NordicBet-blog: Gareth Bale og Zidanes hovedbrud

5 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Der er ikke længe til Champions League-finalen og med Gareth Bales gode kamp mod Celta, meldte waliseren sig virkelig ind på banen i forhold til at få en startplads mod Liverpool.

 

Men hvordan skal Zidane så bruge ham? Det giver Bo Kampmann Walther tre gode bud på i denne blog, som I kan læse ved at klikke på linket herunder:

 

Gareth Bale og Zidanes hovedbrud

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Meget interessant hvad Zidane vil stille op med holdet. Også meget sigende at 4-3-3 og Diamanten står lige i afstemningen.

Jeg har stemt på 4-3-3. Den virker god mod Liverpool på så mange forskellige måder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #3 af Mathiaseefsen

Fondo_Sur skrev: Meget interessant hvad Zidane vil stille op med holdet. Også meget sigende at 4-3-3 og Diamanten står lige i afstemningen.

Jeg har stemt på 4-3-3. Den virker god mod Liverpool på så mange forskellige måder.

Helt enig. De gode kontraangreb kommer til at gøre rigtig ondt på Liverpool

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #4 af Sebberg

Mathiaseefsen skrev:

Fondo_Sur skrev: Meget interessant hvad Zidane vil stille op med holdet. Også meget sigende at 4-3-3 og Diamanten står lige i afstemningen.

Jeg har stemt på 4-3-3. Den virker god mod Liverpool på så mange forskellige måder.

Helt enig. De gode kontraangreb kommer til at gøre rigtig ondt på Liverpool


Den tankegang kan jeg ikke rigtigt sætte mig ind i. Jeg forestiller mig tværtimod, at Liverpool vil stå relativt dybt mod os og forsøge at straffe os på kontraangreb.

Når modstandere står dybt har BBC aldrig fungeret. Der har vi brug for den fjerde mand på midten, der kan være med til at bryde kæderne. Det kan være Asensio, Kovacic eller nok som bedste mulighed Isco.
Følgende bruger(e) sagde tak: Langerup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #5 af Fondo_Sur
@Sebberg

Liverpool kan vel ikke forsvare dybt? Jeg tænker i hvert fald, at Real Madrid gør det meget lettere for sig selv ved at spille 4-3-3, da man i så fald nemmere kan spille sig ud af farligere områder på midten. Men idk...

Klopp er egenligt ret simpel i sin tilgang.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #6 af Lars1991
Vi skal vel spille 4-4-2 så vores backs får hjælp med Mane og Salah? Hvis de er ude af spillet så kan Liverpool ikke så meget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #7 af Mathiaseefsen
Det ville nok være bedst at skifte imellem at spille dybt eller spille fodbold på midten. Måske bliver det lidt for besværgligt. Ronaldo kan jo sagtens løbe stærkere end Liverpools forsvar, så nå Liverpool står højt så løber Ronaldo vel bare.

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Mathiaseefsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #8 af Elto92
Jeg tror ikke Ronaldo kan løbe fra nogen længere. Jeg har set Bayerns Süle og atleticos Juanfran løbe ham op..... :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #9 af Zyconith

Lars1991 skrev: Vi skal vel spille 4-4-2 så vores backs får hjælp med Mane og Salah? Hvis de er ude af spillet så kan Liverpool ikke så meget.


Og Isco er nu en garant for bedre forsvarsspil end Bale? Altså. Når vi spiller den såkaldte 4-2-2, er det tit og oftest en kombination af Isco i midten og på højrefløjen. Jeg synes Bale har vist sig arbejdsom i forhold til at tage defensive opgaver i de sidste par måneder.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #10 af Daniel

Zyconith skrev:

Lars1991 skrev: Vi skal vel spille 4-4-2 så vores backs får hjælp med Mane og Salah? Hvis de er ude af spillet så kan Liverpool ikke så meget.


Og Isco er nu en garant for bedre forsvarsspil end Bale? Altså. Når vi spiller den såkaldte 4-2-2, er det tit og oftest en kombination af Isco i midten og på højrefløjen. Jeg synes Bale har vist sig arbejdsom i forhold til at tage defensive opgaver i de sidste par måneder.


Såvel Isco som Bale har momentum pt., og det er fantastisk for Zidanes taktiske muligheder mod Liverpool. Det hedder sig inden kampen og i kampen.

Jeg hælder dog personligt til, at Zidane går med Isco over Bale, og det er ikke fordi waliseren er vag defensiv (ser ham her som den bedste af Isco, Benzema og Ronaldo). Nej, det handler mere om, at Bale kan ændre kampen via sin plads fra bænken. Det kan Isco ikke på samme måde.

Og så bliver slaget på midtbanen med boldfaste spillere essentielt, så vi dræber Liverpools omstillingsspil frem for at blive fanget højt på banen i en mere direkte opstilling - det kan man så gå til om nødvendigt senere i kampen med Bale.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #11 af Langerup
Ronaldo - Bale
Isco
Kroos - Modric
Casemiro
Marcelo - Ramos - Varane - Carvajal
Navas
Der er vel ikke så meget tvivl er der det? Bale er i storform, Benzema er IKKE.
Vi får meget mere kontrol over bolden med 4 midtbanespillere, vi skal kontrollere kampen - ikke løbe efter Liverpools lynhurtige spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #12 af ChrillRM14

Langerup skrev: Ronaldo - Bale
Isco
Kroos - Modric
Casemiro
Marcelo - Ramos - Varane - Carvajal
Navas
Der er vel ikke så meget tvivl er der det? Bale er i storform, Benzema er IKKE.
Vi får meget mere kontrol over bolden med 4 midtbanespillere, vi skal kontrollere kampen - ikke løbe efter Liverpools lynhurtige spillere.


Enig i det meste. Det er en rigtig god startopstilling. Men Benz har jo egentlig været fremragende i maj. Spørgsmålet er, om man tør have to spillere oppe foran - som i dit eksempel, der i værste tilfælde står og kigger bold, hver gang Liverpool har bolden. Det gør Bale og Ronaldo lidt for tit.
Igår i første halvleg fik vi for en gangs skyld at se, hvor godt holdet spiller, når både Ronaldo og Bale deltager ivrigt i de opbyggede spil. Men det kan være reglen, der bekræfter undtagelsen, og i så fald vil jeg næsten være mere rolig med Benz. Benz skal ikke score mål i finalen. Det skal Ronaldo. Som altid.
I problemstillingen skal man også overveje Vazquez og Asensios rolle, der sagtens blot kan være vores usual frygtindgydende våben at smide ind med 30 min igen, men hold op hvor var de også fantastiske mod Bayern.
Jeg synes, den er svær.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved ChrillRM14.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum