Di María om Real Madrids henvendelse før VM-finalen i 2014: Jeg rev brevet i stykker

Logo Realmadrid 010101

Den tidligere Real Madrid-spiller, Ángel Di María, var en af Argentinas bedste spillere ved VM i Brasilien i 2014, men han var så uheldig at løbe ind i en skade mod slutningen af turneringen.

Argentina kom i finalen, hvor man skulle møde Tyskland, og Di María forklarer, at han var fast besluttet på at spille for enhver pris. 2014 var samtidig året, hvor Real Madrid besluttede sig for at skille sig af med argentineren, og derfor ønskede man ikke, at Di Marías skade skulle blive værre ved, at han spillede finalen.

Di María fortæller selv, hvordan han ignorerede Real Madrids henvendelse til ham før finalen. Han blev skadet en halv time inde i kvartfinalen mod Belgien, hvorfor han ikke var med i semifinalen imod Holland.
- Jeg havde været i en choktilstand siden Belgien-kampen. Jeg var nu på 90 %. Mit ben havde det ikke helt godt, men jeg ønskede at spille, jeg var ligeglad, hvis jeg så aldrig skulle komme til at spille fodbold igen. Det var en af tingene, som jeg fik at vide kunne ske, men for mig var det VM-finalen; det var min finale.

Real Madrid henvendte sig til Di María med et brev, men han læste det aldrig:
- Jeg vidste, at de ville sælge mig, og så kom brevet. Jeg kiggede ikke engang på det, jeg rev det i stykker.

I finalen blev det ikke til spilletid for Di María, og Argentina tabte med 1-0 til Tyskland efter en scoring af Mario Götze i det 113. minut.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.