bedst kan lide var den model vi så imod United og Barca i cup kampene. Vi havde fuld kontrol, og kombinerede på kryds og tværs. Vi spillede 1-2, og spillede ofte på 3. manden. Vi spillede hele tiden igennem kæderne, hvor specielt Kovacic her spillede en væsentlig rolle imod Barca på Bernabeú. Det skaber bevægelse, hvor der automatisk vil blive mere plads at spille på længere fremme på banen.
Du skriver, at det ikke hjælper meget, hvis Ronaldo eller Bale går ned i banen for at modtage bolden, men i mine øjne skriver du det selv. De vil trække en mand med sig, og skabe noget plads.

Et eksempel. Modric har bolden med Kroos ved sin side. Isco befinder sig i mellemrummet. Ronaldo og Bale er i boksen, og vores 2 backs står højt oppe på banen. Nu er det hele sat på spidsen, men man ser de her scenarier hos alle hold, som er gode med bolden, og det er også sådan jeg faktisk er blevet belært som træner på adskillige kurser.
Modric spiller Isco, som enten spiller Modric tilbage, eller spiller Kroos. Bale søger ned, får bolden, og spiller den videre på førstegangsafleveringen til enten Isco, som nu vil stå nogenlunde på nogenlunde linje, eller tilbage til Modric eller Kroos. Det rum Bale så skaber bag sig ved at søge ned, det rum søger Ronaldo, som så trækker sin forsvarspiller med derhen. Herefter vil boldholder uanset om det er Modric, Kroos eller Isco kunne slå en aflevering i dybden til Ronaldo, eller man kan få overtallet i på midtbanen, hvor Kroos eller Modric går med frem, og kan diktere spillet derfra, hvor muligheden for at komme bag forsvaret på kanten også er en mulighed, ellers kunne man spille Bale igen, så han ligepludselig kan blive retvendt centralt på banen. Her har jeg slet ikke talt om dybdeløb. Mulighederne er utrolig mange, og det eneste det kræver er faktisk kun sølle 2-3-4 førstegangsafleveringer i træk igennem kæderne, hvor forskellige spillere gør sig bevægelige i stedet for, at det bliver det stationære spil med Modric, Kroos og Isco side om side og Bale og Ronaldo inde i boksen, som appellere til hurtigt spil ud på kanten, så de kan få endnu et indlæg, som ikke bliver farligt.

Vi har så mange muligheder centralt, men er så dårlige til at udnytte det, og derfor har jeg aldrig forstået, at man altid stiller op med så mange centrale midtbanespillere som vi gør.
Derfor nytter det heller ikke noget, at købe spillere ind til hver enkelt rolle, da det efter noget tid hurtigt vil kunne blive læst af modstanderen. Derfor er jeg heller ikke fan af en spiller som Icardi, som kun tilbyder holdet én til, da det på sigt hurtigt vil blive forudsigeligt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #29 af BBB

Dios skrev: Vi har faktisk haft problemet med midtbanen før, og her var der tale om, at vores midtbane manglede dynamik og gennembrudsstyrke, hvor specielt Pogba kom ind i billedet. Dengang gik mit argument på, at det var de forreste som var problemet og ikke Modric og Kroos. Den debat husker du nok, tænker jeg? :)

Den husker jeg. Vi var helt enige.

Dios skrev: Et eksempel. Modric har bolden med Kroos ved sin side. Isco befinder sig i mellemrummet. Ronaldo og Bale er i boksen, og vores 2 backs står højt oppe på banen. Nu er det hele sat på spidsen, men man ser de her scenarier hos alle hold, som er gode med bolden, og det er også sådan jeg faktisk er blevet belært som træner på adskillige kurser.
Modric spiller Isco, som enten spiller Modric tilbage, eller spiller Kroos. Bale søger ned, får bolden, og spiller den videre på førstegangsafleveringen til enten Isco, som nu vil stå nogenlunde på nogenlunde linje, eller tilbage til Modric eller Kroos. Det rum Bale så skaber bag sig ved at søge ned, det rum søger Ronaldo, som så trækker sin forsvarspiller med derhen. Herefter vil boldholder uanset om det er Modric, Kroos eller Isco kunne slå en aflevering i dybden til Ronaldo, eller man kan få overtallet i på midtbanen, hvor Kroos eller Modric går med frem, og kan diktere spillet derfra, hvor muligheden for at komme bag forsvaret på kanten også er en mulighed, ellers kunne man spille Bale igen, så han ligepludselig kan blive retvendt centralt på banen. Her har jeg slet ikke talt om dybdeløb. Mulighederne er utrolig mange, og det eneste det kræver er faktisk kun sølle 2-3-4 førstegangsafleveringer i træk igennem kæderne, hvor forskellige spillere gør sig bevægelige i stedet for, at det bliver det stationære spil med Modric, Kroos og Isco side om side og Bale og Ronaldo inde i boksen, som appellere til hurtigt spil ud på kanten, så de kan få endnu et indlæg, som ikke bliver farligt.


Det er et godt eksempel, men hvis du trækker én mand ud fra en gruppe af 7 eller 8, så vil der stadig være 6 eller 7 tilbage. Det var jo oftest situationen i går. Villarreal overbefolkede feltet, når vi stod deroppe. Derfor adresserer jeg problemet med at varme bolden, når vi laver en omstilling mod Villarreal (eller andre hold). Du kan ikke forvente 2-3-4 førstegangsafleveringer igennem en gruppe af 7 eller 8 modstandere, som er pakket i feltet. Der skal vi i stedet spille på ubalance hos dem, og det evner vi ikke. At vi så heller ikke evner førstegangsberøringerne, og du flere gange har skrevet op og ned om boldmongolerne i front, gør det blot endnu sværere at lave førstegangsafleveringer igennem 7-8 mand.
Som jeg skrev i går, så så vi netop Modric lave en hurtig aflevering til Ronaldo, der netop blev farlig. Bolden blev ikke varmet, men den blev spillet i dybden, da Villarreal var i ubalance. At Carvajal tog løbet højre om gjorde det blot mere interessant. Det var i situationen, hvor Ronaldo ramte omkring sammenføjningen.

Vi gjorde dog noget godt i går, og det var, at spillerne forsøgte sig med kvalificerede afslutninger fra distancen. Det var vist både Modric, Marcelo og et mere eller mindre fornuftigt forsøg fra Kroos. Jeg kan ikke huske, om Isco også forsøgte, men det vil i hvert fald have været oplagt, at han gjorde.

Nu har jeg efterhånden skrevet så meget positivt om Modric fra kampen, at jeg nok hellere må skrive, at han burde have ramt målet efter Lucas' rigtig fine aktion og cutback. En spiller som Lucas havde jeg i øvrigt gerne set blive bragt i spil tidligere i kampen. Han har et OK skud, han kan spille i rummene (både aflevere og drible), har et fornuftigt drev og næsten vigtigst af alt, så bliver han ikke prioriteret af modstanderne på samme måde som de andre på Real's hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #30 af Dios
@BBB.

Ingen tvivl om, at vi skal mestre flere forskellige ting end bare, at kunne holde bolden kørende. Vi skal også afsted i mange omstillinger, men hovedparten af vores kampe, så er vi boldstyrende, hvor modstanderen står kompakt. Det er her vi altid har problemer, og det er det problem vi må og skal løse. Vi har forsvaret og midtbanen til at praktisere possession og omstillingsspil. Nu mangler vi bare angrebet, som ikke rigtig magter nogle af delene længere.

Det er klart, at mit eksempel var sat på spidsen, og det er meget sværere i virkeligheden, men nu skulle det bare være forståeligt :) Det handler blot om, at flytte bolden hurtigere samtidig med, at vores spillere deltager i løb uden bold. Lige nu er holdet knækket over på midten, hvor midtbanespillerne næsten aldrig kommer med helt frem uden at modtage bolden, og angriberne sjældent kommer ned og deltager i spillet. Isco kan jo ikke agere bindeled alene.

Ellers helt enig :) Vi har mange muligheder i truppen, men talentet bliver spildt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum