Courtouis glæder sig til Mourinho: Gruppen over individualisterne
Jeg er enormt spændt på at se hvordan Mourinho vil gribe den spanske liga anno 2026 an, om det bliver meget kontrabaseret igen, eller om han vil ud og skabe kampene noget mere. Jeg tror også at Mourinho er bedre til at ændre tingene fra sidelinjen under kampen, mere end hvad Alonso og Arbeloa var, og det er jo også blevet vigtigt i fodbold, slutopstillingen er næsten efterhånden lige så vigtig som startopstillingen.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Holdene er blevet meget bedre defensivt eller spiller hvert fald mere defensivt.-#7- post=199226 skrev: Jeg har ikke noget belæg for det lige ved hånden, men min fornemmelse er også at spanske hold både er blevet mere defensive og bedre taktisk, end de var for bare 10 år siden. Det er da efterhånden sjældent at vi eller Barcelona basker et hold med 5+ mål synes jeg. En del af forklaringen er selvfølgelig også nok at Messi og Ronaldo er væk, men alligevel, jeg synes bundniveauet hos de spanske hold er blevet løftet markant.
Jeg er enormt spændt på at se hvordan Mourinho vil gribe den spanske liga anno 2026 an, om det bliver meget kontrabaseret igen, eller om han vil ud og skabe kampene noget mere. Jeg tror også at Mourinho er bedre til at ændre tingene fra sidelinjen under kampen, mere end hvad Alonso og Arbeloa var, og det er jo også blevet vigtigt i fodbold, slutopstillingen er næsten efterhånden lige så vigtig som startopstillingen.
Og derfor bliver det jo nok også svært at spille på kontra fra kampens start. De fleste hold vil være lykkelige så længe den står 0-0.
Det er os der skal ud og skabe noget. Og der er Güler og Bernardo livsnødvendige.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
God observation. Det nytter ikke noget at stille sig ned mod Barca. Medmindre man er meget, meget gode til det.NickyMad post=199230 skrev: Jeg vil mene det også afhænger mere af vores spillestil & spillere. De fleste hold ved vi kun kan spille på kontra og har meget svært ved at låse op ellers, hvorfor de stiller sig ned. Men det synes jeg fx ikke de gør så ofte mod Barca.
Men er vi blevet bedre til at åbne en lav blok op med de tilgange vi har fået? Ikke meget vel?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024