Højtscorende affære sender Real Madrid til tops
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
I Cristiano Ronaldos fravær og med Gareth Bales længe ventede comeback til Bernabeus græstæppe, var der fra start et stort fokus på den dyrt indkøbte waliser. Heldigvis virkede det ikke som om det tyngede Real Madrids nummer 11, nærmere tværtimod. Fra start var the comeback kid aggressiv på højre kanten og tog del i adskillige løb mod Villarreal-målet. Belønningen kom efter bare syv minutter, hvor gæsternes Dorado havde taget en "velkommen-tilbage" gave med, i form af håbløst forsvarsspil på kanten af eget felt. Det var Bale ikke sen til at udnytte og iskoldt loppede han den over en sagesløs Asenjo.
Villarreal var dog langt fra slået og særligt i den første time af kampen, havde den gule ubåd held med at møde værterne højt på egen banehalvdel. Heldigvis virker det efterhånden som om Carlo Ancelottis Real Madrid projekt, er så veludviklet, at man tror tilpas meget på egne evner og spilsystem, så man ikke lader sig stresse af modstandernes pres. Samtidig resulterer det heldigvis ofte i scoringer i den "rigtige" ende og efter 25 minutter var det tilfældet, da Benzema endelig stod det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og kunne prikke bolden i mål, nok engang efter oplæg fra en velspillende Gareth Bale.
En af bagsiderne ved troen på egne evner er, at man til tider får en tendens til at lulle sig selv en smule i søvn og nærmest glemme, at modstanderen stadig spiller fodbold af en vis kvalitet. Det beviste Villarreals Mario da han kort før pausefløjtet bankede en drøm af et langskudsmål ind bag Diego Lopez og derfor var der forsat spænding da de to hold gik i omklædningsrummene til pause-te.
Heldigvis forblev spændingskurven tilpas spændt og neglebidende også gennem de sidste 45 minutter. For godt står der oprykker ud for Villarreal, men gang på gang viste gæsterne, at de så afgjort hører til i Liga BBVA og endda i den bedste tredjedel. Med et klassemål på direkte frispark af Dos Santos nåede man kun lige at få armene ned, ovenpå Jesés pragtscoring efter knap en time, før der igen opstod spænding om det endelige resultat. Heldigvis og fuldt fortjent træk de hvidklædte værter sig sejrsrigt ud af opgøret, da Benzema kunne fuldende aftenens højtscorende affære med kampens sjette mål efter et opspil der blev sat i gang af Sergio Ramos på kanten af eget felt. Dermed topper Real Madrid nok engang La Liga og på den positive side af blokken, må der både sættes kryds ud for Gareth Bales comeback, endnu en fremragende præstation af Jesé, samt den store tålmodig holdet udviste trods Villarreals adskillige comebacks. På den negative side må der desværre medregnes en skadespause til Marcelo, der udgik efter et kvarter med det, der mest af alt lignede en rygskade. Arbeloa viste dog nok engang, at han udfører det arbejde som træneren sætter ham til og spillede generelt en god anden halvleg på venstre backen.
Kampens spiller: Jesé
Kampens badebold: Illarramendi
Kampens detalje: Gareth Bales comeback og lop til 1-0
Mål: 4-2 (2-1); 1-0 Bale (7'), 2-0 Benzema (25'), 2-1 Mario (43'), 3-1 Jesé (64'), 3-2 Dos Santos (69'), 4-2 Benzema (76')
Dommer: José Luis Gonzales Gonzales
Gule kort: Costa (54'), Mario (59')
Real Madrid: Diego Lopez, Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo (Coentrão 18' som blev skiftet ud med Arbeloa ved anden halvlegs start), Illarramendi, Modric, Di María (Xabi Alonso 68'), Bale, Jesé, Benzema
Villarreal: Asenjo, Mario, Musacchio, Dorado, Jaume Costa, Edu Ramos (Triguieros 58'), Bruno, Aquino, Moi Gómez (Joan Roman 63'), Jony Pereira (Jerémy Perbet 68'), Giovani Dos Santos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
26 kampe (gennesnit 37 min pr. kamp) - 7 mål, 6 assist
Neymar i Barcelona:
26 kampe (gennemsnit 71 min pr. kamp) - 11 mål, 10 assist.
Jesé er endda et år yngre og har spillet 963 minutter færre end Neymar (ca. 11 kampe fuldtid).
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Jesé i Real Madrid:
Neymar i Barcelona:
Jesé er endda et år yngre og har spillet 963 minutter færre end Neymar (ca. 11 kampe fuldtid).
Hmmm, hvad er det du gerne vil pointere? At Jesé er en bedre spiller end Neymar, eller? Forstår ikke helt hvorfor Neymar skulle med i dit oplæg.
Florentino Pérez
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
AlanSahinovic skrev:
Neymar i Barcelona:
Hmmm, hvad er det du gerne vil pointere? At Jesé er en bedre spiller end Neymar, eller? Forstår ikke helt hvorfor Neymar skulle med i dit oplæg.
Sammenligning kan være relevant eller ej, men dog sys jeg, de er værd (sjove) at sammenligne qua deres mange lignende færdigheder og rolle, som klub darling på hver sit hold. Derduover var det også bare for at sætte Jesé's præstationer i perspektiv, og det har været imponrende at følge ham indtil videre.
De er begge nye spillere på holdet, og minder lidt om hinanden, men det er stadig bare tal, så se det bare som en sjov lille statistik. Skal trods alt ses fra flere perspektiver, når diskussionen går på, hvem der er bedst.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Neymar i Barcelona:
Vildt af Jesé.
Noget jeg finder sjovt, et par brugere herinde skriver at de er Real Madrid fans, men de er næsten kun aktive når der er nogen der 'kritiserer' Barcelona og deres spillere...
OK kamp. Dejligt at Bale er tilbage!
- FigoJensen
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Coentrao havde problemer med bentøjet og Ancelotti valgte ikke at købe nogen risiko med ham.
Gudskelov at træneren ikke købte en risiko. Det bliver ofte meget dyrt;-)
Jese bliver kæmpe stor i Real Madrid. Hvis disse præstationer fortsætter, bør han være fast mand om et års tid eller halvanden.
Jeg er her stadig XOXO
Steen skrev:
Neymar i Barcelona:
Noget jeg finder sjovt, et par brugere herinde skriver at de er Real Madrid fans, men de er næsten kun aktive når der er nogen der 'kritiserer' Barcelona og deres spillere...
Argh rolig nu, jeg er også ret aktiv på de andre oplæg så det er vidst ikke helt rigtigt.
Jeg var bare interesseret i at høre om det hele bare blev set på hvor mange mål og assist hver havde lavet, og at man af den grund kan konkludere sig frem til hvem der er bedst hvilket så ikke var tilfældet kan jeg se på @Real Madrid's seneste oplæg. Så lidt ro på med den der ''skriver at de er Real Madrids fan''.
Florentino Pérez
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Hvis Jese ikke fortsætter med at spille 3-4 kampe om måneden som minimum, så går udviklingen altså i stå. Tja, lad os nu se. Jeg ser ham ikke som angriber, men jeg håber dog på at han får den spilletid, som udviklingen, nu kræver! Desuden; imponerende fysisk styrke Jese besidder. Det så jeg ikke på Castilla. Manden er jo stærk som en okse haha :D
La liga stats:
Ronaldo scorer mere end et mål per kamp, og selv hvis vi fraregner, hvad han ellers bidrager med (assists, modstanders taktik osv.), så skal han selvfølgelig spille.
Bale scorer ca. hvert 115. minut, men laver lige så mange assists som mål.
Jesé ligger omkring et mål hvert 99. minut.
Hvis vi nu bare kunne spille med 3 kantspillere, en hængende, Illarra og Alonso til at rydde op, samt Modric og Dí María til at skabe kampene...
Så kunne Pepe tage midterforsvaret, Casillas stå på kassen og Arbeloa dække begge backs.
Jeg tror, at vi må forlige os med, at Bale er skarp, når han er skadesfri, og hvis han er skadet, så spiller Jesé.