Cristiano Ronaldo: Jeg fortjener at vinde Guldbolden hvert år

12 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo er netop blevet kåret som årets personlighed i 2013 af portugisiske A Bola og efterfølgende er han blevet interviewet til avisen og A Bola TV.

Her blev han blandt andet spurgt til sin landsmand, José Mourinho, som var hans træner i Real Madrid i sidste sæson. Om ham siger han:

- Jeg ville arbejde sammen med ham igen, ligesom jeg ville arbejde sammen med andre trænere, jeg har haft, som Ferguson, Boloni og Pellegrini. De var trænere, som jeg lærte meget af, som jeg har gode minder om. De var trænere, som gav mig muligheden for at udvikle mig som menneske og spiller. Tilgive Mourinho? Jeg tilgiver alle. Vi havde aldrig en konfrontation, man har aldrig hørt mig tale dårligt om andre. Sådan har jeg altid været og sådan vil jeg blive ved med at være. Jeg er ikke sur på nogen. Det eneste jeg ønsker er, at triumfere og har jeg folk omkring mig på mit niveau, så er det endnu bedre.

Cristiano Ronaldo har været minimum et niveau over alle andre spillere i 2013 og det gør ham til en naturlig vinder af Guldbolden. Om det siger han:

- Jeg ved ikke, om jeg fortjener at vinde den i år. Jeg har været på podiet i seks år og er for syvende eller ottende gang på FIFpro-holdet og så har jeg ikke mere at sige om det. Statistikkerne taler for sig selv. Det, som jeg har præsteret er helt sikkert meget vigtigt i forhold til de individuelle præmier. Om jeg fortjener at vinde den? Ja måske, lige som sidste år eller for to år siden. Jeg synes, at jeg fortjener at vinde den hvert år. Jeg vil gerne vinde den altid, men jeg ved at det ikke afhænger af mig. Jeg ville gerne vinde, men nogen gange vinder man og andre gange taber man, sådan er livet.

Cristiano Ronaldo er ekstremt vigtig for Real Madrid, men sådan ser han det ikke selv:

- Alle store spillere har en indflydelse på holdet. Derfor har kun de bedste, topspillerne, de bedst betalte, de mest kendte i verden en indflydelse, fordi de udgør en forskel på banen. Og de gør det på det tidspunkt i kampen, hvor holdet har brug for det. Jeg synes ikke, at jeg bærer holdet på mine skuldre. Real Madrid afhænger ikke af og må ikke afhænge af en spiller. Jeg hjælper, det er mit arbejde at gøre det jeg skal, gøre mit bedste og hjælpe holdet og derfor føler jeg mig godt tilpas. Men jeg mener ikke, at Real Madrid er afhængig af en spiller. Holdet er rigtig godt og der er store spillere.

Real Madrid halter i øjeblikket fem points efter Atlético Madrid og Barcelona, men det er ikke noget problem, mener Cristiano Ronaldo:

- Barcelona og Atlético har været mere stabile end os. Ligaen er lang og det der tæller er afslutningen. Selvfølgelig ønsker vi altid at være i toppen, nr. 1, men vi er nødt til at give respekt til Barcelona og Atlético, som har haft en spektakulær sæson. Jeg har forventninger om, at regningen gøres op til slut og jeg regner med, at Real Madrid kan ligge nr. 1.

Cristiano Ronaldo blev også spurgt om, hvilket trofæ han helst vil løfte i maj måned og her sagde han:

- Det er svært at vælge. Alle titler er vigtige og det ville ikke være rimeligt af mig at vælge en. På det kollektive niveau er titlerne meget vigtige. Alle er som jeg har sagt meget vigtige, jeg forventer blot fortsat at vinde både individuelle og kollektive titler.

Endelig sagde han om sin nye holdkammerat, Gareth Bale:

- Han tilpasser sig rigtig godt. Han har haft lidt problemer, fordi han ikke har haft nogen optakts-sæson og for det pres, som hviler på ham. Derudover er sproget en barriere, men han har været en brugbar spiller, en stor spiller som vil hjælpe os meget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #2 af Sahinovic
Han fortjener at vinde den i år, men ikke hvert år (-:

- Tror også han skal nyde at han vinder den i år, da Messi nok tager den fra ham igen næste år igen og igen og igen (-:

Florentino Pérez

12 år 7 måneder siden #3 af JimmyBroe

AlanSahinovic skrev: Han fortjener at vinde den i år, men ikke hvert år (-:

- Tror også han skal nyde at han vinder den i år, da Messi nok tager den fra ham igen næste år igen og igen og igen (-:

Hvilken ligegyldig og unødvendig kommentar:) Hvorfor skabe dårlig stemning på den måde? Hvorfor alle de "igen'er". Det er jo vildt provokerende, når du udemærket er klar over hvordan folk har det med debatten? Hvis du nu havde skrevet noget konstruktivt? Eller bare helt havde ladt være. Det er trættende, at skulle læse en hel lavine af indlæg, der sviner dine holdninger til. Så kan du ikke vælge dine kampe (eller i det mindste lade være med, at skyde først). Så vi bliver fri for de der, "Ronaldo er bedst" vs. "Nej han er ikke".

Lad os forholde os til hvordan tingene ser ud nu. Alle er enige om at Ronaldo er den retmæssige vinder for i år. Så lad os diskutere forrige års vindere i "sjov og spas" eller "totalt ligegyldige diskussioner" (nogen gange ville man ønske den fandtes)- trådene, og så diskutere næste års vinder når vi nærmer os Januar 2015!

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Daniel, Real HWL, Jaken, Real Madrid 7

12 år 7 måneder siden #4 af Sahinovic
Jeg er da ked af at du føler dig provokeret og truffet Jimmy, men hvis jeg mener at Messi er bedre så kan jeg ikke se hvorfor det skulle skabe dårlig stemning? [Husk lige på folkens, jeg siger at Messi som enkeltperson er bedre, jeg er ikke Barcelona fan, en ret så vigtig detalje - for nogle]

Jeg kan simpelthen ikke tage det seriøst når Ronaldo eller andre folk kommer med kommentarer som ''Om jeg fortjener at vinde den? Ja måske, lige som sidste år eller for to år siden. Jeg synes, at jeg fortjener at vinde den hvert år. Jeg vil gerne vinde den altid, men jeg ved at det ikke afhænger af mig''.

Selvfølgelig afhænger det af ham, hvem afhænger det ellers af? Hvis man er verdens bedste så vinder man den også, længere er den bare ikke! Og selvfølgelig skaber det debat når overskriften siger ''Jeg fortjener at vinde Guldbolden hvert år'' - at jeg så ikke er enig med ham eller jer andre og at i af den grund føler jer provokeret, eller synes det er ligegyldig/unødvendig kommentar, er da bare ærgerligt for jer.

Ja jeg ved godt at det er stemmerne der afgøre hvem der er den bedste, men hvis han er den bedste som han jo var i år, så får han også stemmerne og vinder bolden, så det afhænger netop af ham.

At han så kommer med unødvendige kommentarer som det ikke afhænger af ham, men at det åbenbart er korrupt, synes jeg bare ikke er en mester værdig!

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 7 måneder siden #5 af Daniel

AlanSahinovic skrev: Jeg er da ked af at du føler dig provokeret og truffet Jimmy, men hvis jeg mener at Messi er bedre så kan jeg ikke se hvorfor det skulle skabe dårlig stemning? [Husk lige på folkens, jeg siger at Messi som enkeltperson er bedre, jeg er ikke Barcelona fan, en ret så vigtig detalje - for nogle]

Jeg kan simpelthen ikke tage det seriøst når Ronaldo eller andre folk kommer med kommentarer som ''Om jeg fortjener at vinde den? Ja måske, lige som sidste år eller for to år siden. Jeg synes, at jeg fortjener at vinde den hvert år. Jeg vil gerne vinde den altid, men jeg ved at det ikke afhænger af mig''.

Selvfølgelig afhænger det af ham, hvem afhænger det ellers af? Hvis man er verdens bedste så vinder man den også, længere er den bare ikke! Og selvfølgelig skaber det debat når overskriften siger ''Jeg fortjener at vinde Guldbolden hvert år'' - at jeg så ikke er enig med ham eller jer andre og at i af den grund føler jer provokeret, eller synes det er ligegyldig/unødvendig kommentar, er da bare ærgerligt for jer.

Ja jeg ved godt at det er stemmerne der afgøre hvem der er den bedste, men hvis han er den bedste som han jo var i år, så får han også stemmerne og vinder bolden, så det afhænger netop af ham.

At han så kommer med unødvendige kommentarer som det ikke afhænger af ham, men at det åbenbart er korrupt, synes jeg bare ikke er en mester værdig!

Du har mange iøjnefaldende meninger, som overvejende taler mod majoritetens ditto, hvorfor man sagtens, og med rette, kan føle, at du udelukkende postulerer ligegyldigheder for at provokere, som Jimmy allerede har skitseret.

Det er vel sagtens OK at mene, at man som en af klodens ypperste fodboldspillere fortjener prisen hvert år; andet ville da være komplet uambitiøst, men ja, folk har en tendens til at falde på halen over, at Ronaldo har ambitioner, såvel i pressen som på banen. Ronaldo har endvidere ret, når han ytrer, at Balon d'Or ikke afhænger af ham, og det har du egentlig også, når du siger, at selvfølgelig gør det det. Faktum er, at denne popularitetspris kommer den person i hænde, som er mest velanset i fodboldverden, forstået på den måde, at det åbenbart er vigtigt at have venner i denne; Thiago Silvas dumdristige udtalelse tidligere på året er et glimrende eksempel på dette.

Ronaldo har bevist, at han i indeværende kalenderår har været den bedste og så bliver det blot interessant at se, om Messi alligevel formår at vinde prisen - jeg bliver ikke overrasket i så fald, da det blot bekræfter mine ord.

Og til sidst: Selvfølgelig er FIFA korrupt. Blatter er korrupt, ergo, FIFA er korrupt. Den er ikke meget længere.

Hvad er grunden egentlig til, at du mener, at Messi napper prisen igen, igen, igen og igen for næsen af Ronaldo? Lidt uddybelse ville gøre underværker ;-)
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #6 af falle

JimmyBroe skrev: Så lad os diskutere forrige års vindere i "sjov og spas"!

KONGE!

12 år 7 måneder siden #7 af Dios
Må jeg lige minde jer om, at det er et debat forum, og vi ikke allesammen kan være enige? Provokerende eller ej, så kommer den ihvertfald hurtigt tilbage i samme retorik!
Jeg er ved og brække mig over majoriteten herinde, som gang på gang føler sig hævet over andre. Jeg elsker Siempre Madrid's meget flabede måde og styre siden på, men husk nu lige på, at æblet ikke falder langt fra stammen, og man ikke kan forvente højere standarder end hvad der bliver leveret af folkene bag siden, og her er alle nyheds skribenter også inkluderet, også selvom det er ens egen subjektive holdning man fremfører.

Alle kender efterhånden AlanSahinovic's mening om Ronaldo, men vi kender ligeledes resten af forummets holdninger omkring ham, men betyder det så vi aldrig skal diskutere ham igen? Måske var det et meget unødvendigt indlæg, men pas nu på med ikke og skyde alle ned, som ikke deler samme holdning!

Og føler man sig stødt eller provokeret af et indlæg, så er det jo tilladt enten og anmelde det (så det ikke spammer tråden yderligere JimmyBroe) eller helt og lade indlægget stå for sig selv. No hard feelings fra min side af, men man skal for det meste være 2 til tango ;) Specielt når du svarer sådan her tilbage: Så lad os diskutere forrige års vindere i "sjov og spas"

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 7 måneder siden #8 af JimmyBroe

AlanSahinovic skrev: Jeg er da ked af at du føler dig provokeret og truffet Jimmy, men hvis jeg mener at Messi er bedre så kan jeg ikke se hvorfor det skulle skabe dårlig stemning? [Husk lige på folkens, jeg siger at Messi som enkeltperson er bedre, jeg er ikke Barcelona fan, en ret så vigtig detalje - for nogle]

Haha, du skal da ikke, sådan blive ked af det, det er der skam ingen grund til, mmh hvor sødt! Hvis du tror jeg føler mig provokeret og/eller truffet, så må du tro om igen. Jeg er temmelig large hvad angår "tosser" her på siden;-) Jeg elsker når folk er kontroversielle i deres udmeldinger. -så længe der er en tanke bag. Man ser tydeligt når folk, blot skriver for at være på tværs. Jeg

Tolk nærmere mit første indlæg, som forebyggende, netop for at undgå de personlige angreb som så ofte følger med den slags indlæg som du startede med at poste i denne tråd:)

Du har i den grad ret til at mene hvad du vil. Men læs lige dit første indlæg igen og så svar mig på, om der ikke mangler lidt substans. Det lyder på mig som om du skriver, kun for at skabe lidt aktion på forummet (det indrømmer du selvfølgelig ikke, og jeg kan jo tage fejl, - det kan jo bare være en tanketorsk fra din side af)!

"Åbenbart er kurrupt" du læser noget helt andet end hvad jeg læser.....

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

12 år 7 måneder siden #9 af Daniel
Det ville egentlig være belejligt ikke at diskutere Ronaldo vs. Messi fremover; det bringer intet nyttigt med sig.

Det er noget andet at diskutere Ronaldo(!), men er der nogen værdi i at smide Messi ind i ligningen? Så er det lige pludselig ikke Ronaldo, der bliver diskuteret. Det burde være muligt at snakke om Ronaldo uden Dværgens tilstedeværelse, i min verden.

Jeg ved ikke, om du er den eneste, som mener, at det OK at diskutere ligegyldigheder, som i sidste ende udmønter sig i mudderkastning, men det er da tankevækkende at Jimmys stærke pointer har fået en go' håndfuld TAK, er det ikke?

Edit: Min pointe, tror jeg, er, at et kontroversielt indlæg tit starter lavinen, som trækker selv nogenlunde saglige folk ned i sølet, og jeg ser ikke mig selv for god til at indrømme, at jeg tit hopper med den vågn, der hedder sig, at et middelmådigt retorisk indlæg får tilbage i selv samme stil, nogen gange måske også værre (desværre), også selvom jeg er skribent på siden.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #10 af falle
Her er alle 69 scoringer og hans assists for i år. Mit yndlingsmål er nok nr 43 imod Galatasaray.

Læg mærke til at han på mange af hans assists sagtens kunne afslutte - og score - selv, men spiller til de andre. Og så siger de fleste at han kun tænker på sig selv........

12 år 7 måneder siden #11 af JimmyBroe

Dios skrev: Må jeg lige minde jer om, at det er et debat forum, og vi ikke allesammen kan være enige? Provokerende eller ej, så kommer den ihvertfald hurtigt tilbage i samme retorik!
Jeg er ved og brække mig over majoriteten herinde, som gang på gang føler sig hævet over andre. Jeg elsker Siempre Madrid's meget flabede måde og styre siden på, men husk nu lige på, at æblet ikke falder langt fra stammen, og man ikke kan forvente højere standarder end hvad der bliver leveret af folkene bag siden, og her er alle nyheds skribenter også inkluderet, også selvom det er ens egen subjektive holdning man fremfører.

Alle kender efterhånden AlanSahinovic's mening om Ronaldo, men vi kender ligeledes resten af forummets holdninger omkring ham, men betyder det så vi aldrig skal diskutere ham igen? Måske var det et meget unødvendigt indlæg, men pas nu på med ikke og skyde alle ned, som ikke deler samme holdning!

Og føler man sig stødt eller provokeret af et indlæg, så er det jo tilladt enten og anmelde det (så det ikke spammer tråden yderligere JimmyBroe) eller helt og lade indlægget stå for sig selv. No hard feelings fra min side af, men man skal for det meste være 2 til tango ;) Specielt når du svarer sådan her tilbage: Så lad os diskutere forrige års vindere i "sjov og spas"

Godaften!

Jeg er da helt enig i, at der skal være plads til alle og der skal være plads til at diskutere det hele. Men når et indlæg indeholder så lidt kvalitet og substans dom Alans' første. Så står jeg altså af.

Nu gik mit indlæg til Alan kun ud på at undgå selve problemet, som altid opstår når nogen melder noget kontroversielt ud, uden at gå i dybden og argumentere for sine udsagn. Istedet for den gode debat ender det nemlig tit med den der "alle mod brugeren". Det har vi set før med andre (tidligere)brugere.:)

Altså: jeg er ikke "efter" Alan grundet hans mening, men istedet måden han leverer den på!

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid 7

12 år 7 måneder siden #12 af Sahinovic
@Jimmy

Det er da tydeligt at du føler dig provokeret med det lille ''udbrud'' du fik, calma calma (-: Ja den sidste sætning med at Messi tager den fra ham igen og igen og igen er da provokerende, men synes det er yderst sjovt at se den måde folk reagerer på hvis man bare lige prikker til Ronaldo en smule. Både her på Madridista og specielt udenfor Madridista, altså i den virkelige verden (-:

Det eneste jeg rent faktisk sagde var at Messi bliver kåret til verdens bedste fodboldspiller frem for Ronaldo årene efter, er det virkelig så provokerende og så skræmmende at Ronaldo kan tabe til en Messi??? (-:

@Daniel

Ja FIFA og Blatter er måske korrupte, men har du nogle beviser på at Ballon d'Or er korrupt?

Og debatten med hvorfor jeg synes Messi er bedre end Ronaldo gider jeg ikke at tage op, jeg har respekt for at i synes Ronaldo er den bedste, det samme burde gælde jer, altså at hvis jeg synes Messi er bedre end Ronaldo så burde i også have respekt for det.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum