David De Gea er tabt for Real Madrid; skriver fem år med Manchester United

5 år 9 måneder siden #1 af Daniel

David De Gea har besluttet sig for at skrive under på en ny femårige kontrakt med Manchester United. Det skriver flere engelske medier.

Dermed ser det endegyldigt ud til, at Real Madrid har tabt slaget om David De Geas enestående evner på stregen - et slag der har stået på siden 2015, hvor en fax forpurrede spanierens skifte til den spanske hovedstad.

Real Madrid har forsøgt at holde kontakten ved lige siden misæren dengang i sommeren 2015, men David De Gea har ikke ønsket at lægge pres på Manchester United for at trumfe et skifte igennem, da han har prioriteret sin loyalitet over et skifte til verdens største klub.

Ansættelsen af Lopetegui pustede for kort stund til den tæt på slukkede ild, men Manchester United og David De Gea har angiveligt været i så fremskredende forhandlinger, at Real Madrid ikke har kunnet lave en overhaling inden om og sikre sig spanierens underskrift.

David De Geas forestående kontraktforlængelse betyder, at Real Madrid, som spanske presse har rapporteret flere gange den seneste uges tid, går efter Romas dygtige brasilianske målmand, Alisson Becker, der angiveligt kommer til at koste Real Madrid 75 millioner euro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #2 af nono
Det var godt! Så mangler vi bare, at Liverpool køber Allison. #HalaNavas!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #3 af Zyconith
Endeligt! Forhåbentligt lukker det munden på vores kære Drop Gea Fanboys...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #4 af Steen
Videre til den næste på listen. Så længe vi udskifter Keylor, er jeg tilfreds. Vi skal vende tilbage til de tider, hvor en spiller blev vurderet på evner, og ikke alt det uden for banen. Jeg får helt ondt af at tænke på Casillas. Hvor var alle disse ''loyale'' fans, da han præsterede som Keylor?

Men ja, heldigvis er enten Alisson eller Courtois på vej.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #5 af nono

Steen skrev: Videre til den næste på listen. Så længe vi udskifter Keylor, er jeg tilfreds. Vi skal vende tilbage til de tider, hvor en spiller blev vurderet på evner, og ikke alt det uden for banen. Jeg får helt ondt af at tænke på Casillas. Hvor var alle disse ''loyale'' fans, da han præsterede som Keylor?

Men ja, heldigvis er enten Alisson eller Courtois på vej.


Det du undgår at bemærke er, at Keylor vinder titler - pokkers mange titler! Det skyldes, blandt andet, hans evne til at spille fejlfrit når det virkelig gælder. Uden ham havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med De Gea havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med Casillas vandt vi ALDRIG 3 i træk og hans titel-høst kadence var langt ringere end Navas’.

Det kan godt være at du elsker en målmand der laver en TV redning mod Bolton eller Levante ind i mellem, men jeg foretrækker en målmand der stensikkert leverer når det gælder. Som sørger for ro på de indre linjer. Som er en fantastisk dygtig spiller.

Din og andre Real fans’ hetz mod Navas er fuldstændig usmagelig. Han er ikke bare en loyal madridista som du burde støtte, han er også en målmand som mange gange har bevist sit værd og reddet kastanjerne ud af ilden for den klub du påstår at holde med. Din utak og dine fornærmelser er anti-madridismo.

Det er som om folk tror, at vi stopper med at lukke mål ind hvis vi har De Gea på kassen. Gu’ gør vi ej. De Gea laver akkurat ligeså mange fejl som Navas. Den eneste forskel er måske, at hans hold spiller tarvelig defensiv fodbold hvilket naturligvis er gunstigt for en målmand.

De Gea har spillet 2-3 virkelig gode sæsoner i Manchester dog uden at vinde noget af betydning. Hans første sæsoner var en farce og han var jo millimeter fra blive sendt hjem i skam. Han har siden spillet sig op, men på hvilke meritter? Hans eller Mourinhos/Van Gaals?

Se hvordan det gik De Gea i går og forestil dig hvor godt han ser ud med Marcelo og Carvajal på modstandernes banehalvdel. Han er jo vant til at have 6-7 spiller der kun arbejder defensivt. I Real får han 3 i Ramos, Varane og Casemiro. Navas er vores mand og det skal vi være glade for.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Brylle, Zyconith, Madridista28, REAL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #6 af Steen
Lidt ligegyldigt at tage snakken, når dine argumenter er bygget op omkring løgne. Keylor har været tæt på at koste os CL de sidste to sæsoner.

Keylor Navas: Has committed more errors that have led to an opposition shot (3) than any other player in the Champions League this season

Keylor Navas: Is responsible for the last two errors Real Madrid have committed that have directly led to an opposition goal in a Champions League knockout game

vs Juventus (April 2018)
vs Napoli (February 2017)

4 - Keylor Navas has made more errors leading to goals than any other La Liga player this season (all competitions). Strange.

(sæsonen hvor vi vandt ligaen med kun 3 point. De mange fejl kunne nemt have kostet os ligaen. Se hans drop mod Betis. Ronaldo og Ramos sørgede for, at vi ikke tabte den kamp og dermed fik 3 vitale point.

Derudover har du tydeligvis ikke set De Gea spille, siden du skriver noget vås som

De Gea laver akkurat ligeså mange fejl som Navas. Den eneste forskel er måske, at hans hold spiller tarvelig defensiv fodbold hvilket naturligvis er gunstigt for en målmand.


Ingen ved hvordan De Gea ville have gjort det i stedet for Navas. Det er blot spekulationer. Men faktum er, at han er en bedre målmand. Det har han vist i Manchester. Om han havde vist samme niveau i Madrid er som sagt blot spekulationer. Det finder vi desværre aldrig ud af.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #7 af Steen
Nå ja. I en head to head i en afgørende kamp, Super Cup finalen, droppede Keylor en gang, og var ved at koste endnu et mål.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #8 af Zyconith

nono skrev:

Steen skrev: Videre til den næste på listen. Så længe vi udskifter Keylor, er jeg tilfreds. Vi skal vende tilbage til de tider, hvor en spiller blev vurderet på evner, og ikke alt det uden for banen. Jeg får helt ondt af at tænke på Casillas. Hvor var alle disse ''loyale'' fans, da han præsterede som Keylor?

Men ja, heldigvis er enten Alisson eller Courtois på vej.


Det du undgår at bemærke er, at Keylor vinder titler - pokkers mange titler! Det skyldes, blandt andet, hans evne til at spille fejlfrit når det virkelig gælder. Uden ham havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med De Gea havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med Casillas vandt vi ALDRIG 3 i træk og hans titel-høst kadence var langt ringere end Navas’.

Det kan godt være at du elsker en målmand der laver en TV redning mod Bolton eller Levante ind i mellem, men jeg foretrækker en målmand der stensikkert leverer når det gælder. Som sørger for ro på de indre linjer. Som er en fantastisk dygtig spiller.

Din og andre Real fans’ hetz mod Navas er fuldstændig usmagelig. Han er ikke bare en loyal madridista som du burde støtte, han er også en målmand som mange gange har bevist sit værd og reddet kastanjerne ud af ilden for den klub du påstår at holde med. Din utak og dine fornærmelser er anti-madridismo.

Det er som om folk tror, at vi stopper med at lukke mål ind hvis vi har De Gea på kassen. Gu’ gør vi ej. De Gea laver akkurat ligeså mange fejl som Navas. Den eneste forskel er måske, at hans hold spiller tarvelig defensiv fodbold hvilket naturligvis er gunstigt for en målmand.

De Gea har spillet 2-3 virkelig gode sæsoner i Manchester dog uden at vinde noget af betydning. Hans første sæsoner var en farce og han var jo millimeter fra blive sendt hjem i skam. Han har siden spillet sig op, men på hvilke meritter? Hans eller Mourinhos/Van Gaals?

Se hvordan det gik De Gea i går og forestil dig hvor godt han ser ud med Marcelo og Carvajal på modstandernes banehalvdel. Han er jo vant til at have 6-7 spiller der kun arbejder defensivt. I Real får han 3 i Ramos, Varane og Casemiro. Navas er vores mand og det skal vi være glade for.


Årets indlæg. Bravo.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #9 af madrid2000

Steen skrev: Nå ja. I en head to head i en afgørende kamp, Super Cup finalen, droppede Keylor en gang, og var ved at koste endnu et mål.


Vi skal ikke have Drop De Gea til RM. Kom nu videre.
Har du set, at manden er begyndt at tude og beklage sig. Ramos blev nødt til at skrive en trøste besked til den tøs.

Nej tak. Vi skal have rigtige mænd i RM og ikke kyllinger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #10 af William

nono skrev:

Steen skrev: Videre til den næste på listen. Så længe vi udskifter Keylor, er jeg tilfreds. Vi skal vende tilbage til de tider, hvor en spiller blev vurderet på evner, og ikke alt det uden for banen. Jeg får helt ondt af at tænke på Casillas. Hvor var alle disse ''loyale'' fans, da han præsterede som Keylor?

Men ja, heldigvis er enten Alisson eller Courtois på vej.


Det du undgår at bemærke er, at Keylor vinder titler - pokkers mange titler! Det skyldes, blandt andet, hans evne til at spille fejlfrit når det virkelig gælder. Uden ham havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med De Gea havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med Casillas vandt vi ALDRIG 3 i træk og hans titel-høst kadence var langt ringere end Navas’.

Det kan godt være at du elsker en målmand der laver en TV redning mod Bolton eller Levante ind i mellem, men jeg foretrækker en målmand der stensikkert leverer når det gælder. Som sørger for ro på de indre linjer. Som er en fantastisk dygtig spiller.

Din og andre Real fans’ hetz mod Navas er fuldstændig usmagelig. Han er ikke bare en loyal madridista som du burde støtte, han er også en målmand som mange gange har bevist sit værd og reddet kastanjerne ud af ilden for den klub du påstår at holde med. Din utak og dine fornærmelser er anti-madridismo.

Det er som om folk tror, at vi stopper med at lukke mål ind hvis vi har De Gea på kassen. Gu’ gør vi ej. De Gea laver akkurat ligeså mange fejl som Navas. Den eneste forskel er måske, at hans hold spiller tarvelig defensiv fodbold hvilket naturligvis er gunstigt for en målmand.

De Gea har spillet 2-3 virkelig gode sæsoner i Manchester dog uden at vinde noget af betydning. Hans første sæsoner var en farce og han var jo millimeter fra blive sendt hjem i skam. Han har siden spillet sig op, men på hvilke meritter? Hans eller Mourinhos/Van Gaals?

Se hvordan det gik De Gea i går og forestil dig hvor godt han ser ud med Marcelo og Carvajal på modstandernes banehalvdel. Han er jo vant til at have 6-7 spiller der kun arbejder defensivt. I Real får han 3 i Ramos, Varane og Casemiro. Navas er vores mand og det skal vi være glade for.


United fan her, der følger med herinde, og på en række andre foras. Jeg tillader mig lige at kommentere på det her, håber ikke det er ilde set, at en "udefrakommende" deltager :)

Det er nu ikke helt rigtigt at De Gea kun har 2-3 gode sæsoner. Han har været gennemført solid siden sin første sæson. Det var kun første sæson der var lunken, og siden hen er fulgt 6 gode sæsoner. Det er rigtigt at han var meget shaky i starten, og det resulterede at han røg på bænken, og da Lindegaard så blev skadet, så kom han tilbage på holdet. Og der leverede han lige præcis den reaktion på bænkningen som man kunne håbe på. Han havde en ganske fin sidste halvsæson efterfølgende, og derefter var der absolut ingen snak om at sælge De Gea. Selvom starten var shaky, tror jeg aldrig nogensinde at det har været på tale at sælge han, da potentialitet var indiskutabelt. I næste sæson var han fast mand, og hamrende stabil og var med til at vinde mesterskabet. På det tidspunkt var han ikke lige så iøjenfaldnednde, men han havde også et langt bedre forsvar foran sig, og der blev givet langt færre chancer væk. Men hvad De Gea leverede som 19-årig i sin første sæson i et nyt land, synes jeg ikke er specielt relevant for De Gea ano 2018. Der var også nogle der mente at Ronaldo var en yderst frustrerende spiller i hans første sæsoner i United, da han var 19. Det kan man naturligvis ikke bruge til meget i dag.

Det er korrekt at United spiller pragmatisk og til tider defensiv fodbold, men jeg synes det er lidt søgt at det skulle være nemmere at spille på et defensivt hold med Jones, Smalling og Young foran sig, end på et offensivt hold med Ramos, Varane og Marcelo foran sig. At United er et defensivt hold er ikke lig med at de er et godt defensivt hold, og meget ulig tidligere Mourinho hold, så har defensiven været alt andet end solid og driftsikker, og det skyldes i høj grad kvaliteten af spillerene. Man har to pensionerede kanter på backerne, og to helt igennem middelmådige forsvarsspillere i Jones og Smalling. Forrige sæson var forsvaret faktisk langt mere driftssikkert og der blev givet mindre væk, og der var De Gea mindre iøjnefaldende, omend stadig god. Det er også den eneste sæson ud af de seneste fire, hvor han ikke har vundet årets spiller. Det er altså næppe en solid defensiv, der får De Gea til at se god ud, men han redder derimod kastanjerne ud af ilden, når alt omkring ham sejler. Og han har også gentagende gange haft intet at lave i 80 minutter, og derefter hevet en feberredning ud af ærmet, så han plejer heller ikke at skulle spilles varm. De Geas største svagheder, ligger helt klart i at komme ud af målet, både på dødbolde og ved dybe stikninger/lange bolde. Her har han en irriterende tendens til at stå limet til sin streg.

Kigger man på xg ratings, så har United givet chancer væk en størrelse, hvor der burde være lukket væsentlig flere mål ind, og De Gea kan takkes for, der ikke er lukket væsentlig mere ind. Samtidig har United væsentlig point flere end spillet berretiger til. Statistisk set har De Gea den største positive effekt på sit hold, når man kigger på topholdene, og det bekræfter det indtryk jeg har, når jeg ser United spille. Det er i høj grad De Geas fortjeneste, og jeg synes du undervurderer hans betydning en del - eller sagt på en anden måde, overvurdere taktikkens betydning af hans præstationer (hvis jeg forstår dig ret). Jeg tror jeg kan tælle to store fejl i de seneste 2 sæsoner på klubplan, men han er af en eller anden grund mere shaky for Spanien.

Når det så er sagt, så synes jeg også Navas er en dygtig målmand, og af hvad jeg har set til Real Madrid i de seneste sæsoner, så kan man godt finde mere presserende problemer. Navas laver ganske vist nogle fejl af og til, men det er svært at finde målmænd der ikke laver dem. Da De Gea var på vej til Madrid i 2015, var jeg egentlig fint tilfreds med at Navas røg med i handlen og blev afløser (omend jeg foretrak at beholde De Gea ;)). Han slår mig som en målmand, der ganske vist laver en fejl i ny og næ, men dog ikke med stor hyppighed, men også som en målmand, der i sine gode perioder er fantastisk på stregern, og hiver flere kampafgørende redninger frem i løbet af en sæson. Men skulle Real hente De Gea, så tror jeg absolut ikke det bliver et problem at han kommer til et mere offensivt hold. Han ville få markant bedre forsvarspillere foran sig i Real Madrid, men han har absolut heller ikke haft problemer med at præstere bag et forsvar, der giver en hulens masse chancer væk.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved William.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, JimmyBroe, Zyconith, Raul7-2880, Madrid1998

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #11 af Steen
Duncan Castles, som er meget tæt på Mourinho og Jorge Mendes (som er De Geas agent): Some bad news for the Manchester United supporters asking about David De Gea. Am told it is ‘not true’ that the goalkeeper has agreed a new contract with his club.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #12 af Siempre fiel

nono skrev:

Steen skrev: Videre til den næste på listen. Så længe vi udskifter Keylor, er jeg tilfreds. Vi skal vende tilbage til de tider, hvor en spiller blev vurderet på evner, og ikke alt det uden for banen. Jeg får helt ondt af at tænke på Casillas. Hvor var alle disse ''loyale'' fans, da han præsterede som Keylor?

Men ja, heldigvis er enten Alisson eller Courtois på vej.


Det du undgår at bemærke er, at Keylor vinder titler - pokkers mange titler! Det skyldes, blandt andet, hans evne til at spille fejlfrit når det virkelig gælder. Uden ham havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med De Gea havde vi ALDRIG vundet 3 i træk. Med Casillas vandt vi ALDRIG 3 i træk og hans titel-høst kadence var langt ringere end Navas’.

Det kan godt være at du elsker en målmand der laver en TV redning mod Bolton eller Levante ind i mellem, men jeg foretrækker en målmand der stensikkert leverer når det gælder. Som sørger for ro på de indre linjer. Som er en fantastisk dygtig spiller.

Din og andre Real fans’ hetz mod Navas er fuldstændig usmagelig. Han er ikke bare en loyal madridista som du burde støtte, han er også en målmand som mange gange har bevist sit værd og reddet kastanjerne ud af ilden for den klub du påstår at holde med. Din utak og dine fornærmelser er anti-madridismo.

Det er som om folk tror, at vi stopper med at lukke mål ind hvis vi har De Gea på kassen. Gu’ gør vi ej. De Gea laver akkurat ligeså mange fejl som Navas. Den eneste forskel er måske, at hans hold spiller tarvelig defensiv fodbold hvilket naturligvis er gunstigt for en målmand.

De Gea har spillet 2-3 virkelig gode sæsoner i Manchester dog uden at vinde noget af betydning. Hans første sæsoner var en farce og han var jo millimeter fra blive sendt hjem i skam. Han har siden spillet sig op, men på hvilke meritter? Hans eller Mourinhos/Van Gaals?

Se hvordan det gik De Gea i går og forestil dig hvor godt han ser ud med Marcelo og Carvajal på modstandernes banehalvdel. Han er jo vant til at have 6-7 spiller der kun arbejder defensivt. I Real får han 3 i Ramos, Varane og Casemiro. Navas er vores mand og det skal vi være glade for.


Det tangerer alligevel det mest vanvittige vrøvl jeg nogensinde har læst. Ud fra den "logik", så er Keylor jo en bedre keeper end samtlige andre keepere de sidste 40 år fordi ingen andre keepere har vundet 3 CL i streg - det er jo grinagtigt! Ku aldrig ha vundet dem med en Casillas eller De Gea - det jo decideret useriøst. Jeg har aldrig været så nervøs for en Real Madrid-keeper som jeg er når Navas står der - ik siden Dudek!

Ka fanme ik vente til denne "æra" med Pura Vida er overstået - omend det jo så helt sikkert betyder at vi må vinke farvel til titlerne også, da det jo er pga ham vi har vundet dem...eller var det på trods af...nu blir jeg i tvivl ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Steen, Madridnation., Lukita

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce