Ingen FPF-straf til Paris SG gør Neymar-handel svær

5 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Paris SG slap gennem UEFAS Financial FairPlay-undersøgelse med begrænset skade og det betyder, at Real Madrid nu får sværere ved at købe Neymar fri.

Den franske klub skal nemlig blot sælge spillere for 60 millioner € inden udgangen af juni måned for at overholde FPF-reglerne og da man er i fuld gang med at afhænde Goncalo Guedes til Valencia og også har Ángel di María på transfer-listen, bliver det sandsynligvis ikke noget problem at holde sig inden for reglementet.

UEFA fik øjnene op for Paris SG sidste sommer, hvor Neymar og Kylian Mbappé blev købt for omkring 400 millioner €, men man har altså nu besluttet, at det ikke skal sanktioneres.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #2 af JimmyBroe
Jeg forstår ikke hvordan det her regnes ud? Kan nogen fortælle hvad der foregår?

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #3 af Raul 4 ever

JimmyBroe skrev: Jeg forstår ikke hvordan det her regnes ud? Kan nogen fortælle hvad der foregår?


Mbappe tæller først med næste sæson pga. låneaftalen. Desuden afskrives de fleste spillere over 5 år således at Neymar købet f.eks. kun påvirker denne sæsons regnskab med en femtedel af hans pris.

Har tidligere lavet lidt beregninger og forklaring her

forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...-ix?start=4428#96606

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce