Optakt: Villarreal - Real Madrid, LaLiga, 28. spillerunde
Der er vigtige points på spil, når Real Madrid i aften møder Villarreal på La Cerámica.
Det er kun 67 timer siden, at Real Madrid var ude i et 120 minutters hårdt drama, men det spanske fodboldforbund føler fortsat ingen trang til at beskytte spillerne, som har spillet 21 kampe på kun 69 dage og det er et Real Madrid-mandskab med tydelige træthedstegn, som i aften er tvunget til at vinde for at holde sig tæt inde i kampen om det spanske mesterskab. Til sammenligning er Villarreal i samme periode kun spillet otte kampe, altså hele 13 kampe færre end Real Madrid.
Til aftenens kamp må Real Madrid undvære Ferland Mendy, som er skadet, mens Vinícius ventes at starte på bænken, fordi han netop døjer med muskelproblemer oven på et hårdt program.
Sidste år endte kampen 4-4 på et målshow af Alexander Sørloth, som ikke længere er i klubben, men det kan sagtens ende i noget lignende i aften, for Villarreal er det tredjemest scorende hold i LaLiga, men samtidig også det hold i den øvre halvdel af tabellen, som indkasserer flest mål og det skal Real Madrid forsøge at udnytte mod et hold, der i forgangne runde tabte til Alavés og dermed missede vigtige points i bestræbelserne på at komme ud og spille i Europa i den kommende sæson.
I front har Villarreal to spanske landsholdsspillere i Ayoze og Fede Valverdes gode ven, Álex Baena. Førstnævnte er den næstmest scorende spanier i LaLiga med 11 mål, mens Baena har stået for syv assists indtil nu i denne sæson, så det er særligt vigtigt for Real Madrid at få lukket ned for de to. Og så skal man heller ikke glemme Yeremy Pino på den anden fløj, som sandsynligvis også vil holde Fran García beskæftiget.
Til at støtte op om forsvaret vil Tchouaméni og Camavinga få en stor rolle. Sidstnævnte spillede en stor kamp mod Atlético Madrid, da han blev skiftet ind og forhåbentlig kan det bringe ham ud af et miserabelt forår, hvor han med afstand har været Real Madrids ringeste spiller.
Real Madrid er tvunget til at vinde på et stadion, hvor man ikke har vundet de syv seneste LaLiga-opgør, men i den forbindelse må det være en trøst, at Villarreal ikke har kunnet slå nogle af de hold, der ligger over dem i denne sæson, samt at man henter flere points på udebane end på hjemmebane.
Der er kampstart kl. 18.30 og kampen vises på TV2 Sport X.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Fede Valverde, Asencio, Rüdiger, Fran García, Tchouaméni, Camavinga, Bellingham, Rodrygo, Brahim, Mbappé.
Vi må gå ud fra, at Vini er en humørspiller, og at han er i dårlig humør nu. Det er som om, at et skifte til Saudi lurer. Det kan bare være en vild overfortolkning, men jeg sidder slet ikke med den samme følelse med Bellingham, Rodrygo eller Mbappé. Vini har nået et primadonna stadie, som han enten må bevæge sig væk fra eller væk fra Madrid.
Jeg har forsvaret ham rigtig meget igennem tiden, men det skyldes primært at han altid har arbejdet på at blive bedre, at han fighter hårdt for holdet, og fordi han simpelthen har været ustyrlig for modstanderne at dæmme op for. Man har dog ikke set nogle af de ting fra ham i flere måneder nu. Hvad er der så tilbage? Diamantkæder, stridigheder og en bænkplads til en spiller, der vil det mere.
Jude kaster sig i jorden så snart dommeren har fløjet kampen af. Det er altså ikke sundt det her.
Kunne ikke være mere enig. Det samme har vi også set fra Endrick. De virker til tider blottet for enhver selvtillid fordi de ingen spilletid får.-#7- post=184172 skrev: Det er jo ikke fordi jeg skal undskylde eller forsvare det indhop Arda har lavet, for det har været rigtig skidt. Men jeg vil også sige at jeg godt kan sætte mig ind i hovedet på en ung spiller som aldrig får lov til at spille længere, og som føler at han er nødt til at gå efter guldet i hver aktion for at få lidt mere spilletid.
Carlo smadrer jo deres selvtillid med de der 5-10 min. Hvor enhver berøring tæller.
Motm: Mbappe.
Værste spiller: Vini, hvad var det for en indhop?
Spillerne ser så færdige ud.
Vel fordi han har været rigtig god i dag og fordi han giver rigtig meget i luften? Havde været sløjt at tage ham ud i dagJesperThomsen post=184161 skrev: hvorfor bliver aurelin på banen når han har gult og er umulig som stopper??
Vi har brug for et mere mål, Villarreal spiller godt og er selvfølgelig mere friskere.
HAN HAR KUN SIN HURTIGHED!!!Ramos4 post=184153 skrev: MBAPPÈ KAN BARE IKKE SPILLE 9'er!
Hvor mange gange skal Dragam minde os om det??!!
Og noget med ACL osv
for Villarreal altså :)JesperThomsen post=184150 skrev: det var den kamp..