Der Spiegel: Real Madrid bød 81 millioner € for Lewandowski

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge tyske Der Spiegel var Real Madrid klar til at betale 81 millioner € for Robert Lewandowski, som i går offentliggjorde sit skift til Bayern München gældende for den kommende sæson.

Der Spiegel mener at vide, at Florentino Pérez mødtes med den britiske advokat, Colin Pomford, i sidste måned for at forsøge at få en aftale i stand med den polske målsluger, som gjorde det onde ved Real Madrid i sidste års CL-semifinaler, hvor han scorede fire mål.

Colin Pomford er ekspert i denne type handler og angiveligt blev Lewandowski tilbudt en kontrakt af seks års varighed med en årsløn på 9,5 millioner €, samt 10 millioner € i sign on fee. Herudover var der også 14 millioner € til diverse mellemhandlere og agenter.

Det blev dog som bekendt Bayern München, som løb med angriberen og de har ifølge Der Spiegel også budt over Real Madrid. Den 5-årige kontrakt kommer nemlig til at koste sydtyskerne 90 millioner €.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #2 af Storken
Der Spiegel er vel Europas mest respekterede nyhedsmedie sammen med The Economist. Så der er sandsynligvis noget om snakken.

• Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #3 af AvatarEyes

Colin Pomford er ekspert i denne type handler og angiveligt blev Lewandowski tilbudt en kontrakt af seks års varighed med en årsløn på 9,5 millioner €, samt 10 millioner € i sign on fee. Herudover var der også 14 millioner € til diverse mellemhandlere og agenter.

Hvordan er det lige det løber op i 81m? Hans kontrakt er jo udløbet, så der er intet der skal betales til Buyern.

edit: okay man regner åbenbart lønnen for hele kontraktens varighed med i prisen, 6*9.5+10+14, aka sensationalisme.. det forbandt jeg ikke lige Der Spiegel med.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved AvatarEyes.

12 år 6 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Det mest chokerende er vel egentlig, hvis man har været parat til at smadre lønstrukturen.

Nok er Lewandowski en dygtig angriber, men han er på ingen måde en Galáctico, som kan oppebære en løn på 9,5 millioner €.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 6 måneder siden #5 af Sahinovic

Siempre Madrid skrev: Det mest chokerende er vel egentlig, hvis man har været parat til at smadre lønstrukturen.

Nok er Lewandowski en dygtig angriber, men han er på ingen måde en Galáctico, som kan oppebære en løn på 9,5 millioner €.

Men han har da i den grad potentialet til at blive en Galáctico, 4 mål mod os i en semifinale i Champions League siger meget om en spiller, selvfølgelig ikke det eneste man skal basere ham på. Men synes bestemt han ville være de penge værd, synd vi ikke fik ham.

Florentino Pérez

12 år 6 måneder siden #6 af Siempre Madrid

AlanSahinovic skrev:

Siempre Madrid skrev: Det mest chokerende er vel egentlig, hvis man har været parat til at smadre lønstrukturen.

Men han har da i den grad potentialet til at blive en Galáctico, 4 mål mod os i en semifinale i Champions League siger meget om en spiller, selvfølgelig ikke det eneste man skal basere ham på. Men synes bestemt han ville være de penge værd, synd vi ikke fik ham.

På den måde, som Pepe spillede i den kamp, ville selv min farmor kunne have sendt de bolde i nettet med sin stok - hvis hun vel at mærke havde været i live.

Der skal ikke tages noget fra Lewandowski, for han har bestemt vist sig som en mere end habil målscorer, men ikke til den årsløn. Jeg vil iøvrigt godt stille mig tvivlende over for, om han ville være en markant forstærkning i forhold til Benzema.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

12 år 6 måneder siden #7 af Sahinovic

Siempre Madrid skrev:

AlanSahinovic skrev:

På den måde, som Pepe spillede i den kamp, ville selv min farmor kunne have sendt de bolde i nettet med sin stok - hvis hun vel at mærke havde været i live.

Der skal ikke tages noget fra Lewandowski, for han har bestemt vist sig som en mere end habil målscorer, men ikke til den årsløn. Jeg vil iøvrigt godt stille mig tvivlende over for, om han ville være en markant forstærkning i forhold til Benzema.

Er helt enig i at forsvaret sejlede maksimalt den dag, men holder mig til det faktum at han scorede 4 mål, som jeg stadig er imponeret over.

Ifølge mig så er Lewandowski verdens bedste angriber lige pt. fordi han har et overblik og spilleforståelse som jeg ikke ser hos andre topangribere.

Hvad angår lønnen så mener jeg at Bale får 75 mill. kr om året [er ikke helt 100% sikker på om det er korrekt], Lewandowski ville få en årsløn på cirka 70 mill. kr om året, så hvis Bale fortjener en så høj årsløn, så synes jeg bestemt også Lewandowski gør, da han efter min mening også har vist mere end Bale, og stadig har potentialet til at blive endnu bedre. [Har absolut ikke noget imod Bale, er helt vild med manden, men det var bare lige et eksempel].

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #8 af RasmusKring
Uanset om Lewandowski ville være en forstærkning fremfor Benzema eller ej, så hænger de store tal også sammen med det faktum, at Lewandowski er kontraktfri. Det er mange år siden, at en så dygtig spiller har skiftet på en Bosman. Hans repræsentanter har så meget magt i de her forhandlinger, fordi han kan vælge og vrage imellem alle europas største klubber. Derudover skal klubberne heller ikke betale en krone til BVB, så der er grundlag for en rigtig god kontrakt.

Selv hvis vi betalte ham 2-3 mio € mere om året end han ellers ville have fået, så ville det kun give en ekstraudgift på 10-15 mio €. Dette beløb er langt fra ligeså stort, som det beløb, vi skal ud og lægge til sommer, hvis vi vil tilføjge en kvalitetsangriber mere til truppen. Dette faktum giver Lewandowski et stærtk udgangspunkt at forhandle fra og det har nok også haft betydning for, at han har fået så stor en kontrakt i Bayern.

12 år 6 måneder siden #9 af El_Juan
Det var åbenlyst, at han ville skifte til Bayern. Det har længe været en dårlig bevaret hemmelighed, om end flere herinde ikke ville indse det og blev ved med at nævne ham som et emne, såvel som hænge sig i de løse rygter, der til tider gik omkring ham.

Arsenal boss Arsene Wenger has admitted he tried to land Poland international Robert Lewandowski, but insists that he was already committed to Bayern Munich some 18 months ago. Arsenal have also been linked with current Bayern striker Mario Mandzukic, and Wenger refused to rule out a move for the Croatia international.

Wenger insists that every club knew he was Bayern-bound last year.

"Yes, we looked into Lewandowski, but honestly he signed for Bayern one and a half years ago, everyone knows that," he is quoted as saying by the Daily Mail.

"They can only make it official now because he is in the last six months of his contract.

Kilde: www1.skysports.com/football/news/11095/9...lewandowski-interest

12 år 6 måneder siden #10 af Dios

Det er altid svært og gøre sin værdi på holdet op i penge, men havde Lewandowski nu været direkte skyld i, at Real Madrid de næste 3 år vandt dobbelt så mange titler som de sidste 12 år, så er jeg egentlig rigtig ligeglad med om han går under betegnelsen Galactico, og om hans navn udadtil ville kunne betale sig selv hjem.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

12 år 6 måneder siden #11 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Det er altid svært og gøre sin værdi på holdet op i penge, men havde Lewandowski nu været direkte skyld i, at Real Madrid de næste 3 år vandt dobbelt så mange titler som de sidste 12 år, så er jeg egentlig rigtig ligeglad med om han går under betegnelsen Galactico, og om hans navn udadtil ville kunne betale sig selv hjem.

Så er det jo ligegyldigt om navnet er Lewandowski eller Faubert! Kom bedre med.

12 år 6 måneder siden #12 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Så er det jo ligegyldigt om navnet er Lewandowski eller Faubert! Kom bedre med.

Ja for der er jo ikke stor forskel på de 2 spillere, eller? Det handler om kvalitet og ikke hvor godt egens navn er repræsenteret udenfor banen! Lewandowski er et kvalitets stempel, og er i mine øjne kun lige efter Zlatan på angriberposten.

Egentlig forstår jeg ikke helt dit svar?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

Leveret af Kunena Forum