Rodrygo: Ancelotti har lært mig, hvordan man skal behandle mennesker
Rodrygo har ofte vist sig at være lidt af en talisman for Real Madrid i Champions League. Brasilianeren har scoret mange vigtige mål imod blandt andet Manchester City, Chelsea og senest Atlético Madrid, og hans output ses også på statistikkerne. I LaLiga har han scoret 32 mål på 166 kampe, mens det i Champions League er blevet til 25 kasser på kun 61 kampe.
Man kan altså sige, at Rodrygo har et særligt forhold til Champions League, og han har taget en snak med UEFAs officielle mediekanaler om den vigtige returkamp imod Atlético Madrid onsdag aften.
Adspurgt ind til Champions League som turnering svarede han:
- Jeg siger ofte, at Champions League er en turnering, som jeg elsker, og at jeg altid har klaret mig godt i den. Den er speciel for mig, fordi jeg har en tendens til at præstere rigtig godt. Jeg har gang i en fantastisk sæson i Champions League, og jeg vil fortsætte med at hjælpe mit hold endnu mere.
Om kampene imod Manchester City:
- Sejren mod Manchester City var meget vigtig. De var et meget svært hold, og vi har spillet mod dem hvert år. Kampene er altid hårde og svære for begge hold, men i år var vi meget bedre. Vi tog virkelig kontrol, og det har givet os mere selvtillid for resten af sæsonen.
Om El Derbi i ottendedelsfinalen:
- Kampene mod Atlético har en anden atmosfære, fordi det er derbi’er, og de to største hold i byen mødes. Stemningen er normalt anderledes, og det er altid specielt at spille mod dem.
Om Real Madrids offensiv:
- At spille med Mbappé og Vinícius er meget specielt, det er en drøm at spille med så store spillere og være en del af den fronttrio. Hver dag finder vi hinanden bedre, lærer hinanden bedre at kende, og vi spiller bedre. Det er kun begyndelsen, fordi vi stadig har en smuk historie at skrive som en fronttrio.
Om Ancelotti:
- Vi har et specielt forhold, og han er en person, der har hjulpet mig meget fra den første dag, han ankom. Jeg husker de første træningssessioner og alle de råd, han gav mig. Hvad jeg har lært af ham i fodbold, og hvad jeg prøver at overføre til mit personlige liv, er, hvordan man behandler mennesker. Han er et fantastisk menneske, han behandler alle rigtig godt, og vi ved, at hans rolle som træner er meget udfordrende, fordi han skal styre en gruppe med så mange spillere. Han forsøger altid at opretholde en balance, han behandler altid alle venligt og med respekt.
Om Modric:
- Vi har altid haft et rigtig godt forhold, og det er sjovt, at han er på samme alder som min far, så han kalder mig søn, og jeg kalder ham far. Vi har et rigtig godt forhold, og jeg er stor fan af ham som spiller og som person. Han hjælper mig altid hver dag. Vi spillede mod Chelsea i Champions League, og han sagde til mig, da jeg fik bolden, at jeg skulle angribe rummet, fordi han ville finde mig. Modrić har altid været en af mine yndlingsspillere, og jeg har altid drømt om at spille med ham.
Om sin egen familie:
- Min far har altid hjulpet mig meget og har været mit største forbillede. I dag er det ham, der guider min karriere og rådgiver mig, og han er den person, jeg lytter mest til, bortset fra min træner. En person, der inspirerer mig uden for fodbold, er min mor, fordi hun har ofret meget for at få mig til, hvor jeg er i dag. Personerne uden for fodbolden er dem, der giver os en masse støtte. Min mor, min far og mine venner er de mennesker, der altid er der for mig, som følger mit hverdagsliv, kender mine kampe og ofre. Jeg håber, at jeg en dag kan betale dem tilbage for alt, hvad de har gjort for mig, og jeg er meget taknemmelig for alt.
Om Madrid:
- Jeg elsker Madrid, og jeg elsker at bo her. Det er min yndlingsby sammen med São Paulo og Santos, som er de steder, jeg kommer fra. Det har altid været min drøm at bo her også, jeg har altid drømt om at spille for Real Madrid, så jeg er virkelig glad.