Hårdt tilkæmpet sejr i årets første kamp
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Real Madrid tog søndag aften mod Real Sociedad i en kamp, som var imødeset med stor spænding.
Fraværet af et helt forsvar blev suppleret med bænkningen af Iker Casillas og det betød i sidste ende, at Cristiano Ronaldo pludselig var den spiller i startopstillingen med størst anciennitet og han var derfor anfører.
Alt dette gik dog i glemmebogen med det samme, for der var end ikke spillet to minutter, før Benzema havde bragt Real Madrid foran efter en fantastisk aflevering fra Khedira.
Iker Casillas kom dog på banen og det skete bare seks minutter efter førings-målet, da Antonio Adán blev udvist efter en situation, som han selv var skyld i. En dårlig fremlægning havnede hos en Real Sociedad-spiller og så måtte Adán ty til nødbremsen og korrekt udvisning. Som en spøjs betragtning skal det dog nævnes, at Cristiano Ronaldo ikke måtte aflevere sit anførerbind i denne omgang for at overlade det til Casillas, som nu var spilleren med den højeste anciennitet, sådan som man tidligere på sæsonen så José Mourinho brokke sig voldsomt over (af respekt for klubbens traditioner!). Indskiftningen betød, at Callejón måtte forlade banen.
Iker Casillas kunne dog ikke gøre noget ved straffesparket og blot få sekunder var han såmænd ved at servere Real Sociedad føringsmålet, da han fumlede med bolden og serverede bolden til Real Sociedad, men denne gang var baskerne ikke beslutsomme nok.
Udvisningen og den efterfølgende scoring rystede naturligt nok Real Madrid, som overlod initiativet til Real Sociedad og man forsøgte at leve på kontra-angreb, som dog var alt for nemme at trevle op. Men da det så sortest ud, dukkede Khedira op og sendte bolden, da han rettede bolden af tæt under mål efter et godt langskud fra Carvalho.
Hellig Tre Kongers Dag i Spanien betyder dog uddeling af gaver og Real Madrid tog det meget seriøst denne aften, for blot fem minutter efter Real Madrids førings-mål, kunne Xabi Prieto udnytte en uopmærksomhed i Real Madrids defensiv til at score sit andet mål og dermed udligne.
Første halvleg nåede at byde på at par ting mere. Cristiano Ronaldo modtog sit femte gule kort i de seneste fem kampe og dermed er han i karantæne til den svære udekamp mod Osasuna i næste uge og kort før sidste dommerfløjt sparkede Benzema på stolpen og riposten var Khedira tæt på at sende i nettet, men han ramte dog ikke bolden ordentligt.
Der blev ikke foretaget ændringer i pausen på nogen af holdene og det var Real Sociedad, som kom bedst fra start, men Cristiano Ronaldo gik forrest i sit forsøg på at få Real Madrid tilbage på sporet og han var både med til at igangsætte angreb og til selv at afslutte dem og langsomt fik man skabt et overtag i kampen.
Og selvfølgelig blev det Cristiano Ronaldo, som igen bragte Real Madrid på rette kurs. Oplægget kom fra en stærkt kæmpende Benzema, som afviste en Real Sociedad-forsvarer og lobbede bolden frem til portugiseren, som let kunne passere Bravo.
Bare to minutter senere var Cristiano Ronaldo på pletten igen, da han hamrede et frispark ind bag en ikke helt sagesløs Bravo og så brød jublen for alvor løs på Estadio Santiago Bernabéu.
Gonzalo Higuaín fik come back med et kvarter igen og han behøvede bare et par minutter til at bringe sig i fokus, men desværre hamrede han afleveringen fra Özil på overliggeren og i stedet bragte Xabi Prieto spændingen tilbage i kampen, da en offside-fælde kiksede på grund af Arbeloa og så kunne han score sit tredje mål i kampen.
Real Sociedad blev dog også reduceret til ti mand, da Estrada modtog sit andet gule kort for en obstruktion af Cristiano Ronaldo. Da manglede der 10 minutter i det intense opgør. Kort efter søgte Varane med frem og han var tæt på at score på Higuaíns aflevering, men Bravo reddede i flot stil.
José Mourinho ønskede naturligt nok at forsvare sejren hjem og med fem minutter igen, kom Modric på banen i stedet for Mesut Özil.
Cristiano Ronaldo fik en chance for at score sit tredje mål i kampen i dommerens tillægstid, men hans frispark gik tæt forbi mål. Real Madrid fik dog en hårdt tilkæmpet og velfortjent sejr i årets første kamp.
Kampfakta:
Real Madrid – Real Sociedad 4-3 (4-3)
1-0 Benzema (2.)
1-1 Prieto (9., str.)
2-1 Khedira (35.)
2-2 Prieto (40.)
3-2 Cristiano Ronaldo (68.)
4-2 Cristiano Ronaldo (70.)
4-3 Prieto (77.)
Tilskuere:
Dommer: Ignacio Iglesias Villanueva.
Gule kort: González, Estrada, Zurutuza, José Ángel, (Real Sociedad), Cristiano Ronaldo, Xabi Alonso (Real Madrid).
Røde kort: Estrada (Real Sociedad), Adán (Real Madrid).
Real Madrids startopstilling: Adán, Essien, Varane, Carvalho, Arbeloa, Alonso, Khedira, Callejón (Casillas, 9. min.) , Özil (Modric, 85. min.), Ronaldo, Benzema (Higuaín, 74.).
Real Sociedads startopstilling: Bravo, Estrada, Mikel, Iñigo, De la Bella (José Ángel, 83. min.), Zurutuza Ilustondo (72. min.), Pardo, Prieto, Vela, Ifrán (Castro, 58. min.), Griezmann.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes jeg så et replay, hvor Ronaldo faktisk vil give Iker anførerbindet, men Iker peger at han skal beholde det?!
- Raul7-2880
- Platin bruger
Man så faktisk på replay (flere gange) at ronaldo tilbød Casillas anføre bindet men han afviste ham.
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Madridismo
- Forum begynder
samuraidk skrev: Det holdt hårdt, men dejligt med en sejr i årets første kamp. Også lækkert at Ronaldo fik gang i sine scoringer :-)
Jeg synes jeg så et replay, hvor Ronaldo faktisk vil give Iker anførerbindet, men Iker peger at han skal beholde det?!
Hvor kan man finde dette? :)
- kavver
- Gæst
Jeg så det på aljazeera sport
kavver skrev: Er jeg den eneste der syntes at Carvalho var banens bedste idag? - Troede jeg aldrig jeg skulle sige :)
Ved ikke om man kan sige at han var banens bedste, men han leverede i hvert fald en rigtig god indsats, som også var over min forventning til hans evner. Positivt!
- Casper HN
- Gæst
Raul7-2880 skrev: Som en spøjs betragtning skal det dog nævnes, at Cristiano Ronaldo ikke måtte aflevere sit anførerbind i denne omgang for at overlade det til Casillas, som nu var spilleren med den højeste anciennitet, sådan som man tidligere på sæsonen så José Mourinho brokke sig voldsomt over (af respekt for klubbens traditioner!). Indskiftningen betød, at Callejón måtte forlade banen.
Man så faktisk på replay (flere gange) at ronaldo tilbød Casillas anføre bindet men han afviste ham.
Dog forstår jeg ikke at det ikke skete i pausen - tidligere på sæsonen gik Mourinho jo meget op i dette aspekt, men ikke i dag..
- Raul 4 ever
- Platin bruger
Som en spøjs betragtning skal det dog nævnes, at Cristiano Ronaldo ikke måtte aflevere sit anførerbind i denne omgang for at overlade det til Casillas, som nu var spilleren med den højeste anciennitet, sådan som man tidligere på sæsonen så José Mourinho brokke sig voldsomt over (af respekt for klubbens traditioner!). Indskiftningen betød, at Callejón måtte forlade banen.
Mig bekendt siger truppens traditioner at det er den spiller som har længst anciennitet OG starter på banen som er anfører i kampen. Og dette ændrer sig ikke hvis en med længere anciennitet kommer på banen. Situationen tidligere på sæsonen var fordi anføreren gik ud.
Raul kom ofte på banen som indskifter i sin sidste sæson og fik heller ikke anførerbindet. I hvert fald havde han det ikke på ved de to mål som som han scorede som indskifter.