Doping, vi kan ikke kigge væk!

9 år 2 måneder siden #1 af Hugol
futbol.as.com/futbol/2017/06/11/internac...97216055_326388.html

Roberto Carlos er blevet sat i forbindelse med en doping sag. Han benægter at han har rørt nogle forbudte stoffer, men undersøgelsen af ham og 6 andre spillere fra Brasilien er startet af AMA og det brasilienske anti doping forbund.

I følge en læge så har Roberto Carlos første gang henvendt sig som 15 årig.

WADA er også trådt ind i sagen.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.
Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #2 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Doping, vi kan ikke kigge væk!
Bliver Roberto Carlos afsløret i at have taget doping, så vil jeg pege på mange andre spillere fra Real Madrid og andre topklubber der også har.

Men spørgsmålet er hvor meget efterforskning der er gjort i det.

Fra Real Madrid vil jeg pege på, Gareth Bale, CR7, Zidane. Fra Barcelona: Messi,
Mange fra Valencias hold tilbage i perioden 2000-2005
Deportivo i perioden 1998-2004.

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #3 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Doping, vi kan ikke kigge væk!

Hugol skrev: Bliver Roberto Carlos afsløret i at have taget doping, så vil jeg pege på mange andre spillere fra Real Madrid og andre topklubber der også har.

Fra Real Madrid vil jeg pege på, Gareth Bale, CR7, Zidane. Fra Barcelona: Messi,

Hvorfor vil du pege på dem?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #4 af Daniel

Pelle skrev:

Hugol skrev: Bliver Roberto Carlos afsløret i at have taget doping, så vil jeg pege på mange andre spillere fra Real Madrid og andre topklubber der også har.

Hvorfor vil du pege på dem?

Don't fred the troll. Der giver jo sig selv, at et menneske der undlader at lade sig tatovere for at kunne donere blod i rå mængder ikke er/har været/kommer til at være dopet.

Den beskyldning er udelukkende et kæmpe signal om manglede indsigt. Ja, det er et idiotisk postulat.
Følgende bruger(e) sagde tak: Halamadrid1411, Vinícius
Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #5 af Pelle
For mig lyder det også enormt dumt. Men jeg kunne nu godt tænke mig at høre Hugols argumentation. Især fordi jeg selv har beskæftiget mig en del med emnet, så det kunne da være interessant at høre, hvorfor man fremhæver netop disse spillere.

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #6 af Vinícius
Som sagt, doping og bloddonation går ikke hånd i hånd.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #7 af Hugol
Dont feed the troll. Det er ligesom i gamle dage hvor man råbte blasfemi til højre og venstre hver gang nogen har et andet synspunkt mm.

ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article4792720.ece

Gammel artikel og jeg skal nok finde flere plus har jeg et indlæg fra Football and science som jeg nok skal gå i dybden med senere også

mobile.abc.net.au/news/2004-01-27/zidane...ventus-doping/125686

www.google.dk/amp/www.goal.com/en/amp/ne...-and-juventus-doping

sport.tv2.dk/2011-11-20-tour-vinder-zidane-også-dopet

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #8 af Pelle

Hugol skrev: Dont feed the troll. Det er ligesom i gamle dage hvor man råbte blasfemi til højre og venstre hver gang nogen har et andet synspunkt mm.

Gammel artikel og jeg skal nok finde flere plus har jeg et indlæg fra Football and science som jeg nok skal gå i dybden med senere også

Jeg tror altså, at du bevæger dig ind på et emne, som du ikke har særlig meget kendskab til, Hugol. Beklager - men du bliver nødt til at oppe argumenterne lidt.

1) Zidane har taget kreatin. Yes. Ved du, hvad kreatin er, gør og hvorfor man benytter det?
2) Du linker til en gammel artikel fra 2001. I artiklen står der endda, at spillerne ikke var bevidste om, hvad lægen gav dem? Hvis han overhovedet gav dem noget?
3) Du besvarer ikke mine spørgsmål. Hvorfor er eksempelvis Gareth Bale på din liste over spillere, man bør kigge efter i sømmene? Er det fordi han har bygget på sin muskulatur de seneste par år? Bale har på ingen måde gainet en muskelmasse, som han ikke kunne få på naturlig vis.

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #9 af Hugol

Pelle skrev:

Hugol skrev: Dont feed the troll. Det er ligesom i gamle dage hvor man råbte blasfemi til højre og venstre hver gang nogen har et andet synspunkt mm.

Jeg tror altså, at du bevæger dig ind på et emne, som du ikke har særlig meget kendskab til, Hugol. Beklager - men du bliver nødt til at oppe argumenterne lidt.

1) Zidane har taget kreatin. Yes. Ved du, hvad kreatin er, gør og hvorfor man benytter det?
2) Du linker til en gammel artikel fra 2001. I artiklen står der endda, at spillerne ikke var bevidste om, hvad lægen gav dem? Hvis han overhovedet gav dem noget?
3) Du besvarer ikke mine spørgsmål. Hvorfor er eksempelvis Gareth Bale på din liste over spillere, man bør kigge efter i sømmene? Er det fordi han har bygget på sin muskulatur de seneste par år? Bale har på ingen måde gainet en muskelmasse, som han ikke kunne få på naturlig vis.

Jeg skrev jo at jeg nok skal vende tilbage.

Men stoffet var jo forbudt i et land og ikke i et andet. Jeg er dog ikke færdig for det indslag jeg vil op med ligger derhjenme

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #10 af Vinícius
Kreatin produceres naturligt i kroppen, og den "fordel" som det giver opvejes af ulemper såsom øget dødvægt i form af vand. Det fungerer som en svamp, der opsuger væske. Fun-fact: Koffein var også engang på doping-listen :P

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #11 af Pelle

Hugol skrev:

Pelle skrev:

Jeg skrev jo at jeg nok skal vende tilbage.

Men stoffet var jo forbudt i et land og ikke i et andet. Jeg er dog ikke færdig for det indslag jeg vil op med ligger derhjenme

Cool - det glæder jeg mig til :)
Er også spændt på at høre, hvordan du selv ser på emnet.

Emnet er blevet låst.
9 år 2 måneder siden #12 af Hugol
politiken.dk/sport/fodbold/art5592539/Do...pen-i-fodbold-halter

Artiklen ovenover fortæller fint om de samme problemstillinger jeg har hevet frem. Manglende test og fodboldkunder hos cykel læger osv.

Jeg har læst afsnittet om doping i bogen football and science og da den ikke går i krig med de spørgsmål jeg selv har omkring doping, så er den ikke relevant for samtalen. Ej hvad der ellers er blevet kommenteret.

Doping er så udbredt at det er helt ned til privat personer som tager det i små træningscentre for at forbedre deres krop eller præstationer.
Det er meget let på trods af mange tests at skjule man doper sig, dette er også muligt da man kan se at der er så langt i mellem tests på nationalt plan. Ikke kun i Danmark dengang vi havde flere sager om doping, men også i International. Vi har tit hørt om diverse spillere der er blevet testet positiv og vi har haft lister der skulle offentliggøres men ikke er blevet det.

Hvorfor så Zidane.. Jamen i Italiensk fodbold og elite sport generelt på internationalt plan, har man haft problemer med doping i mange år, men har haft svært ved at komme det til livs. Selv Brian Laudrup mente han fik nogle ting uden at vide hvad det var, men han kunne mærke at han pludselig var klar til næste kamp efter han havde fået en sprøjte. En kamp der kom meget tæt op af en tidligere. Selvfølgelig på grund af Juventus´s doping sag, men også fordi at Zidane blev sat i forbindelse med diverse doping dømte læger (Michele Ferrari). Ja Zidane afviste totalt og ville læge sag an mod avisen, men det er jo en naturlig reaktion, ligesom Armstrong og Riis der også rasende afviste doping.

Hvorfor CR7, Messi og Bale: Det handler simpelthen om det niveau de har vist i så mange år. Altså at man over en så lang årrække kan være et fysisk pragteksemplar, aldrig havde dårlige sæsoner, altid være i topform modsat sine konkurrenter. Jeg kan ikke tro at der ikke er fejet noget under gulvtæppet. Begge spillere (CR7 og Messi) reagere i vrede når de bliver testet, hvorfor hvis de har ren mel i posen ?. Ja også de to hold er fortjørnet over doping test, hvilket undrer mig når der næsten gik en helt sæson for begge hold, uden at blive testet i la liga.

Efter denne her nyhed med Roberto Carlos, så er jeg knap så tvivlsom. En læge som udtaler sig om at Roberto Carlos har kommet hos ham som 15årig. Tja, det er måske rigtigt eller ikke, men med den fysik han har og de præstationer han har vist, så er det svært at tro han har gjort det uden hjælpende midler.

www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/slut-m...aa-en-del-af-fodbold

sport.tv2.dk/fodbold/2017-06-11-roberto-...-anklaget-for-doping

Roberto Carlos angriber på samme måde som Zidane..

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum