Madridista

Ancelotti: Jeg har aldrig tvivl om Vinícius

Carlo Ancelotti mødte fredag efterdag pressen til en snak forud for den sidste kamp inden landsholdspausen imod Villarreal, og her var et af temaerne naturligvis den tandudtrækkende indsats, som Real Madrid måtte levere onsdag aften imod Atlético Madrid.

Ancelotti sagde til at starte med:
- Vi er stadig ved at komme os. Der er nærmest ikke gået noget tid siden vores sidste kamp, og ikke alle er kommet sig endnu. Vi vil være i bedre forfatning i morgen (lørdag, red.). Det er noget, vi skal tage højde for, når vi forbereder os til en kamp mod en meget stærk modstander. Vi bliver nødt til at spille en klog kamp, hvis vi vil vinde den.

Ancelotti fortsatte med udgangspunkt i holdets træthed:
- Vi skal yde en ekstra indsats. Vi vil ikke have den sædvanlige friskhed, fordi vi ikke har haft tid nok, så vi bliver nødt til at vise kvalitet, have en god indstilling og være smarte. Der er ikke kun én måde at vinde på. Vi skal spille en klog kamp.

- Du skal skubbe spillerne lidt mere fra et motivationsmæssigt synspunkt før sådan en kamp, end du gør før en Champions League-ottendedelsfinale. Motivation er allerede til stede til den slags kampe. I morgen (lørdag, red.) bliver det et spørgsmål om at skubbe holdet lidt mere.

Yderligere om den minimale tid til at hvile:
- Jeg forstår det ikke, men vi kan ikke gøre noget ved det. Vi skal spille kampen. Restitutionsperioden burde være mindst 72 timer. Det er den tidsplan, vi har, og jeg håber, at vi en dag kan ændre den.

Om Vinícius, der havde småproblemer til træning, men som er med i truppen:
- Vi har givet ham en ekstra dags hvile, fordi han stadig er meget træt. Han vil være til rådighed og klar til at hjælpe os. Han har ikke noget specifikt problem, det er bare træthed. Vini er en nøglespiller for os. Han kan spille gode og dårligere kampe, men jeg tvivler aldrig på ham. Han har været så fundamental en spiller for denne klub, at der aldrig er tvivl om hans tilstedeværelse.

Om Asencio, der er udtaget til det spanske landshold:
- Vi fejrede det, det er gode nyheder for ham. Han fortjener det for det arbejde, han har gjort, og den disciplin, han har vist, siden han kom ind på holdet. Han har gjort et fantastisk stykke arbejde og været meget engageret. Jeg håber, at dette er den første af mange udtagelser for ham.

Yderligere om kampprogrammet:
- Vi har spillet hver tredje dag uden stop siden januar. Nu er det midt i marts, og det er for meget, selv for mig, og jeg spiller ikke engang. Der er ikke tid til at komme sig over presset fra kampene, men der er intet, jeg kan gøre ved det. Den eneste måde at sætte en stopper for det på er at stoppe helt, men det ønsker jeg ikke, fordi jeg nyder det, jeg laver. De mindre vigtige ting bliver prioriteret, såsom tv-rettigheder og penge. Spillernes restitution og risikoen for skader er en eftertanke.

Julián Álvarez' straffespark:
- For os er kampen slut, og vi er glade for at være i kvartfinalen. Vi fokuserer på den næste kamp. Vi nærmer os slutningen af en periode med mange kampe, og vi vil afslutte stærkt for at gå ind i landsholdspausen på en god måde.

Om sæsonen indtil nu:
- På trods af vanskelighederne er vi i marts og stadig med i de tre vigtigste turneringer, LaLiga, Champions League og Copa del Rey, hvor vi kæmper for at vinde dem. Det har ikke været tilfældet de sidste tre år, så det er et meget positivt tegn. Vi skal forbedre os, selvfølgelig, men vi gør et godt stykke arbejde.

Om Endrick:
- Han kom ikke ind for at tage et straffespark. Vinícius var udmattet, og jeg ønskede friske ben.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...