Marcelo: Real Madrid er mit hjem
Marcelo er tilbage i den spanske hovedstad og det har han udnyttet til at blive interviewet af Jorge Valdano i programmet Universo Valdano på Movistar Plus+.
De to kender hinanden rigtig godt, for Jorge Valdano var sportsdirektør i Real Madrid, da Marcelo blev hentet til klubben.
I interviewet siger Marcelo blandt andet om sin tilbagevenden til Madrid efter en afstikker til hjemlandet Brasilien:
- Jeg savnede at være i mit hjem, som er Real Madrid.
Her nyder han livet og ser sine sønner spille fodbold i klubben og den ældste søn, Enzo Alves, spås en stor karriere som angriber. Men om han kan nå farmands 25 titler med Real Madrid må tiden vise.
På trods af sine mange titler, mener Marcelo dog ikke selv, at han er den bedste venstreback i Real Madrids historie:
- Roberto Carlos er den bedste i historien.
Marcelo har indstillet karrieren, men han har fortsat masser af mod på tilværelsen:
- Fodboldlivet er meget kort, nu har vi et utroligt liv foran os, som skal leves. På trods af alle de titler, jeg har vundet, på trods af al den berømmelse jeg har fået og størrelsen på min formue………Så er den største titel min familie, som altid har været der for mig.