To kolde i kassen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gæstende Real Madrid baskede et godt fightende dansk hold med 2-0 i en kamp, hvor den dårlige bane ikke ligefrem bidrog til det polerede fodbold. Dermed manifesterede madrilenerne sin førsteplads, og hvad vigtigere med. De to scoringer gør nu, at holdet skriver sig i et fornemt selskab af klubber, der har scoret 20 mål i turneringens gruppespil. Intet mindre end imponerende den relativt besværlige gruppe taget i betragtning.
’15 minutes of fame’ hedder et slemt fortærsket udtryk, men det var netop, hvad FC København fik denne køleskabskolde tirsdag i Danmark. I kampens første kvarter havde FC København nemlig klart overskud i forhold til et spansk hold, der tydeligvis skulle vænne sig til både det forfrysende vejr og en bane, der ikke på nogen måde var værdig til international fodbold.
Elendige forhold eller ej: Da først varmen kom i benene på gæsterne, så de sig ikke tilbage og efterlod et dansk hold uden synderlig indflydelse på kampen.
Tættest på kom FC København i en situation, hvor Delaney så ud til at vælte Casillas omkuld, inden han med en flagrende venstre hånd stødte bolden i nettet, hvilket gjorde den efterfølgende annullering fra kampens glimrende dommer Brych ganske korrekt.
Dermed kan der heller ikke indvendes noget mod slutresultatet, der endda viser en mindre afstand på
Pludselig lignede det mere en træningsaften i Madrid end en Champions League-kamp, dertil var de holds niveau simpelthen for forskelligt. Særligt var det symboliseret ved, at københavnerne så godt som intet skabte til trods for flere opspil, der hos et europæisk tophold som minimum havde kastet et par kvalificerede afslutninger af sig.
De kom bare aldrig og dermed havde Iker Casillas en mere en rolig aften på dansk grund i den kamp, der meget vel kan blive hans sidste kamp i Champions League-turneringen for den legendariske målmand.
Desuden bør der falde kæmpe cadeau til FC København, der under den gåsehudsfremkaldende Champions League-hymne leverede et lydinferno, der er selv de største europæiske stadions værdigt.
Desværre faldt den charmerende indledning over i noget, der mindede mere om personforfølgelse af særligt Cristiano Ronaldo.
En skidt strategi fra hjemmeholdets tilhængere, da portugiseren ikke bliver sur over pibekoncerter – han bliver bare bedre. Således kan det da også tælles på maksimalt tre fingre, hvo r mange gange det rent faktisk lykkedes for FCK’erne at stoppe portugiseren, der med sin scoring nu er den eneste spiller nogensinde til at score ni mål i turneringens gruppespil. Og det er endda kun på fem kampe.
Cristiano Ronaldo burde dog have omsat et straffespark i slutminutterne til scoring, men Wiland gættede rigtigt og prøvede dermed noget, som de færreste målmænd får lov til at opleve.
I alt endte det altså med fortjente 2-0 i Madrids favør, og så hjalp det jublende lidt, at FCK-spillere, træner og diverse eksperter i ugerne op til kampen havde snakket løs om mulig mangel på madrilensk motivation, en fornem hjemmebanestatistik og et solidt defensivt udgangspunkt.
Verdensklasse fornægter sig ikke. Heldigvis.
FC København – Real Madrid 0-2 (0-1)
0-1 Modric (25. min.) , 0-2 Cristiano Ronaldo (47. min.)
Advarsler
FC København: Delaney
Real Madrid: Marcelo, Xabi Alonso
Udvisninger
FC København:
Real Madrid:
Dommer:
Felix Brych
Wiland – Bengtsson, Mellberg, Sigurdsson, Jacobsen – Toutouh (76. min., Pourie), Delaney, Claudemir, Gislason – Jørgensen (8. min, Bolaños, 76. min., Remmer), Vetokele
Casillas – Marcelo, Nacho, Pepe, Arbeloa – Modric (82. min., Casemiro), Xabi Alonso (76. min., Illarramendi) – Isco (67. min., Dí María) – Cristiano Ronaldo, Gareth Bale – Benzema
Tilskuertal:
37.241
Bedømmelser:
Casillas – 3
Marcelo – 3
Nacho – 3
Pepe – 3
Arbeloa – 3
Modric – 4
Xabi Alonso – 4
Isco – 4
Cristiano Ronaldo – 4
Bale – 3
Benzema – 3
Dí María – 3
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- KaprKik
- Gæst
-
For pinligt de ikke tager den 3-0 så de fik den rekord på 21 mål i gruppespillet. Lidt for nonchalant at Ronaldo ikke bare hamrer den ind
- Nillerhaz
- Gæst
-
Bale: kan simpelthen ikke få mere end 2 eller 1 for den præstation, desværre.
Arbeloa så også skidt ud i dag, særligt i første halvleg, hvor meget gikt ham forbi - 2
samme gælder Nacho -2
alle andre er jeg faktisk enig i.
måske ku Iker snige sig op på en lille 4, for de få ting han skulle gøre gjorde han godt, og han var altid klar, men der kom simpelthen ikke situationer nok til ham, så 3 kan sagtens forsvares.
og ÆV at Ronaldo ikke scorede, han kunne have bygget op på rekorden, og givet Madrid en ny rekord, men jah, måske næste år :)
- Stickylemonjuice
-
- Junior bruger
-
\o/
HALA MADRID Y NADA MAS
Nevermind, just another day at the office - videre til 1/8 finalerne. Ser frem til lodtrækningen på mandag.
Næste Chl-kamp er efter transfervinduet. Hvis Casillas bliver solgt, spiller han ikke flere kampe.Nillerhaz skrev: Jeg vil altså gerne lige vide hvad i mener med at det kan blive Casillas' sidste champions league kamp?? Hjælp tak :-D
HALA MADRID Y NADA MAS
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Bale er røvelendig idag. Jeg havde forventet bedre taget i betragting at han er fra Wales og spillet i kolde DK.
Gislason specielt var rigtig god.
Kaká8 skrev: Men hvordan i alverden kunne Ronaldo misse det straffespark? Han spiller i La Liga, mens Wiland spiller i Superligaen. Og hvordan kunne Bale misse målet til sidst?
De er mennesker, som også har lov til at fejle, og hvad er det for en sammenligning med at fordi man spiller i La Liga og Wiland i Superligaen så SKAL Ronaldo score?
Slap lidt af med alt den ligegyldige rekord snak (-:
Florentino Pérez
- RasmusKring
- Gæst
-
Ingen i offensiven havde nogen fantastisk dag, men det var der heller ikke brug for i en kamp, som vi dominerer hele vejen igennem. Der er lidt tendenser til, at spillerne klumper sammen og søge de samme områder. Isco har specielt svært ved at finde plads, som ikke i forvejen er taget af Ronaldo eller Bale, som begge søger meget ind i banen.
Jeg bliver større og større tilhænger af Ancelottis system. I dag gjorde man noget, som vi aldrig gjorde under Mourinho. Vi holder på bolden og kontrollere på den måde kampen. Det er god fodbold, når det krydres med hurtigt kontraspil og aggressive stikninger. Derudover skifter holdet helt tydeligt formation, når vi forsvarer. Vi går fra en 4-3-3 til en 4-4-2, hvor typisk Ronaldo bliver oppe foran, mens Bale falder ned og hjælper midtbanen. Det fungerer og udnytter både Ronaldos og Bales kompetencer bedst muligt. Men det betyder også, at Bale bruger nogle kræfter defensivt og derfor ikke er helt så iøjnefaldende, når vi har bolden.