Optakt: Real Madrid - Leganés

5 år 7 måneder siden #73 af ChrillRM14

Ramos4 skrev: Jeg siger det igen: Vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. 0 i 3 og ugidelig som vanligt. Han skal nok få sine kasser, men han er godt nok blevet stivbenet og blottet for teknik de senere år.

Holdet spiller langt bedre og Benzema og Bale har fået nyt liv - et liv jeg ikke troede de havde i sig. Jeg håber bare truppens bredde holder i længden.


Det er jo ikke til at sige, om Lopetegui ikke også havde fået integreret Ronaldo fint på holdet. Måske ville Ronaldo være den sidste brik i puslespillet? Jeg er enig i, at Ronaldo kun bliver ældre, og at det kommer til at kunne ses, men som sæsonen skrider fremad kunne man godt frygte, at man mangler noget x-factor.

Jeg frygter lidt, at Lopes spil lige nu kommer til sin ret, fordi modstanderne ikke har haft kvalitet nok til at dæmme op for de hurtige direkte afleveringer eller bryde vores linjer. Jeg tror til gengæld, at holdet kun med tiden vil få mere og mere af systemet og automatismerne ind under huden, så måske løfter holdet sig yderligere et nøk, og så er de bange anelser indholdsløse! Det er sgu ærgerligt, at der er landsholdspause nu, for det kunne i værste fald bryde momentum... Jeg glæder mig til at se holdet i i slut-september, hvor modstanderne bliver af lidt anden karat.

Og så rører det jo næsten en at se Benz rende rundt med det største smil på sine læber :') Som Lope siger; hvorfor ikke 30+ mål?

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #74 af Real Madrid

Ramos4 skrev: Jeg siger det igen: Vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. 0 i 3 og ugidelig som vanligt. Han skal nok få sine kasser, men han er godt nok blevet stivbenet og blottet for teknik de senere år.

Holdet spiller langt bedre og Benzema og Bale har fået nyt liv - et liv jeg ikke troede de havde i sig. Jeg håber bare truppens bredde holder i længden.


3 sejre i La Liga mod mindre hold (og 1 nederlag til Atletico Madrid, i sæsonens første finale) > 16 titler sidste 9 år, 450 Ronaldo mål og 100+ assist :-)

Skal vi nu ikke lige vente med at konkludere om holdet er så meget bedre uden Ronaldo?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Jonas, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #75 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

madrid2000 skrev:

Dragam skrev:

Jonas skrev: Vi har spillet bedre i anden halveg, men det er også forventeligt. Vi skal jo vinde komfortabelt over hold som leganes. Mit problem med spillet i første halveg, udover at det var kedeligt og uambitiøst at se på, var at vi ikke så ud til at forsøge at score efter de kom på 1-1. Det virkede til at vi forsvarede med bold selvom vi burde jage et mål.

For mig kommer det tilbage til det jeg har skrevet om tidligere, nemlig filosofien i spillet. Jeg mener man skal benytte det initiativ boldbesiddelse giver til at kreere spillet, ikke destruere - hvilket jeg mener vi bevidst gjorde i store dele af første halveg via forsvar med bold.

Det handler om at spillet, og filosofien i spillet, pt er meget langt fra det direkte spil der i starten af 0'erne fik mig til at blive fan af Real. This is not what I signed up for.. Hence the bitching ;) Hvis jeg var nulstillet som fan ville jeg ikke nærme mig Real med den spillestil vi har nu.


Jeg må tilslutte mig, at jeg ikke føler mig ligeså underholdt, som jeg gjorde med Ronaldo Fenomeno på holdet i 00'erne... men altså, man må jo tage udgangspunkt i hvad man har af spiller materiale, og så få det bedste ud af det, og det synes jeg Lopen gør :)


Jeg følger mig mere underholdt ved bare synet af Ronaldo,Raul, Figo, Zidane, Casillias, Roberto Carlos osv. Er du gal det var tider, men vi vandt jo ikke en skid. Heller lidt kedelig og trofæer end ren underholdning og ingen trofæer. Selvom det på ingen måder var kedeligt i aften.


Ærligttalt, så var det ikke trofæer der gjorde, at jeg oprindeligt kom til at holde med Real Madrid, men netop den spillestil, som var ren underholdning. Der var x-faktor over hele linjen, og tæt på ingen arbejdsmoral, hvilket gjorde at resultaterne var ikke altid fantastiske, men tilgengæld var man top underholdt, for hver eneste kamp kunne vitterligt blive fugl eller fisk :P

Af samme årsag vil Ronaldo Fenomeno altid være større i min bog end Cristiano Ronaldo, for selvom Cristiano har scoret flere mål, og vundet flere titler med klubben, så når han ikke El Fenómeno til sokkeholderne hvad angår x-factor og underholdningsværdi :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #76 af ChrillRM14
Wow.... Statistik fra de første 3 kampe: 90,7% pass acc og samtidig flest afleveringer i hele ligaen. 90% er jo uhørt godt :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #77 af Real HWL

ChrillRM14 skrev: Wow.... Statistik fra de første 3 kampe: 90,7% pass acc og samtidig flest afleveringer i hele ligaen. 90% er jo uhørt godt :D


Slet
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #78 af Real HWL
Vi havde 798 afleveringer igår mod Leganés. Det er jo helt uhørt. Hverken Barca eller City har så mange afleveringer. Fodbold er smag og behag. Den her form for fodbold vi spiller nu, har jeg personligt ventet på i mange år. I mine øjne spiller vi som Real Madrid skal spille, vi skal ydmyge vores modstandere. Vi mangler bare at gøre det over en hel kamp. 1. halvleg var ikke særlig god, men det var 2. halvleg til gengæld hvor man sætter tingene på plads, lige som mod Girona. De bliver simpelhed kørt trætte af at løbe efter den skide bold. Barcas fans kommer til at være grønne af misundelse når de ser os spille.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #79 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

Real Madrid skrev:

Ramos4 skrev: Jeg siger det igen: Vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. 0 i 3 og ugidelig som vanligt. Han skal nok få sine kasser, men han er godt nok blevet stivbenet og blottet for teknik de senere år.

Holdet spiller langt bedre og Benzema og Bale har fået nyt liv - et liv jeg ikke troede de havde i sig. Jeg håber bare truppens bredde holder i længden.


3 sejre i La Liga mod mindre hold (og 1 nederlag til Atletico Madrid, i sæsonens første finale) > 16 titler sidste 9 år, 450 Ronaldo mål og 100+ assist :-)

Skal vi nu ikke lige vente med at konkludere om holdet er så meget bedre uden Ronaldo?


Jeg har ikke sagt at holdet er bedre uden Ronaldo? Jeg skrev at vi spiller bedre og at Bale og Benzema blomstrer. Det skal man jo bare have øjne i hovedet for at kunne se. Om vi vinder flere eller færre end 16 titler de næste 9 år har jeg ikke forholdt mig til.

At koge hele holdet ned til Ronaldo de sidste 9 år er, at pisse på de verdensklasse spillere der har omringet ham. Han havde intet vundet uden Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, Benzema osv. Lad os se hvor mange pokaler med de store ører han vinder i Juventus. Jeg tror 1 er et højt bud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #80 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

ChrillRM14 skrev:

Ramos4 skrev: Jeg siger det igen: Vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. 0 i 3 og ugidelig som vanligt. Han skal nok få sine kasser, men han er godt nok blevet stivbenet og blottet for teknik de senere år.

Holdet spiller langt bedre og Benzema og Bale har fået nyt liv - et liv jeg ikke troede de havde i sig. Jeg håber bare truppens bredde holder i længden.


Det er jo ikke til at sige, om Lopetegui ikke også havde fået integreret Ronaldo fint på holdet. Måske ville Ronaldo være den sidste brik i puslespillet? Jeg er enig i, at Ronaldo kun bliver ældre, og at det kommer til at kunne ses, men som sæsonen skrider fremad kunne man godt frygte, at man mangler noget x-factor.

Jeg frygter lidt, at Lopes spil lige nu kommer til sin ret, fordi modstanderne ikke har haft kvalitet nok til at dæmme op for de hurtige direkte afleveringer eller bryde vores linjer. Jeg tror til gengæld, at holdet kun med tiden vil få mere og mere af systemet og automatismerne ind under huden, så måske løfter holdet sig yderligere et nøk, og så er de bange anelser indholdsløse! Det er sgu ærgerligt, at der er landsholdspause nu, for det kunne i værste fald bryde momentum... Jeg glæder mig til at se holdet i i slut-september, hvor modstanderne bliver af lidt anden karat.

Og så rører det jo næsten en at se Benz rende rundt med det største smil på sine læber :') Som Lope siger; hvorfor ikke 30+ mål?


Du får ikke Ronaldo til at presse eller arbejde defensivt, så allerede der kan vi konkludere at han ikke passer ind i Lopeteguis idéer. Jeg har tidligere sagt, at hvis vi går efter at vinde Champions League ville Ronaldo være den bedste spiller at satse på, men med 4 på 5 år og derimod kun 2 mesterskaber på 10 år (more or less) må fokus ligge på La Liga. I La Liga over 38 kampe er et sammentømret holder der alle arbejder for sagen og systemet langt vigtigere. Ronaldos uendeligt mange mål har altså kun vundet ham 2 mesterskaber på 9 år, så noget var galt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #81 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

Real HWL skrev: Vi havde 869 afleveringer igår mod Leganés. Det er jo helt uhørt. Hverken Barca eller City har så mange afleveringer. Fodbold er smag og behag. Den her form for fodbold vi spiller nu, har jeg personligt ventet på i mange år. I mine øjne spiller vi som Real Madrid skal spille, vi skal ydmyge vores modstandere. Vi mangler bare at gøre det over en hel kamp. 1. halvleg var ikke særlig god, men det var 2. halvleg til gengæld hvor man sætter tingene på plads, lige som mod Girona. De bliver simpelhed kørt trætte af at løbe efter den skide bold. Barcas fans kommer til at være grønne af misundelse når de ser os spille.


Så mangler vi bare en xfaktor i Mbappe og/eller Neymar (-dog allerhelst Mbappe). Så vil vi også være istand til at dirke de andres forsvar op når vores pasningssucces ikke fungerer mod bedre forsvarshold

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #82 af Real HWL

mohbar skrev:

Real HWL skrev: Vi havde 869 afleveringer igår mod Leganés. Det er jo helt uhørt. Hverken Barca eller City har så mange afleveringer. Fodbold er smag og behag. Den her form for fodbold vi spiller nu, har jeg personligt ventet på i mange år. I mine øjne spiller vi som Real Madrid skal spille, vi skal ydmyge vores modstandere. Vi mangler bare at gøre det over en hel kamp. 1. halvleg var ikke særlig god, men det var 2. halvleg til gengæld hvor man sætter tingene på plads, lige som mod Girona. De bliver simpelhed kørt trætte af at løbe efter den skide bold. Barcas fans kommer til at være grønne af misundelse når de ser os spille.


Så mangler vi bare en xfaktor i Mbappe og/eller Neymar (-dog allerhelst Mbappe). Så vil vi også være istand til at dirke de andres forsvar op når vores pasningssucces ikke fungerer mod bedre forsvarshold


Enig, Mbappe eller Neymar ville være en fantastisk tilføjelse. Jeg tror også en af dem kommer til klubben i den nærmeste fremtid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #83 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

PMO skrev:

Dios skrev:

PMO skrev: Lovende takter og dejligt at se målene bliver fordelt ud på forskellige spillere. Benzema har virkelig steppet op. Hvis man skal finde noget negativt, er det modstanderne. Getafe, Girona og. Leganes skal man jo vinde over.


Nu har jeg læst den et par gange, men hvordan kan man vende det om til noget negativt? Det er de kampe man skal vinde, for at vinde et mesterskab. Det er de kampe vi tabte point til på stribe sidste sæson.
Vi skal vinde, men vi har også vundet overlegent set over alle 90 min.. Det synes jeg ikke er negativt, men positivt.

Forhåbentlig går der ikke Mourinho i den, hvor vi kun vinder imod de dårlige mandskaber og taber imod toppen.


Man kan bare heller ikke sidde og hive sig selv i elastikken over at RM formår at vinde 3 kampe over så ringe hold. Jeg er helt med på at det ser fornuftigt ud - men hvis man vil være mester skal man også vinde over top 10. Lad os se hvordan holdet spiller når modstanderne bliver værd at nævne.
Jeg er ikke negativ eller pessimist, men der skal godt nok noget mere til at imponere mig.


Der findes optimister og pessimister, og oftest er det pessimister som altid skal forklare at de ikke er pessimister :)

Ser du nogle skrive, at de fejrede de 3 sejre, som var det 3 Chl finaler? Vi er på rette vej, og umiddelbart vil jeg mene, at 3 sejre er noget positivt, selvom modstanderne ikke har været over top 5 modstandere. Det var noget holdet ikke kunne sidste sæson, så fremskridt er der da helt sikkert.
Sjovt du skriver det, for sidste sæson var det netop ikke imod top 10 som var vores største problem. For at vinde ligaen skal du vinde og alle modstandere. Nu har vi vundet de første 3 kampe, og man skal immervæk være kæmpe pessimist for ikke at være glad for det, og i stedet prøvet at negligere holdets præstationer.
Der har altså været kæmpe forandringer henover sommeren, og det er altså ikke bare lige, og erstatte Ronaldo eller indføre et helt nyt koncept på få måneder, og få spillerne til at præstere i det nye system.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #84 af ChrillRM14
@Ramos4

Jeg tror hele holdopbygningen, trænerne og spillersammensætningen har gjort, at man ikke vundet flere mesterskaber. Som jeg læser dit indlæg, er jeg faktisk helt enig med dig :) "Ronaldos mange mål" har uden tvivl hjulpet holdet enormt, men man har simpelthen ikke været i stand til at skabe en trup med en sammentømret koncept, der har kunne holde 38 runder flere år i træk - og det er både Ronaldo og alle de andre verdensklassespillere, som du hentyder til, som har været en del af den faldgrube.

Min pointe med mit første indlæg var egentlig bare, at vi endnu ikke har set, om den her form for fodbold også dur mod de allerbedste hold, og at jeg har en lille frygt, at vi kommer til at mangle Ronaldos x-factor... også i ligaen!

Når det er sagt, så må vi jo bare glæde os over endelig at have fået en træner, der tør satse på konceptet og ikke de enkelte spillere :) Det er jo flere æraer siden sidst nærmest.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce