Officielt: Iker Casillas spiller ikke næste sæson

Iker Casillas har sat spillerkarrieren på stand by. Real Madrid-legenden bliver i næste sæson en del af staben hos FC Porto, mens han fortsætter sin genoptræning, så han forhåbentlig kan komme tilbage og spille fodbold.

Målmanden, som er blevet 38 år, skal i sin nye funktion agere bindeled mellem trænerne, spillerne og ledelsen i klubben. Porto lader også døren stå åben for, at Casillas kan forlænge aftalen, eller varetage andre positioner i klubben.

San Iker har spillet 156 kampe for Porto, siden han kom dertil i 2015. I den tid har han lukket 116 mål ind og holdt buret rent 74 gange. Det er blevet til et mesterskab i 2017-2018 og én Supercopa i 2018.

- Jeg skal lave noget andet, end det jeg har været vant til, nemlig at være på banen. Jeg skal forsøge at skabe en forbindelse mellem holdet og klubben. Træneren sagde, han ville have mig til at blive hos dem, tæt på spillerne, tæt på de yngre, fordi der ville ske mange forandringer. Jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe mine kollegaer.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.