Hvis jeg var sportsdirektør i Real Madrid, så....

10 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid
Ja, hvad så!?

Ifølge spansk presse vil Florentino Pérez have en sportsdirektør nu, men hvis du nu blev ansat som sportsdirektør i Real Madrid, hvad ville dine prioriteringer så være? Hvad skulle der ske i klubben?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af Pelle
Min største og vigtigste opgave ville være, at få Florentino væk fra alt, hvad der har med det sportslige at gøre. De sidste mange år har bevist, at den økonomiske tilgang til virksomheden Real Madrid ikke hænger sammen med de sportslige målsætninger for fodboldklubben Real Madrid.

Florentino er eminent til forretning, men han er skandaløs til det sportslige.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

10 år 7 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Jeg vil også være med, selv om jeg giver facitlisten ;-)

Jeg ville gøre op med anfører-hierakiet, hvor det er ancienniteten, som bestemmer hvor anførerbindet skal sidde. I min tid som sportsdirektør vil der nemlig ikke være en forventning om, at en spiller nødvendigvis skal være i klubben på 16. år, blot fordi han har haft 15 foregående år, hvoraf kun de første 12-13 år har været som man kan forvente. Med andre ord: Selv om man blandt madridistas betragtes som en legende, kan det godt være, at man kommer til at afslutte sin karriere i en anden klub.

Jeg vil fokusere på lægestaben og sikre, at man har de bedste folk ansat. Det vil samtidig betyde et totalt forbud mod, at spillere kan besøge kvaksalvere i privat regi uden klubbens absolutte godkendelse og samtykke.

Jeg vil slå benhårdt og ubarmhjertigt ned på handlinger, som kan betragtes som illoyale over for klubben og dens øvrige ansatte, herunder spydige kommentarer på de sociale medier.

Jeg vil aktivt hjælpe enhver spiller til en anden klub, hvis jeg får fornemmelsen af, at passionen for Real Madrid ikke er total. Det skal nemlig ikke være størrelsen på spillerens navn, men størrelsen på passionen, som er afgørende for spillerens fremtid i klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: sorengandersen, Dios, SR4

10 år 7 måneder siden #4 af sorengandersen
Det er da en sjov lille tanke, der viser lidt om hvor folk synes klubben skal bevæge sig hen.

Jeg ville starte med at påbegynde indførelsen af en rød tråd. Det vil sige, at der skal være sammenhæng mellem hvem der styre trænserposterne både på førsteholdet og hos Castilla. Det bliver svært og opfostre unge talenter til førsteholdet, hvis fodboldfilosofien er i øst og vest. Denne røde tråd skal også ses, sådan at de spillere der købes til førsteholdet, rent faktisk passer ind i denne filosofi, som gerne skulle passe med trænerens filosofi. De skal ikke købes ud fra et navn alene. Generelt ville jeg ændre på hvordan man køber spillere. De SKAL ikke være de dyreste på markedet, for at være de bedste for truppen. Man kan også kigge lidt mere på den enkelte spillers mentalitet. Kan den nye spiller erstatte den gamle på alle punkter? F.eks. kunne der til tider mangle Xabi Alonsos lederegenskaber på banen.

Jeg ville også foretage en stramning af de interne retningslinjer. Man ytrer sig ikke offentligt om noget der kan tolkes direkte negativt overfor klub, træner, medspillere etc. Alt efter i hvilken grad dette brydes, så er det ud af vagten.

Og så skal der selvfølgelig findes en løsning på alle de skader. En grundig (uvildig) undersøgelse af om det er lægestaben den er galt med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 7 måneder siden #5 af Dios
Jeg ville starte et internt opgør imod Perez, så jeg selv kunne stille op som præsident :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Neye

10 år 7 måneder siden #6 af M_linding
Jeg vil først og fremmest sige, at Real Madrid har brug for en ny og klarere ledelsesstruktur. Det vil sige en præsident, der har det helt overordnede ansvar og som sammen med bestyrelsen ansætter en sportsdirektør, men ikke blander sig i det daglige sportslige arbejde. En sportsdirektør som - sjovt nok - leder på det område som præsidenten skal holde sig fra, og har stor magt ift. valg af trænerteam og spillerhandler. Og så en førsteholdstræner som kan arbejde sammen med sportsdirektøren, så de sammen kan sammensætte den rigtige trup.

Jeg vil blive meget glad, hvis vi igen fik en rigtig sportsdirektør. Men det skal ikke være som da Mourinho kom til klubben, hvor Perez, Valdano og Mourinho ikke arbejdede som en enhed.

sorengandersen

Jeg er ikke helt enig i din observation omkring talentarbejdet. Spillestilen på førsteholdet og Castilla er ikke i øst og vest, og der er intet i vejen med den måde man udvikler spillerne på. Vi ser jo faktisk også mange eksempler på, at spillere der er udviklet på Castilla passer fint ind, i den måde førsteholdet spiller på, med fokus på fart, boldbehandling og veksling mellem tålmodighed og omstillinger.

Jeg tror mere at problemet ligger i kulturen på førsteholdet, hvor der er for meget fokus på den enkelte spiller og ikke holdet. Her har vi fans også et medansvar, skal jeg hilse at sige. Fint eksemplificeret på madridista.dk, hvor vi altid snakker om de enkelte spillere efter en kamp, og ikke om holdet som helhed.

Når en canterano får chancen på førsteholdet, ser han ofte lidt "ensom" ud, og ligner en der bare tænker "nå, så er det én for alle og alle hver for sig! Jeg må vel bare forsøge at gøre et eller andet med bolden..." Der er ikke en tryg og håndgribelig kultur/struktur som det unge talent kan arbejde ud fra. At vi fans så elsker at svine vores spillere til, gør det selvfølgelig heller ikke nemmere.

Jeg mener altså, at de vigtigste opgaver for sportsdirektøren bliver, at skabe tydelighed omkring magt- og arbejdsfordelingen, så der kommer en rød tråd i hvordan man arbejder. Der er alt for mange ansatte i Real Madrid, som må slås med deres albuer for at beholde deres job. Sportsdirektøren skal med den røde tråd skabe sammenhæng og sammenhold - og i samarbejde med førsteholdstræneren flytte fokus over på det kollektive.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 7 måneder siden #7 af Jaken
Heh, meget sjov tanke ;)

Ville starte ud med at tage en snak med ledelsen om noget forventningsafstemning. Få talt om hvordan og hvorledes en ny træners arbejdsbetingelser skal være og få klarlagt nogle parametre der skal opfyldes før end der bliver taget for drastiske beslutninger, som eks. ved fyringer.

Sørge for at der mere åbenhed. Både med pressen og tilhængerne, men også med trænerstaben og spillerne. Gøre det nogenlunde klart hvordan tingene forholder sig, så der ikke opstår uhensigtsmæssige mediekampagner, så fansene nogenlunde ved hvad der foregår og hvorfor, og så spillerne, eller trænerne, ikke dikterer for meget og i stedet ved at der ageres efter klubbens bedste.

Tage et blik på klubbens fremtoning og væremåde, og begynde at fokusere på klubbens værdier og hvad der er, og ikke er, værdigt for klubben. Dermed sørge for at der ikke sker noget som efter Copa-fadæsen og De Gea-sagen.

Lade akademiet blive styret af de ansvarlige og ikke pålægge dem for mange byrder – det skal handle om at forbedre de enkelte spillere på og uden for banen. De skal ikke påtvinges en spillemæssig filosofi. Der er behov for alsidighed og karakter.

Lave en skyggeliste over en 5-? mulige spillere til hver position og monitorere dem hyppigt, så klubben altid er velforberedt og har en base at operere udfra med nye trænere. Derudover skulle der, i samråd med den øvrige ledelse, laves en profil over hvilke kvaliteter der ledes efter i spillere. Altså både spillemæssige og personlige træk.

Og slutteligt skulle hele organisationen også have et grundigt eftersyn. Der skal ikke være plads til vennetjenester og nepotisme. Kun de bedst egnede skal være der. Her tænkes især på lægestaben.

Vigtigst af alt er det dog at der er gennemskuelighed, professionalisme, en hvis form for ro (så meget som det er muligt i en klub af den størrelse) og et gennemgående fokus på det sportslige, der sikrer at der ikke bliver taget forhastede beslutninger og at man ikke bliver presset af udefrakommende elementer. I stedet skal der fokuseres på balance på og uden for banen, så der er de bedste betingelser for at skabe resultater dér hvor det betyder noget – på banen.

EDIT:
Og sørge for at mediere mellem præsidenten og træneren i en sådan grad, så træneren kan få lov til at sætte holdet som det passer ham (så længe at det er i tråd med klubbens linje og dermed ikke bruges som et manipulations/propaganda-værktøj som en hvis anden tidligere træner…) uden at føle sig presset til at vælge/fravælge enkelte spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Jaken.

10 år 7 måneder siden #8 af -#7-
Jeg ville sælge Bale og herefter lade mig hylde til evig tid af samtlige tilhængere verden over. Måske endda få hejst en statue af mig udenfor Bernabeu.

Derudover ville jeg nok også se om ikke man kunne lokke Florentino til at holde sig fra det sportslige. Det forretningsmæssige er der han brillerer.

Lægestaben skal der styr på. Ufatteligt det ikke er sket endnu, har aldrig oplevet noget lignende som det vi har set de sidste par år.

Og så skulle der aldrig nogensinde igen købes en spiller hvor det forretningsmæssige står foran det sportslige. I forlængelse af dette skulle træneren have lov til at sætte det hold han mener er stærkest, ikke det hold der er dyrest.

DC19

10 år 7 måneder siden #9 af Neye
Jeg ville sælge Bale og Ronaldo

Defensiven:
Jeg ville fokusere på indkøb der skulle gør vores forsvar så stærkt, at vi kunne spille med 3 CB´ere, 5 midtbanespillere og 2 angribere (3-5-1-1 eller 3-5-2). Her tænker jeg niveauet Hummels og Boateng. Jeg ville også anskaffe mig en supermålmand og har længe haft et godt øje til Leno fra Leverkusen

Offensiven
Jeg ville købe Reus

Jeg ville overveje Pogba som afløser for Modric 1-2 år ude i fremtiden.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Neye.

10 år 7 måneder siden #10 af Sahinovic
Krav hvis jeg skulle blive sportsdirektør;

- Pérez holder sig langt væk fra alt det sportslige.

- Fokuspoint = holdet (!) , jeg er fløjtende ligeglad og træt af individualister.

- Spillere som Ronaldo, Ramos og Bale skulle fyres (sælges) på stedet, ingen er over klubben, James kan ryge med hvis han nogensinde nævner noget om en lønforhøjelse igen, medmindre der selvfølgelig ligger et grundlag for selve kravet, som f.eks. guddommeligt spil i en længere periode.

- Forklare de resterende spillere i truppen, at kigger man så meget som skævt på en ansat manager, så bliver man fyret på stedet. Hvis man ikke er tilfreds, så må man anmode om en transfer, da Real Madrid absolut ikke er afhængige af individuelle spillere, Manchester United og Louis Van Gaal vil sikkert vente med åbne arme.

- Definere hvilken type fodbold vi gerne vil spille, gøre det en del af kulturen i klubben, ansætte en manager samt spillere som praktisere denne type fodbold også følge denne plan i medgang, men sandeligt også i modgang! Først kommer det gode spil, efterfølgende følger titlerne med - ikke omvendt.

- Kommunikation med fans, pressen og ansatte - skulle der opstå en situation hvor en manager skal fyres, så uddyber man hvorfor (!) man har valgt at fyre ham.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #11 af Bimse
Så ville jeg sørge for. at få en træner ala Carlo eller Del Bosque,som skaber ro og harmoni i truppen, og han vil samtidig, få tid og plads til at skabe det hold og det spil som han finder det rigtige.
Så vil jeg lade være med at købe spillere, rundt om i verden, bare fordi de har spillet et godt vm, eller været gode i en enkelt sæson, samt populære i medierne.
Spillerhandler, bliver foretaget ud fra om man kan bruge manden og passer han ind i truppen, og ik hva han hedder, og hvor mange milliader han koster.
Der skal også satses meget mere på egen avl, samt unge Spanske spillere rundt om i de Spanske klubber. Mere Spansk blod i klubben.

10 år 7 måneder siden #12 af Hansen
Bimse: Jeg tror ikke det bliver et problem med at anskaffe unge spiller. De lige præcis dem man har forsøgt at skaffe i det senere tid. Bland andet løber Asensio rund i Osasuna og laver assist på samlebånd. Mener han er delt topscore i assist i ligaen. Så Har vi jo også Vallejo i Zarago, som vel nok er et af de største talenter i forsvaret i hele spanien. Mener han er med i u21 landsholdet, hvis jeg ikke tager meget fejl. Vi har også ødegaard (SELVOM han ikke er spanier dog ). Problemet er, DE VIL IKKE FÅ CHANCEN! VI KØBER STORE STJERNER HVERT ÅR.

Leveret af Kunena Forum