Betis knust af BBC
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Real Madrid og Betis stod for den tidlige eftermiddagskamp i den spanske Liga BBVA og skulle man have fået den tanke, at hjemmeholdets tilhængere var kritisk indstillede over for deres hold på grund af de svigtende resultater, så blev det grundigt fejet af banen inden kampstart, hvor stemningen bølgede ned over spillerne.
Der faldt dog ro over Betis-tilhængerne efter ti minutters spil, for der fik de travlt med at samle deres kæber op fra jorden, da Cristiano Ronaldo bragede bolden i nettet på et flot langskud, som efterlod danske Stefan Andersen som en hjælpeløs stenstøtte i målet. Han nåede ganske enkelt ikke at bevæge sig inden han skulle hente bolden i netmaskerne. Det var helt enkelt et fantastisk mål.
Det blev Cristiano Ronaldos eftermiddag på Estadio Benito Villamarín, for der blev spillet med hæl og tå og da han fik tilkæmpet sig et frispark efter 25 minutters spil, havde man egentlig forventet at han selv ville tage sig af den chance, men bolden blev overladt til Gareth Bale og det kan man roligt gøre, for endnu en gang blev Stefan Andersen efterladt som stenstøtte, da waliseren sendte bolden i målet. Denne gang lignede det dog mere dansk arbejds-vægring end egentlig en bold, der var umulig at tage. Fakta var dog 0-2 og så syntes den kamp afgjort. Dermed var det kun Benzema, som manglede at komme på måltavlen af BBC-trioen, men han havde mere travlt med at løbe i off side i første halvleg.
Betis nåede at få en kort opvågning i første halvleg og den kunne faktisk være endt i en reducering, hvis Rubén Castro havde været lidt mere vaks i det lille felt, da Sergio Ramos ikke fik clearet et indlæg, men Diego López slap med skrækken i målet.
Inden dommer Ignacio Villanueva lod ærten trille i fløjten for sidste gang i første halvleg blev det dog 0-3 og det var netop Benzema, som ikke ville stå tilbage for de to andre i BBC-trioen og han sendte bolden i nettet på Modric´ fine forarbejde.
Real Madrids dominans fortsatte i anden halvleg, hvor Stefan Andersen viste, at han har lært at bruge armene. Det blev brugt til at forhindre scoringer fra Cristiano Ronaldo og Benzema, men til gengæld var han sagesløs efter en times spil, da Ángel di María helflugtede bolden i nettet til 0-4. På det tidspunkt var Betis-tilhængernes pibekoncert op mod præsidentlogen allerede voldsomme. Og på bænken lignede træner Javier Garrido en mand, som ønskede sig meget langt væk, hvilket er et ønske som meget vel kan gå i opfyldelse meget snart.
På Real Madrids bænk havde Carlo Ancelotti til gengæld overskud til at give lidt pause til Sergio Ramos, som blev taget ud i stedet for fødselaren Nacho.
Real Madrids defensiv havde ingen problemer i dagens kamp og offensiven kom frem til masser af chancer, men fokus bør alligevel ligge på holdets lille store kroat, Luka Modric. Han er en fornøjelse at følge i øjeblikket. Han er bold-erobrer, spilopbygger, oplægger til scoringer og så er han ikke bleg for selv at skyde fra distancen og hans indsats i dagens kamp var igen meget komplet.
Det blev lige til en enkelt scoring mere at gå hjem på, da Cristiano Ronaldos mislykkede saksespark havnede ved indskiftede Morata og så kunne han let sende bolden i nettet et minut før lukketid og mens Real Madrid for alvor har meldt sig ind i mesterskabs-kampen, så tyder mere og mere på, at Betis skal indstille sig på at de bliver den ene nedrykker.
Kampfakta:
Betis – Real Madrid 0-5 (0-3)
0-1 Cristiano Ronaldo (10.)
0-2 Gareth Bale (25.)
0-3 Benzema (45.)
0-4 Di María (62.)
0-5 Morata (89.)
Tilskuere: 55.000
Dommer: Ignacio Iglesias Villanueva
Gule kort: Ramos (Real Madrid), Salva Sevilla, Vadillo, Chica (Betis)
Røde kort:
Real Madrids hold: Diego López; Carvajal, Pepe, Ramos (Nacho, 73. min.), Marcelo; Xabi, Modric, Di María (Illarra, 69. min.); Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Morata, 76. min.).
Betis´ hold: Andersen; Chica, Paulao, Amaya, Dídac; Lolo (Caro, 78. min.), Matilla, Salva; Leo Baptistao, Molina, Rubén Castro (Vadillo, 55. min.).
Kampens spiller: Luka Modric
Kampens badebold: Karim Benzema
Kampens detalje: Cristiano Ronaldos drøn af en scoring
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Stickylemonjuice
- Junior bruger
\o/
- rezamadridista
- Platin bruger
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Real Madrid
- Platin bruger
rezamadridista skrev: Kan man ikke bare kåre Modric som MOTM de resterende kampe af sæsonen? Han spiller jo aldrig en dårlig kamp mere.
gündogan blir en solid bænkevarmer :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Stickylemonjuice
- Junior bruger
rezamadridista skrev: Kan man ikke bare kåre Modric som MOTM de resterende kampe af sæsonen? Han spiller jo aldrig en dårlig kamp mere.
Den er jeg også med på. Han spiller utroligt for tiden, han er jo over det hele. Dejligt!
\o/
- Realmadrid94
- Platin bruger
Ah for satan 7-9-13!
- rezamadridista
- Platin bruger
Real Madrid skrev:
gündogan blir en solid bænkevarmer :)
Sådan som Isco og Di María spiller, så bliver de nok solide bænkevarmere :) Alonso, Gündogan og Modric ville være frygtindgydende :)
At se en af sine yndlingsspillere slå igennem i Real Madrid er simpelthen fantastisk. Modric var den eneste grund til jeg fulgte Tottenham i tykt og tyndt, og hvor er det dejligt han endelig spiller i Real Madrid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Madrid1998
- Platin bruger
Med hensyn til selve kampen så var det vist også på tide Real Madrid kom rigtigt igang i det nye år, hvor man i de første par kampe her i januar måske lidt har haft følelsen af at de kørte på autopilot.
I øvrigt finder jeg det en smule ærgerligt med Betis' situation, det er helt sikkert en af de klubber der gavner ligaen synes jeg, og kampene mod Sevilla er altid vanvittigt intense. Men når de ikke spiller bedre end de gør kan det jo ikke være anderledes. Og så kunne de måske også godt tænke sig en målmand der rent faktisk magter at gå efter bolden.
DC19
må indrømme at jeg også har moret mig over hvor forvirret den kære kroater ser ud.
En anden ting der virkelig er fantastisk ved ham er at han vil gøre alt for at blive på benene, det har vi nogle spillere som godt kunne lærer noget af.