Ancelotti: Hazard kommer til at spille mere denne sæson

Carlo Ancelotti afholdt i går sit pressemøde forud sæsonens første ligakamp imod Almería og her følger de vigtigste udtalelser.

Om kampen overordnet:
- Vi er et godt sted, og vi kan ikke vente med at starte sæsonen. Vi vil forsvare vores titel, og hver kamp bliver hård. Rotationerne vil komme som resultat af at have så stærk trup, hvor alle er topmotiverede. Der er en kommende VM-slutrunde, og vi skal have en bred trup i god form. Idéen er at rotere mere, end vi gjorde i sidste sæson. Jeg har en mere komplet trup.

Adspurgt ind til VM-slutrundens effekt på sæsonen svarede Ancelotti:
- Vi får ikke problemer i optakten til VM, fordi spillerne vil komme til turneringen i god form. De vil forberede sig godt til den. Det store spørgsmålstegn ligger efter VM, og hvordan spillerne kommer tilbage. Normalt går de efter VM på ferie, men nu går de ind til den afgørende periode i sæsonen. Vi må vurdere trætheden og tænke over at hvile dem. Det er noget, vi ikke har lagt os fast på endnu.

Om Vinícius og Ballon d’Or-nomineringen:
- Han er begejstret over, hvad han har opnået, fordi han havde en fantastisk sæson og scorede det afgørende mål i Champions League-finalen. Vi håber, at han fortsætter med at have succes og vise den stabilitet, han viste sidste år. Det var en sæson for ham, hvor han ikke led under træthed, og han var utrolig, virkelig stabil. Han var altid afgørende, og alt, vi beder om, er, at han fortsætter.

Om Courtois er den bedste målmand, han har haft, svarede Ancelotti:
- Det er meget svært at sammenligne de spillere, jeg har haft. Jeg har haft utrolige målmænd som Buffon, Cech, Casillas, Neuer, Diego López… jeg har haft de bedste, og jeg kan ikke udpege, hvem der er den bedste af dem. Lige nu nyder vi, at vi har den bedste i verden, og det er fantastisk.

Om Hazard:
- Han kommer til at spille mere end i sidste sæson, eftersom han kan spille på flere positioner. Han har gjort det rigtig godt til højre, til venstre og som falsk 9’er, hvilket vi forsøger os med for tiden. Han kan vise den kvalitet, han besidder, på alle tre positioner.

Om Valverde:
- Han startede godt sidste sæson, men så blev han skadet mod Barcelona og kæmpede lidt med at komme tilbage på holdet. I den anden halvdel af sæsonen var han brillant. Han har spillet meget og er en afgørende del af truppen. Han har været i stand til at tilpasse sig til at spille ude på kanten, og det hjælper os virkelig i kampene. Hans tilstedeværelse og evner har hjulpet os gang efter gang.

Om Casemiro-Tchouaméni-duellen:
- De kan spille samtidig, de er defensive midtbanespillere med forskellige karakteristika. Casemiro er mere en positionspiller, og Tchouaméni er mere felt-til-felt. De kan spille sammen på en to-mandsmidtbane i enten 4-4-1-1 eller 4-4-2.

Om at Kroos ikke er nomineret til Ballon d’Or:
- Det var jeg overrasket over, fordi han havde en fantastisk sæson. Jeg tænker, at det måske skaber problemer at nominere alle Real Madrid-spillerne. Det er underligt, at hverken han, Valverde, Militão eller Alaba er med på listen. De spillede store sæsoner.

Om Rüdiger:
- Han er i storform. Han spillede til venstre i den første kamp, men normalt vil jeg bruge ham som centerback. Han kan komme til at spille til venstre, hvis vi har skader, men planen er er at bruge ham som centerback.

Om Ceballos og Asensio:
- De er her, og de arbejder godt. Sådan er det med alle. Jeg fokuserer på truppen, og lige nu er de her, hvilket bliver tilfældet frem til den 31. Hvis noget ændrer sig i deres hoveder, må vi tilpasse os efter det.

Seneste artikler...

Annonce