Vinícius: Ancelotti er som en far for mig

Vinícius er fortsat med til VM i disse dage, og i den kommende kvartfinale kommer han til at stå over for Luka Modric og Kroatien. På en pressekonference med landsholdet sagde han om det faktum:
- At spille mod topkvalitetsspillere er altid meget svært. Modric har altid lært mig meget på og uden for banen. Han har lært mig den aflevering med ydersiden. Jeg har forbedret mig hver dag, så jeg har flere redskaber af benytte mig af. Han lærer mig stadig ting hver dag og gør alt, hvad han kan, for at jeg fortsætter med at forbedre mig. Han er en rollemodel for mig. Det er meget sjældent, at man som 37-årig stadig præsterer. Jeg er glad for at skulle spille imod ham, og må den bedste mand vinde.

Vinícius udtalte sig også om Carlo Ancelottis betydning for sin udvikling:
- Han har altid givet mig den tillid, jeg har behov for. Den rigtige mængde opmærksomhed på de rigtige tidspunkter. Han er som en far for mig, han giver mig altid den kærlighed, jeg har brug for, såvel som ansvaret. Det er, hvad han gør med alle spillere, han arbejder med, ikke bare mig.

- Hver gang jeg er sammen med Ronaldo, siger han altid, at Ancelotti var den bedste træner, han nogensinde havde. Ud over det tekniske og taktiske aspekt, forstår han også, hvordan han skal interagere med spilleren. Han ved, hvordan han skal håndtere store fodboldspillere. Han skriver altid til mig, og jeg vil også gerne sende ham kærlighed. Jeg er glad for at modtage den venlighed.

Yderligere om sin udvikling:
- Jeg forsøger altid at udvikle mig, både på landsholdet og hos Real Madrid, hvor jeg tilbringer mere tid. Ancelotti hjælper mig meget, og det samme gør Tite (Brasiliens landstræner, red.). De er meget ens og snakker meget sammen. Hver gang jeg har noget, jeg skal forbedre, fokuserer jeg 100 % på at forbedre det, så snart jeg kan. Der er ikke tid til fortrydelse i fodbold, især på topplan. Du skal udvikle dig og lære. Jeg forsøger at være mere aggressiv i min markering, at skabe flere assists, score flere mål og få større vigtighed på holdet. At hjælpe holdet er det, som jeg lægger størst værdi i.

Om sin succes hidtil:
- Jeg er virkelig glad for, at jeg som 22-årig har opnået de mål, jeg satte for mig selv i livet. Jeg vil fortsætte med at arbejde, som jeg har gjort for at nå hertil. Jeg har de bedste spillere ved siden af mig, både på landsholdet og hos Real Madrid.

Seneste artikler...

Annonce