Optakt: Kampen, der skal vindes

12 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid skal i aften genrejse sig oven på søndagens uheldige nederlag til Barcelona, men det bliver langt fra en nem mission.

For på plakaten lurer nemlig Sevilla, der er et af Spaniens mest formstærke mandskaber og som bevis her på er ubesejret i de seneste fem opgør, hvilket har budt på meriterende sejre over Real Sociedad og Osasuna. Sidstnævnte endda på fremmed græs. Samtidig hev man et vanvittighedscomeback frem af hatten, man slog Betis ud af Europa League.

Hjemme i det andalusiske har rækkens nummer fem spillet 14 kampe, vundet syv, spillet tre uafgjorte og tabt fire, og det er da også en bane, hvor Real Madrid vanligvis har en del vanskeligheder. Således tabte man sidste år 1-0 på samme bane i en kamp Trochowskis tidlige scoring blev kampens eneste.

Ancelottis udvalgte skal tage tre point hjem i flyveren.

I aften møder Barcelona Celta på hjemmebane, mens Atlético Madrid på Vicente Calderon møder Granada – begge opgør, der må forventes at ende i hjemmesejre, hvilket blot understreger den enorme vigtighed af, at Real Madrid slet og ret skal vinde, hvis man stadig vil tages alvorligt som mesterskabsaspirant.

Real Madrid skal dog i den grad tage sig i agt for varme Gameiro, som har scoret fire gange i de seneste fem ligakampe, mens også Ivan Rakitic og Reyes har været godt kørende i de seneste uger.

Alle odds for en svær aften er i hvert fald til stede for et Madrid-hold, der er uden både anfører Sergio Ramos og midtbanespirrevippen Ángel dí María, som begge er ude med karantæne. I deres fravær ventes det, at Varane og Isco vil træde ind.

Sevilla

Beto – Coke, Pareja, Fazio, Moreno – Mbia, Iborra – Vitolo, Rakitic, Reyes – Gameiro

Real Madrid

Diego Lopez – Carvajal, Varane, Pepe, Marcelo – Xabi Alonso, Modric – Isco, C. Ronaldo, Bale – Benzema

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #2 af anes
Besvaret af anes på emne Optakt: Kampen, der skal vindes
Jeg sidder her og følger de spanske medier i forventning om nyt i Ramos sagen, og skal være helt ærlig, jeg håber ikke at han får lov til at spille.
Det værste for mig er at han ikke kan indrømme at han har lavet fejl, i stedet for farer han op og kritiserer dommeren sammen med hans bror. Se havde han holdt den venstre arm væk fra Neymars trøje, og han stadig var faldet kunne jeg have tilgivet ham endda forstået det, men det han laver med den arm er så torskedumt.
Normalt vil jeg ikke blive så harm over det, i den kamp sad man dog med følelsen af at Madrid havde styr på det. Fint lad dog Barcelona score det mål, 11 mod 11 havde vi også sagtens kunne lave flere mål, det blev det jo så af gode grunde ikke til.

Angående opgøret så tror jeg virkelig vi får det svært i aften, de er nede efter i søndags og mangler vores bedste midtbanespiller i 2014. Så lige en statistik på ham og han erobrede lige så mange bolde som Xabi Alonso og Modric til sammen i El Clasico. Det er som jeg har gået og tænkt over Alonso som er den plads der skal forstærkes på vores hold. Udover det skal Marcelo lige vise at han kan holde en offsidelinje så Pepe og Ramos ikke lunter tilbage med armen i vejret og ikke kan forstå der ikke bliver dømt offside.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved anes. Begrundelse: Overforbrug af bindeord
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, DarioGomez, Dios, Steen, rezamadridista, MMM

12 år 4 måneder siden #3 af El Rojo
Jeg krydser fingre for, at Sevilla er lidt udbrændte. De havde en rigtigt hård kamp mod Betis i torsdags, hvor de i et hæsblæsende lokalopgør måtte ud i forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence inden de kunne hale sejren hjem. Jeg så ekstratiden, og det lignede godt nok et par trætte Sevilla drenge der løb rundt. Siden har de også spillet i søndags, så aftenens kamp bliver deres 3. på en uge, og hvor vi kunne spare et halvt hold mod Dortmund, der stillede Sevilla, så vidt jeg ved, med A-holdet i torsdags.

De er inde i en rigtigt god stime, 5 sejre i streg i La Primera, men hvis Real kommer ud til opgøret med vilje og tempo, så burde Sevilla ikke blive et problem. Tag for eksempel vores første halvleg mod Barca, det tryk ville Sevilla ingenlunde kunne holde til. Min frygt går naturligvis på, at vi får et slukøret Real-mandskab at se, umotiveret og uden vildskab. Så får vi det svært, er jeg bange for.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

12 år 4 måneder siden #4 af anes
Besvaret af anes på emne Optakt: Kampen, der skal vindes
Ramos Appel er blevet afvist, men Real har valgt at anke den til TAD. De må virkelig føle sig bortdømt her.
Nu løber de til gengæld risikoen at TAD skal beslutte sig om 2 - 3 uger og at han så skal have sin sanktion der. Der er i hvert fald 5 af de 8 fra TAD der skal mødes her i eftermiddag klokken 16.00 og diskutere det her.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved anes.

12 år 4 måneder siden #5 af DarioGomez
Det er jo helt åndssvagt, han lægger sin hånd på skulderen af Neymar og rører også hans ben, naturligvis skal han falde og naturligvis er der straffe og rødt kort.

Det kan der simpelthen ikke være to meninger om ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: anes, Dios, rezamadridista

12 år 4 måneder siden #6 af M_linding

DarioGomez skrev: Det er jo helt åndssvagt, han lægger sin hånd på skulderen af Neymar og rører også hans ben, naturligvis skal han falde og naturligvis er der straffe og rødt kort.

Det kan der simpelthen ikke være to meninger om ...

Er vi ikke bare ude i lidt politik?

Real Madrid vil gerne vise, at de sympatiserer med Ramos, og forstår han frustration over Neymar's dive.

Forbundet kan på ingen måde give Real Madrid medhold i sagen, da det ligner at der er kontakt (teknisk set), og de i øvrigt heller ikke kan sætte deres dommer i et skidt lys.

Der er vist ingen der regner med, at der kommer noget ud af disse klager;)

12 år 4 måneder siden #7 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt: Kampen, der skal vindes
Vind eller forsvind. Vi vinder ikke mesterskabet hvis vi ikke vinder i dag. Kom så drenge!

12 år 4 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Kampen, der skal vindes
M_linding skrev:

Real Madrid vil gerne vise, at de sympatiserer med Ramos, og forstår han frustration over Neymar's dive.

Ej stop nu imens legen er god! Neymar filmer jo ikke, så la nu bare vær altså!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.

12 år 4 måneder siden #9 af M_linding

Dios skrev: M_linding skrev:

Med de standarder som der efterhånden gælder i spansk fodbold, har du vel egentlig ret.

12 år 4 måneder siden #10 af Sahinovic
Har aldrig forstået den med ''den ville aldrig blive dømt i England''? Nonsense

Måske får de lov til at gå mere til den i England hvad angår fysiske dueller på midtbanen etc. men når der bliver begået et straffe som der bliver begået på Neymar så bliver den altså også dømt i England, alt andet ville være vanvittigt.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Dios

12 år 4 måneder siden #11 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Kampen, der skal vindes

M_linding skrev:

Dios skrev: M_linding skrev:

Med de standarder som der efterhånden gælder i spansk fodbold, har du vel egentlig ret.

Mener du helt seriøst selv, at Neymar filmer?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #12 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Kampen, der skal vindes
Det burde i hvert fald ikke være sandsynligt, at man springer op i luften og drejer 3 gange rundt om sig selv, hvis man får en hånd på skulderen/i ryggen og lige bliver ramt på benet.

Så det er vel en god kombi af, at der er kontakt, men at Neymar overspiller, som han plejer.

Leveret af Kunena Forum