Karembeu om opkaldet fra Lorenzo Sanz: Jeg kunne ikke tro det

karembeu lorenzo sanz

Den tidligere Real Madrid-spiller, Christian Karembeu, blev hentet til Real Madrid i 1997, imens Lorenzo Sanz var præsident i klubben. Franskmanden udtrykker nu sin sorg over Sanz’ bortgang.

Sanz spillede en vigtig rolle, da Karembeu blev hentet til klubben. Franskmanden var til EM i 1996 med det franske landshold, da hans daværende træner kaldte ham ind på sit kontor og gav ham telefonen, fordi han havde modtaget et opkald. Karembeu fortæller:
- Det var Lorenzo Sanz, Real Madrids præsident, som ville skrive under med mig. Jeg kunne ikke tro det. Jeg sagde ja, og jeg holdt mit ord.

- Han var en gentleman, som altid støttede mig. Jeg tilbragte seks hårde måneder i Sampdoria uden at spille, men præsidenten opmuntrede mig og fik mig til at føle mig rolig; ’Christian, lad være at bekymre dig, du vil fuldføre din drøm og spille for Real Madrid’.

Karembeu spillede fra start på midtbanen sammen med Redondo og Seedorf, da Real Madrid slog Juventus med 1-0 i finalen i Champions League i 1998 på mål af Predrag Mijatovic. Dermed havde Real Madrid stoppet 32 års titeltørke i turneringen, og Karembeu mindes den nu afdøde ex-præsident, som havde samlet holdet.
- Jeg husker glædeligt Lorenzo Sanz komme glad ud fra flyet med pokalen og gå ind i byen med tusindvis af mennesker i gaderne. Det var et smukt og uforglemmeligt øjeblik for mig.

Karembeu spillede tre sæsoner i Real Madrid, og han var også med i truppen, da Real Madrid slog Valencia 3-0 i Champions League-finalen i år 2000, men her sad han på bænken i hele kampen.  

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.