Calderon: Truppen ville ikke have Mourinho

5 år 2 uger siden #1 af Julius

Den tidligere Real Madrid-præsident Ramon Calderon fortæller, at valget som Real Madrids nye træner stod mellem to personer: Zinédine Zidane og José Mourinho. Men truppen ville helst have Zidane.

- Jeg synes, at Zidane er et godt valg. Den anden mulighed var Mourinho. De seneste par dage har lederne i Real Madrids omklædningsrummet presset på for, at det ikke blev Mourinho. Han efterlod en masse problemer, sidst han var her, siger Calderon til Sky Sports.

Han fortalte yderligere om Mourinho:

- Han opførte sig meget kontroversielt, da han var i klubben. Der var mange problemer. Fansene var splittede omkring ham. Han er jo uden tvivl en god træner – han har vundet mange trofæer.

- Mange, mange af spillerne bryder sig ikke om ham. Specielt lederne i Real Madrids omklædningsrum kunne ikke lide ham. Det tror jeg, har været vigtigt i forhold til at Pérez besluttede at ringe til Zidane for at overbevise ham om at vende tilbage. Det lykkedes for ham, og det tor jeg, er heldigt for Real Madrid. Det er et godt valg.

Om Zidane kan gentage succesen fra sit seneste ophold, sagde Calderon:

- Jeg tror, at han kan fortsætte hvor han slap. Men det kan blive et problem, at klubben ikke har en sportsdirektør. Jeg ved ikke hvad Zidanes idéer er. Men først og fremmest, så er det godt, at Zidane nu er tilbage som træner for Real Madrid.

- Da han sagde op, sagde han klart og tydeligt, at der ikke var brug for en ny målmand, at det var vigtigt at beholde Ronaldo og at man var nødt til at finde en løsning for Gareth Bale. Måske får han nu muligheden, for at gøre noget anderledes. Men det kan blive risikabelt.

- For fansene er det fantastisk. Zidane er et idol for mange – både som træner og spiller. Han har vundet tre Champions League-titler i træk, slutter Calderon.

 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 uger siden #2 af Lars1991
Men sagde han ikke også at der ingen chance var for at Zidane kom tilbage? Han snakker jo bare

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 uger siden #3 af Vinícius
Manden har sandsynligvis ret. Jeg tror stadig, at Mourinho havde været det bedste match.

Det er ikke fordi, at jeg ikke fik ret i valget på Mourinho, men jeg er nu temmelig sikker på, at en stor del af Zidanes succes skyldtes, at han kunne styre CR7, og at han kunne holde Bale på bænken. Når nu CR7 mangler er jeg sq bange for, at selv Zidane mangler firepower. Jeg tvivler på, at vi får den store succes medmindre der handles ind til sommer. Jeg tror faktisk mere på, at Mourinho havde kunnet gøre det bedst af alle trænere i verden.

Men nu støtter jeg Zidane og jeg håber, at jeg tager fejl. Truppen ville ikke have Mou, for så måtte de indfinde sig med en mere disciplin.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 uger siden #4 af Bismo

Kratmus skrev: Manden har sandsynligvis ret. Jeg tror stadig, at Mourinho havde været det bedste match.

Det er ikke fordi, at jeg ikke fik ret i valget på Mourinho, men jeg er nu temmelig sikker på, at en stor del af Zidanes succes skyldtes, at han kunne styre CR7, og at han kunne holde Bale på bænken. Når nu CR7 mangler er jeg sq bange for, at selv Zidane mangler firepower. Jeg tvivler på, at vi får den store succes medmindre der handles ind til sommer. Jeg tror faktisk mere på, at Mourinho havde kunnet gøre det bedst af alle trænere i verden.

Men nu støtter jeg Zidane og jeg håber, at jeg tager fejl. Truppen ville ikke have Mou, for så måtte de indfinde sig med en mere disciplin.


Truppen kæmpede mere for Zidane end de gjorde for Mourinho.

Er der en mand, der kan demoralisere en trup, så er det Mou. Både i Madrid og i United lykkedes han med at få stort set hele truppen vendt imod sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 uger siden #5 af Mølbat
Er der overhovedet en eneste Real Madrid-fan tilbage, som stadig tager Calderón alvorligt? Han har haft et horn i siden på Florentino Pérez siden 2009 (hvis ikke allerede før det), og han har kontinuerligt leveret det ene 'insider-scoop' efter det andet, som hver gang har endt med at være 'fake news'. Han er især glad for at levere disse 'scoops', når Real Madrid har haft nogle resultatmæssige kriser, da de altid er med til at undergrave Pérez på en eller anden måde.
(Dette skal desuden ikke ses som et forsvar af Pérez, men derimod en kritik af Ramón Calderón og hans upålidelighed, når det kommer til insider-viden vedr. Real Madrid).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 uger siden #6 af BBB

Mølbat skrev: Er der overhovedet en eneste Real Madrid-fan tilbage, som stadig tager Calderón alvorligt? Han har haft et horn i siden på Florentino Pérez siden 2009 (hvis ikke allerede før det), og han har kontinuerligt leveret det ene 'insider-scoop' efter det andet, som hver gang har endt med at være 'fake news'. Han er især glad for at levere disse 'scoops', når Real Madrid har haft nogle resultatmæssige kriser, da de altid er med til at undergrave Pérez på en eller anden måde.
(Dette skal desuden ikke ses som et forsvar af Pérez, men derimod en kritik af Ramón Calderón og hans upålidelighed, når det kommer til insider-viden vedr. Real Madrid).


HVAD?! Tror du ikke, at Ramos griber knoglen og ringer til Calderón, hver gang der er problemer?! ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce