13 mål for 2013

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid
13 mål for 2013 blev oprettet af Siempre Madrid

Ifølge spanske Marca bliver 2013 et fundamentalt år for Real Madrid på kort sigt og avisen har oplistet 13 punkter, som man mener bliver særligt vigtige i år.

Madridista.dk bringer dem her:

1) At genvinde den europæiske trone med at tage La Décima. Mesterskabet er væk og Copa del Rey kun en ringe trøst. Det har hele sæsonen været det store mål for klubben og endnu mere nu.

2) At afklare José Mourinhos fremtid. Kun meget få tror efterhånden på, at portugiseren fuldfører sin kontrakt, som løber til 2016 og mange spekulerer allerede nu i et stop allerede til sommer, men for Real Madrid er det vigtigt, om det bliver af hoveddøren med La Décima eller om man skal finde en rolig smutvej ud af bagdøren med mesterskabet tabt allerede i december måned og en masse polemik i kulissen.

3) At forlænge Cristiano Ronaldos kontrakt. Den portugisiske stjernespiller har kontrakt til 2015, men det vil være til alles bedste at få forlænget kontrakten med ham.

4) At vinde Copa del Rey. Med distancen op til Barcelona vil det givetvis ikke være nok at vinde La Décima og derfor går man også benhårdt efter at vinde Copa del Rey, hvor vejen alt andet lige vil gå gennem en samlet sejr over Barcelona.

5) Florentino Pérez skal forberede præsident-valget, hvis der bliver nogen rivaler. Det er blevet endnu sværere at blive præsident i Real Madrid og derfor er det ikke givet, at der bliver nogen modkandidat til Florentino Pérez, men det vil altid blive med et stærkt kandidatur med store løfter.

6) At påbegynde moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu. Der er store planer for det historiske stadion, som i fremtiden skal have plads til mere end 90.000 tilskuere. Herudover skal der være mulighed for at tagdække stadion, flytbar plæne, ny facade, videoskærm a la NBA (med 360 graders synsvinkel) over banen, fem-stjernet hotel og meget mere.

7) Spektakulære indkøb til fremtiden. Florentino Pérez vil til sommer igen finde den store pengepung frem og investere i en eller flere store stjerner. Ved valget i 2009 sagde Pérez, at han var nødt til på en gang at hente samme antal kvalitets-spillere, som man normalt henter på tre sæsoner og her hentede han blandt andet Kaká, Benzema og Cristiano Ronaldo. Lige nu er to spillere helt fremme, nemlig Falcao og Neymar, men også Gareth Bale er en mulighed.

8) At afslutte andre kontrakt-forlængelser, som for eksempel Xabi Alonso. Det er ikke kun Cristiano Ronaldo, som skal have forlænget sin kontrakt. Også den spanske landsholdsspiller og folk som Benzema, Marcelo og Khedira står højt på listen over emner til kontrakt-forhandlinger.

9) Farvel til Kaká. Det vil igen blive et afgørende emne at finde en ordentlig løsning til den altid sympatiske brasilianer uden at nogen af parterne taber ansigt. Problemet er at finde pengestærke klubber, som vil investere i ham.

10) Afklare situationen for de lejede spillere. Her gælder det både Michael Essien, som er i Real Madrid på en lejekontrakt og Nuri Sahin, som er udlejet til Liverpool. Ingen af spillerne menes at have en fremtid i Real Madrid. Det har derimod Dani Carvajal, som forventes købt tilbage til sommer fra Leverkusen.

11) At finde en ny "rival" til Casillas i Real Madrid-målet. Antonio Adán har længe været meldt på vej væk og det ventes at ske til sommer og derfor søger Real Madrid et stærkt alternativ til Casillas.

12) At analysere fremtiden for klubbens Canteranos. Det er et generelt ønske hos Madridismoen i almindelighed og Real Madrid i særdeleshed at klubbens unge spillere bliver brugt mere. Morata og Nacho er allerede inkluderet i førsteholdstruppen, men også spillere som Jesé, Cherychev og José Rodríguez banker for alvor på. Men samtidig er det vigtigt for klubben, at Real Madrid Castilla bevarer sin plads i Liga Adelante.

13) At forbedre klubbens image på alle planer. Her er første spadestik allerede taget ved at lette pressens adgang til spillerne, hvilket blev bevist med Iker Casillas´ pressekonference i dag, som blev fulgt op af Cristiano Ronaldo i dag og af Sergio Ramos og Álvaro Arbeloa senere i denne uge.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne 13 mål for 2013
Hold da op hvor er jeg enig over hele banen :)

1. Vind CHL. Enig det skal helst nås men det bliver svært. Real Madrid skal uppe sig gevaldigt. Både mht. ikke at have tusinder skader når man møder ManUnited, både mht. ikke at lukke mål ind på hver anden dødbold og også mht. at score på sine chancer. Ellers bliver det umuligt.
2. Mourinhos fremtid skal afklares yes og der skal gives klar besked til fansene.
3. Ronaldo skal forlænge, enig!
4. At vinde Copaen. Not so much men det kræver jo egentlig kun en samlet sejr over Barcelona og det har vi prøvet før.
5. Perez skal vinde præsidentvalget. Ved jeg ikke helt om er vigtigt, fordi hvis han ikke vinder, er det fordi han havde en stærkere modstander.
6. Flere pladser på stadion kommer til at blive afgørende på lang sigt.
7. Spektakulære indkøb er en af årsagerne til at Real Madrid har så mange fans verden over :)
8. Kontraktforlængelser til vigtige spillere er altid essentielt men det kommer næsten helt af sig selv. Her skal vi ikke være bekymret.
9. Adios Kaká! Ham kan vi alle lide men han skal sælges så der kommer nogle penge i kassen og bliver plads til en ny spiller.
10. Carvajal skal købes tilbage.
11. At finde en ny rival til Iker Casillas ser jeg ikke som værende essentielt. Der kan altid tages en ungdomsspiller, men hvis Casillas går hen og bliver alvorligt skadet, så får man dispensation til at købe stort ind midt på sæsonen.
12. Castilla skal forblive i Liga Adelante og Real Madrid skal få en smule mere fokus på ungdomsspillerne. Som El_Juan ofte sagde, så skal en rød tråd findes.
13. Forbedre klubbens image. Her er der mange underpunkter men jeg mener at filmeri, tuderi, hårde vanvidshandlinger, fejde internt i truppen, fejde med den spanske presse, mangel på brug af ungdomsspillere i forhold til den store konkurrent og mangel på titler spiller meget ind her.

Tror I forresten at der er valgt 13 punkter fordi vi gik ind i år 2013? Hvis ja så er det lidt uprofessionelt men på den anden side, så passer alle 13 emner meget godt efter mit hovede.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 6 måneder siden #3 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne 13 mål for 2013
Kassow.
Sikke da noget sludder omkring dit svar til punkt 5.
Perez har jo netop lavet nogle regler der gør at spillere som Raul, Manolo Sanchis og Fernando Hierro aldrig kan stille op som præsident. Endvidere er jeg utrolig usikker på hvor mange der har 50 millioner euro stående på deres konto for at blive præsident.
Perez har netop sikret sig præsident stolen på Bernabeu i mange år, hvis ikke dette regelsæt bliver ændret.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 6 måneder siden #4 af Hugol
Angående de 13 punkter, er der nogle af mine 14 punkter der dækker ind under. Men Marca er jo også bare en mandags avis :-)

Her er disse punkter Marca og Jeg har skrevet om fælles. Dette er Marcas punkter.

Punkt 1
Punkt 2 mas o menos
Punkt 3
Punkt 4 Mas o Menos
Punkt 7. Silva
Punkt 9
Punkt 10
ISÆR PUNKT 12
Punkt 13 Skrev jeg om et par timer efter. Klubben skal ændrer sit image.

"Punkt 1. Han skal vinde CHL
Punkt 2. Han skal minimum komme til semi i pokalen.
Punkt 3. Vi skal ikke slutte efter Atletico Madrid i ligaen, og jeg vil se holdet vise ære og godt spil igen.
Punkt 4. Han skal værdsætte hele truppen, og arbejde med ungdomstalenterne som Morata, Alex og Nacho. Også Varane skal der sess mere til
Punkt 5. Der skal skiftes system, enten til 4-3-3 eller 4-4-2
Hvis Mourinho bliver i Madrid efter sommer, eller hvis vi får ny træner skal følgende punkter opfyldes.
Punkt 6. Klubben skal fortsætte med at tænke marketing, men fokuserer langt mere på de sportslige punkter omkring klubbens egne talenter. Real Madrid skal udelukkende fokusere i at udvikle spillere til første holdet og bruge dem hovedsageligt.
Punkt 7. Der må kun foretages indkøb af spanske spillere.
Punkt 8. Carvajal er et must !
Punkt 9. Droppe indkøb som, Altintop, Modric, Coentrao, Essien osv osv
Punkt 10.Klubben skal finde en offensiv spillestil, som kan spilles på alle hold i Real Madrid.
Punkt 11. Vi skal skille os langsomt af med udlændingene.
Punkt 12. Ronaldo skal ha ny kontrakt.
Punkt 13. Hvis Mou bliver fyret så skal vi ha en spansk træner, og helst en som kender klubben.
Punkt 14. Klubben skal prøve at indhente Hierro og Sanchis som vigtige roller til at genskabe klubbens storhed."

" En klub der i den grad har handlet alt for arrogant, været ligeglade med dem som står dem nærmest, har glemt alt om respekt i forhold til andre klubber og ledere. Endvidere er man for stolt og det er først når det går rigtig galt at man er istand til at handle på problemerne."

Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Hugol.

13 år 6 måneder siden #5 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne 13 mål for 2013

Hugol skrev: Kassow.
Sikke da noget sludder omkring dit svar til punkt 5.
Perez har jo netop lavet nogle regler der gør at spillere som Raul, Manolo Sanchis og Fernando Hierro aldrig kan stille op som præsident. Endvidere er jeg utrolig usikker på hvor mange der har 50 millioner euro stående på deres konto for at blive præsident.
Perez har netop sikret sig præsident stolen på Bernabeu i mange år, hvis ikke dette regelsæt bliver ændret.

Kan du ikke lige læse ordentligt efter inden du skriver, at det er sludder? :) Jeg sagde at hvis Perez ikke vinder præsidentvalget, er det fordi han havde en stærkere modstander.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 6 måneder siden #6 af Hugol
Det er jo netop derfor det er sludder. Der er ingen andre der kan stille op. Hvem har 50 millioner euro på sin bank konto.
Madridista skriver jo også klart og tydeligt at:

"5) Florentino Pérez skal forberede præsident-valget, hvis der bliver nogen rivaler. Det er blevet endnu sværere at blive præsident i Real Madrid og derfor er det ikke givet, at der bliver nogen modkandidat til Florentino Pérez, men det vil altid blive med et stærkt kandidatur med store løfter."

Du har ikke forstået punktet.

• EndnuEn
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #7 af EndnuEn
Besvaret af EndnuEn på emne 13 mål for 2013
Hugol lyder rigtigt godt, men du har jo lige beskrevet Barcalona, og ved ikke om Real Madrid skal gå efter lige den strategi, i hvert fald ikke alene i 2013 + vi skal have en ny formand, og som du selv skriver, bliver det svært med de nye regler.

Jeg synes de fleste mål lyder rigtig godt, men dog er der nogle jeg lige ville tage ud:
7. Spektakulære indkøb, synes det er synd at se det kun er offesive spektakulære indkøb der kommer til klubben, savner lidt konkurrence i forsvaret og især på højresiden, tror til gengæld at en center forsvar kan skade lidt af Varanes talent pga. manglende kampe.
10. Hente Carvalaj tilbage. Synes det lyder som en dårlig ide, da jeg ikke ser ham som en direkte forstærkning til holdet. Jeg vil vente i to sæsoner mere, der har Carvalaj også fået mere kamperfaring og mange flere førsteholdskampe end hvis han kommer til Madrid. selvfølgelig vil det være godt med en ung, spansk og egen avl spiller i truppen, men ser det ikke som en forstærkning af truppen, som truppen har brug for lige p.t.
12. Castilla SKAL blive i liga Adelante og det er der ingen tvivl om. Det er så vigtig at de unge spiller får erfaring, og at spille i Liga Adelante er bare perfekt. Også hvis Real Madrid skulle hente flere unge spiller, så tiltrækker Liga Adelante lidt bedre. Ideelt set ville jeg gerne se så mange egen avl spiller i førsteholdstruppen, men tror ikke det er tiden lige nu, da vi jo er i en krise. Vi skal jo først lige ha' styr på de hårde drenge inden vi begynder med de unge.
13. Jeg glæder mig helt ufatteligt meget til at høre på spillerne selv, og ikke en journalists mening om hvordan spillerne føler. Også glæder jeg mig til at høre hvad Ramos og Arbeloa siger her i den kommende uge!

Hala Mardrid !

13 år 6 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne 13 mål for 2013
Hugol.

Det er klart sværere, ja, men derfor kan der da godt være andre alternativer end Perez, og det er jo faktisk bare det Kassow prøver og sige.
Perez har måske sikret sig præsident stolen i mange år frem, men samtidig har han gjort det helt umuligt, at en ligegyldig inder eller russer kan vinde præsidentvalget. Jeg tror medlemsgrænsen blev hævet til 15 eller 20 år, for at kunne stille op, og det er jo kun godt.

Da Real Madrid er en institution, hvor det er ulovligt og bruge egen kapital, så er jeg ret sikker på, at de 50 millioner euro ikke skal stå på sin egen konto, men skal kunne stille garanti med de penge. Dvs. man skal ha solide penge ressourcer i form af en bank, eller en anden form for garanti.
Men ret mig endelig hvis det er mig som er helt ude og skide.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

13 år 6 måneder siden #9 af Hugol
Dios, det ville være ret naivt at tro Perez vil ha nogle konkurrenter på nuværende tidspunkt. Specielt efter han vandt uden konkurrence sidste gang og har gjort forholdende sindsygt svære.

Og selvf har jeg ikke ret i at 50 millioner euro skal komme for egen lomme. Dog er der ikke mange mennesker som kan stille med sådan en garanti vil jeg tro.

• Kheldar
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #10 af Kheldar
Besvaret af Kheldar på emne 13 mål for 2013

Hugol skrev: Punkt 7. Der må kun foretages indkøb af spanske spillere.
Punkt 11. Vi skal skille os langsomt af med udlændingene.
Punkt 12. Ronaldo skal ha ny kontrakt.

Nu skriver jeg næsten aldrig herinde, og dette er første post på det nye forum, men her havde jeg næsten fået morgenkaffen galt i halsen, og det kan godt tænkes at jeg misforstår dig, eller du har udtrykt dig uklart, men mener du helt seriøst de her 3 punkter?! For umiddelbart hænger punkt 11 og 12 knap så godt sammen, når nu Ronaldo ikke er spansk. Og ja, jeg har bemærket at der står langsomt mht. udlændinge.

Så længe jeg kan huske, så har Real Madrid altid haft nogle af de største stjerner fra hele verden på holdet, og det uanset deres statsborgerskab, så hvis du i ramme alvor mener 0 udlændinge i Madrid, så skulle Real i fremtiden takke nej til spillere som Puskas, di Stéfano, Figo, Zidane, Ronaldo, C. Ronaldo osv. alene fordi de ikke er spanske?! Det er jo hul i hovedet, i hvert fald hvis du spørger mig.

Mange af dine andre punkter er jeg for så vidt enig i, men lige præcis de 3 der, det er simpelthen ikke holdbart i disse globale tider. Og jeg ved godt det her måske skyder helt forbi målet, men hvis man udelukkende skal bruge spanske spillere, så kommer man også til at høre ord som diskrimination (og muligvis også racisme fra nogle sider) i samme sætning som Real Madrid, og det passer i hvert fald slet ikke ind i hverken Real Madrid eller fodboldens værdier i dag. For at være verdens mægtigste klub, så må man også omfavne spillere fra hele verden. Dermed ikke sagt at vi skal være FC International, men udenlandsk krydderi kan også spice en paella op =)

13 år 6 måneder siden #11 af Hugol
Mine punkter er gentaget fra en anden debat, hvor du også ville kunne se at det ikke skal være ren spansk de næste mange år, men at vi skal vende tilbage til de spanske spillere for en periode sammen med egne talenter. Herefter kan vi senere bygge på med spillere i klasse med Zidane og Ronaldo. Jeg tror ikke at du har set debatten, og derfor kan det misforståes.

• Kheldar
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #12 af Kheldar
Besvaret af Kheldar på emne 13 mål for 2013
Korrekt, den debat har jeg ikke set. Hvor ligger den henne af?

Leveret af Kunena Forum