Transfervinduet - Sommeren 2016

10 år 2 måneder siden #1 af alber11
Selv om Real Madrids førsteholdsspillere enten er taget på sommerferie, til EM eller Copa America har den sportslige ledelse i samarbejde med cheftræner Zidane stadig noget af en opgave at løse inden sæsonen 2016-17 sparkes i gang! Klubben står nemlig med stor sandsynlighed overfor en 2 års transferkarantæne med ikrafttrædelse Januar, 2017. For at sikre fortsat sportslig succes både på kort sigt og indtil transferkarantænes ophøren har jeg skrevet dette indlæg for at dele mine personlige holdninger til, hvad jeg synes der skal ske i dette transfervindue.

Antagelser:
- Klubben får tildelt transferkarantænen
- Klubben er villig til at investere ekstra (spillerindkøb og nye kontrakter) dette vindue. Et transferbudget på 100 mio. euro bliver som minimum stillet til rådighed
- Klubben øger antallet af spillere til 25 fra 22, for at forebygge skader (det døjede vi meget med sidste sæson), og sikre holdet kan opretholde en konstant formkurve, nu når der også kommer ekstra til kampe næste sæson (Klub-VM og Europæiske Supercup).
- At alle nedestående indkøb og salg lykkedes og til de antagede priser

Indkøb (i euro): Total: 320 mio.
Pogba (90 mio.), Hazard (90 mio.) Alaba (70 mio.), N'golo Kante (40 mio.) Morata (30 mio.) og Zlatan Ibrahimovich (FREE),

Salg i euro: Total: 220 mio.
James (70 mio.), Isco (60 mio.), Morata (60 mio.), Lucas Silva (20 mio.) og Cherychev (10 mio.), Arbeloa (FREE)

Spillermateriale:
Navas/Casilla/Ruben

Carvahal/Danilo Ramos/Nacho Varane/Pepe Marcelo/Alaba/Coentrao

Casemiro/N'golo Kante

Modric/Pogba Kroos/Kovacic

Bale/Vasquez Benzema/Zlatan Ronaldo/Hazard/Assensio

Spillere til udlån:
Jese, Mayoral, Vallejo, Llorente, Medran, Ødegaard - De skal udfordres og udvikle deres potentiale. Resten sælges eller rykkes på Castilla

Det var så mine meninger - håber det bliver en fantastisk sommer!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af Arnenugacream
Ser meget interessant ud, dog mener jeg det er en smule urealistisk. Ikke økonomisk, men jeg tvivler på en del af disse spillere gider til Madrid for at sidde på bænken eller kæmpe mod decideret verdensklassespillere.

Såfremt man henter Alaba og han er tiltænkt VB, ja så skal Coentrao da helt sikkert væk. At have 3 så dygtige VB vil ikke give nogen mening. At jeg så samtidig tvivler på Alaba gider skifte til Real for at spille VB i kamp med Marcelo, som har vist sig som en af de absolut bedste på den position de sidste mange år, det tror jeg ganske enkelt ikke på.

Ligeledes har jeg også min tvivl om at Hazard har lyst til at skifte til Real når han ved han skal kæmpe mod Ronaldo og Bale om spilletiden. Og selvom der skal roteres, og at Ronaldo selv har meldt ud at han skal have pause ind i mellem, så tror jeg ikke det er nok til at lokke en spiller som Hazard.

Tanken om Zlatan er spændende, og kunne godt selv se det fornuftige at hente ham ind, så man har 2 klasse angribere der kan rotere oppe i front. Det kræver dog igen at Zlatan er indstillet på at han ikke kan forvente at starte i samtlige kampe, og vil være i hård konkurrence om Benzema. Men måske han har nået en alder hvor han godt kunne leve med dette, og skal Zlatan nå at vinde CL, ja så vil Madrid da være et ganske fornuftig hold at tage til. Om det så vil fungere med ham, Bale, og Ronaldo kan jeg have min tvivl om. 3 så store individualister helt fremme kan godt give lidt gnidninger der ikke gavner holdet.

Ang. Pogba så er der en del der mener han ikke er nødvendig for Madrid. Jeg har dog den holdning at får man muligheden for at hente Pogba, ja så skal man ganske enkelt slå til. Manden har allerede markeret sig som en verdensklassespiller, og har potentiale til at blive en af de absolut bedste overhovedet. Så kan man passende sende James eller Isco den anden vej. I forhold til at finde plads til Pogba så mener jeg også, at selvom Casemiro har været fremragende i år, så er det ikke alle kampe hvor det nødvendig at have en så kontrollerende defensiv midtbanespiller. I mange af hjemmekampene, vil jeg sagtens kunne se Modric, Isco/James, Kroos og Pogba deles om de 3 centrale midtbanepladser.

10 år 2 måneder siden #3 af MatiasP

alber11 skrev: Selv om Real Madrids førsteholdsspillere enten er taget på sommerferie, til EM eller Copa America har den sportslige ledelse i samarbejde med cheftræner Zidane stadig noget af en opgave at løse inden sæsonen 2016-17 sparkes i gang! Klubben står nemlig med stor sandsynlighed overfor en 2 års transferkarantæne med ikrafttrædelse Januar, 2017. For at sikre fortsat sportslig succes både på kort sigt og indtil transferkarantænes ophøren har jeg skrevet dette indlæg for at dele mine personlige holdninger til, hvad jeg synes der skal ske i dette transfervindue.

Er vi ikke enige om det bliver en 2 vindues karantæne ligesom med Barca? Så det er "kun" er 1 år og så har derved denne sommer og sommeren om 2 igen til at købe, samt vinteren 2018?
Følgende bruger(e) sagde tak: Raúl 7, andreashn

10 år 2 måneder siden #4 af alber11
Jeg tror også rent økonomisk det er en mulighed, men du har ret i at spillerne overvejer deres chancer for spilletid inden de evt. vælger at skifte klub. Vi havde dog ufattelig mange skader sidste sæson, selv om vi nærmest ikke nåede at spille Copa Del Rey, så synes jeg truppen består af mange som er ret skrøbelige fysisk. Dertil skal også siges vi får flere kampe næste sæson (forhåbentlig også i Copa Del Rey)

Mht til David Alaba er jeg også ret skeptisk omkring han er interesseret i at skifte. Hvis han kommer skal man nok sælge Coentrao og så evt beholde en ung forsvarspilller i truppen i stedet for at leje ham ud (Llroente). Det der også er fedt ved Alaba han kan dække så mange forskellige positioner. Så bare der er en 1 skade eller karantæne i de bagerste rækker vil han med garanti starte inde hvis ikke han skulle slå Marcelo af. Men synes 100 % Marcelo skal have en backup til den kommende sæson.

Ift. til Hazard tror jeg han er noget til et tidspunkt i hans karriere hvor han vil op og spille med om de store trofæer. Chelsea deltager ikke i næste års CHL og med hans sæson i år burde han kunne købes billigere. Bedømt ud fra de mange aviser, troværdige eller ikke troværdige, som jeg tror bestemt at rygterne taler sandt.
Zlatan kunne virkelig være spændende! Som du også skriver vil han nok være tilfreds med at være et substitut til Benzema grundet hans fremskredne alder. Men det er en mulighed for ham for at vinde det CHL trofæ han mangler. Tror han ville passe perfekt ind i lidt ala samme rolle som Benzema, men om hans personlighed vil klikke med de andre verdensstjerner, det bliver en udfordring.'

Ang. Pogba tror jeg vi har helt samme holdning. Jeg er helt enige i at mange hjemmekampe mod de mindre hold er Casemiro's placering ikke altid nødvendig hvor holdet sagtens kan holde til at tænke mere på det offensive end det defensive. Han er er helt klart en af verdens bedste fodboldspillere så all-in på ham.

10 år 2 måneder siden #5 af alber11
Jep det har du ret i, my bad ;-)

10 år 1 måned siden #6 af Chamartin
Nå, Brexit...en umiddelbar konsekvens som jeg ser det:
Nu er der noget, der tyder på, at klubben vil tilbyde Bale en forlængelse af kontrakten. Men i løbet af et par år, må vi formode, at Storbritannien har fået forhandlet en udtrædelsesaftale på plads, og så er også Wales er fortid i EU. Dermed optager Bale en af de tre tilladte pladser, og der bliver umiddelbart en plads mindre i truppen til ikke EU spillere, end hvad vi har været vant til.

10 år 1 måned siden #7 af DarioGomez
Ah? Vi mister da forhåbentligt ikke en ikke-EU-plads?

;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

10 år 1 måned siden #8 af Kassow-Rossing
Jeg tror han mener, at fordi Bale 'snart' optager en EU plads, har vi én færre plads til de andre ikke-EU spillere, fordi den første (af tre pladser) altid vil være optaget af Gareth Bale.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 1 måned siden #9 af Klubben
Er det generelt sådan for europæiske hold mht spillere der ikke kommer fra EU? Har ikke lige hørt det her før må jeg indrømme og tænker umiddelbart at barca overskrider denne regel???

Hala Madrid

10 år 1 måned siden #10 af Siempre Madrid

Klubben skrev: Er det generelt sådan for europæiske hold mht spillere der ikke kommer fra EU? Har ikke lige hørt det her før må jeg indrømme og tænker umiddelbart at barca overskrider denne regel???

Barcelona overskrider mange regler, men lige denne har de ganske godt styr på...............ellers ville det også være Centralmagtens skyld.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Robot

10 år 1 måned siden #11 af Klubben
Okay, det er simpelthen en regel jeg ikke kender eller har hørt til før nu.
Tænkte bare at Barca har da mere end 3 spillere uden for EU?
Neymar, Messi, Suarez og Mascherano fra start 11'er

Nogle der kan uddybe?

Hala Madrid
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Klubben.

10 år 1 måned siden #12 af Siempre fiel

Klubben skrev: Okay, det er simpelthen en regel jeg ikke kender eller har hørt til før nu.
Tænkte bare at Barca har da mere end 3 spillere uden for EU?
Neymar, Messi, Suarez og Mascherano fra start 11'er

Nogle der kan uddybe?

udover at det er umuligt at trække på smilebåndet over at reglen ka være ukendt for nogen på nuværende tidspunkt, så ka jeg informere om at hvis man har spansk pas oveni sit oprindelige statsborgerskab, så optager man naturligvis ikke en ikke-EU-plads. For de nævnte spillere ka du sikkert nemt finde overblik over deres passituation på Wiki eller andre steder
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

Leveret af Kunena Forum