Bale forsvarer sit golfspil

Gareth Bale har deltaget i podcasten om golf af Erik Anders Lang og her får de en snak om den polemik, som waliseren er hovedperson i, hver eneste gang, han pakker køllerne og går de 18 huller.

Bale er selv meget uforstående over for, hvorfor det skulle være et problem:
- Det burde ikke være et problem for mig at spille golf, men det er det. Mange mennesker har problemer med det faktum, at jeg spiller golf. Jeg kender ikke grunden, jeg har snakket med lægestaben mange gange og der er ingen af dem, som har problemer med det.

Og waliseren fortsætter:
- Det er især medierne, som har denne forestilling, at det ikke er godt for mig, at jeg burde slappe af og at det kan give skader. Så ser jeg folk i USA, for eksempel Stephen Curry (basketball-spiller, red.), som spiller golf om morgenen på kampdage. Og hvis jeg spiller to dage før en kamp, spørger man: Hvad laver han?

Og Bale har denne afsluttende bemærkning:
- Problemet er, at alt i fodbold handler om resultater. Du kan spille utroligt godt, men hvis du ikke scorer i fem kampe, siger alle: Han er inde i en elendig periode. Tilhængerne kan lidt mål og assists, de tydelige ting. Og det sker ikke altid. Jeg har prøvet at spille elendigt, men score to mål og alle snakker om en stor kamp. Folk kan have deres egne meninger, men så længe jeg ved, at jeg gør det bedst muligt og at jeg har spillet så godt, som jeg kunne, så er jeg glad.

Seneste artikler...

Annonce