Cristiano Ronaldos skades-situation
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Madridistas så i går en noget irriteret og smertepåvirket CR7 sidde midt på banen, som tog sig til knæet. Tankerne måtte have ledt til en situation mod Schalke 04 som de fleste af os gerne vil glemme så hurtigt som muligt... Så slem er Cristianos skade dog slet ikke. Han har en overbelastet quadriceps sene - lårets store muskel foran. Dennes sene - tendon - løber ned over knæskallen og kaldes patella. Den hæfter sig så fast nede på skinnebenet aller øverst på et knoglefremspring. Når musklen og senen bliver overbelastet kan der komme inflammation i senen, som giver smerter.
Cristianos skade kaldes patella tendinit, eller på dansk springer knæ. Det er som sådan ikke noget, der bør tage særlig lang tid i en organisation som Real Madrid.
Cristianos træning skal bestå af tung excentrisk træning for quadriceps musklen og dermed den sene, der er inflammeret.
- samt, as always stabilitetstræning.
Grunden til at man skal lave tung styrketræning på en sene der i forvejen er overbelastet er, at den stimuli som træningen giver, reparerer de fibre i senen som er beskadiget og derefter normaliserer disse - kort fortalt.
Min vurdering: Cristiano bør få sig en pause i weekenden så han er helt klar til Tysklandsturen. Men om Carlo vælger dette, tvivler jeg på da han i praksis godt kan spille med diverse medikamenter og den rette tapning.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det tror jeg vi er mange der i den grad kan bruge til noget. Tak!
- icomeinpeace
- Senior bruger
-
Cristianos skade kaldes patella tendinit, eller på dansk springer knæ. Det er som sådan ikke noget, der bør tage særlig lang tid i en organisation som Real Madrid.
Det er en ret alvorlig skade, der satte en stopper for min egen, samt et utal af andre spilleres 'karriere'. Seneste danske offer var Martin Bernburg, der sled i mange år med at komme ovenpå.
Listen over spillere, hvis karriere er blevet ødelagt at springer knæ, er alen lang. Og selvom behandlingen er simpel, er det bare ofte at knæet ikke kan følge den belastning det bliver udsat for. Har Cristiano springer knæ nu, kommer han formentlig aldrig helt af med det, og vil ikke kunne spille samme antal kampe og minutter fremover.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
icomeinpeace skrev:
Det er en ret alvorlig skade, der satte en stopper for min egen, samt et utal af andre spilleres 'karriere'. Seneste danske offer var Martin Bernburg, der sled i mange år med at komme ovenpå.
Listen over spillere, hvis karriere er blevet ødelagt at springer knæ, er alen lang. Og selvom behandlingen er simpel, er det bare ofte at knæet ikke kan følge den belastning det bliver udsat for. Har Cristiano springer knæ nu, kommer han formentlig aldrig helt af med det, og vil ikke kunne spille samme antal kampe og minutter fremover.
Det var lige netop også min tanke, kan vi venligst få aflivet vores bekymringer...!?!?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev:
icomeinpeace skrev:
Det var lige netop også min tanke, kan vi venligst få aflivet vores bekymringer...!?!?
Jeg skynder mig at aflive jeres bekymringer. Det er rimelig ny forskning (3-4 år gammelt) at man skal træne som jeg har beskrevet i analysen. I DK(jeg ved selvfølgelig ikke hvad man gør i andre lande.) er det slet ikke et stort problem - hvis man vel og mærke fanger det i tide, og man træner efter de givne retningslinjer - går man med det over længere tid uden at behandle det(+3 mdr) nærmere det sig kroniske tilstande. Det tror jeg ikke er sket i CR7s tilfælde. Jeg har selv haft springer knæ for 4-5 mdr siden og er fuldstændig uden smerter og har ikke haft noget siden.
En af grunden til at man måske ikke kommer sig over springerknæ, at man ikke vil træne fordi det gør ondt i pågældende øv. Træning af tendiniter(som en betændt sene hedder) GØR rigitig ondt. Men det hjælper.
Man skal selvfølgelig være sikker på at der ikke er andet i vejen, skæv ryg/bækken, forkert fodstilling osv.
Håber det var svar nok. :)
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
VEL OG MÆRKE AT DER IKKE ER ANDET I VEJEN :)
send mig en pb
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Hvis vi tænker lidt på sigt, kan det så være et problem, at Cristiano umiddelbart efter sæsonafslutningen skal træne til VM? Normalt er en pause ret godt for sådan et ben - det er i hvert fald mine erfaringer, pause og styrketræning er løsningen.
Umiddelbart er springerknæ normalt muligt at holde nede, det er vel nok den mest almindelige skade hos unge basketballspillere, og her kommer de fleste sig over det. Omvendt er der eksempler på selv elitesportsfolk, som har fået deres karriere smadret af skaden, som altid starter i det små. Det er værd at følge tæt.
raul7=kongen skrev: Fedt indspark.
Hvis vi tænker lidt på sigt, kan det så være et problem, at Cristiano umiddelbart efter sæsonafslutningen skal træne til VM? Normalt er en pause ret godt for sådan et ben - det er i hvert fald mine erfaringer, pause og styrketræning er løsningen.
Umiddelbart er springerknæ normalt muligt at holde nede, det er vel nok den mest almindelige skade hos unge basketballspillere, og her kommer de fleste sig over det. Omvendt er der eksempler på selv elitesportsfolk, som har fået deres karriere smadret af skaden, som altid starter i det små. Det er værd at følge tæt.
Helt sikkert. En hvilken som helst skade have den restitution den skal have.
Det er noget der er nemt at komme sig over hvis man tager det i tide. Omvendt er det lidt en kælling hvis man venter til "hun" bliver sur.
Basketball spillere og håndbold spiller er rigtig meget ramt - pga de mange hob.
Grunden til at springerknæ opstår er at tværsnit arealet af selve senen bliver for lille ift fibre og derved ikke kan tåle den belastning(øget antal kampe fx, hårde træining osv). Måden man kommer af med den er simpel - gør senen større ift tværsnit areal.
MMM skrev: Carlo har pænt fulgt dine råd - Ronaldo trænede ikke med truppen idag og bliver hjemme i weekenden. Og skulle være klar og frisk til Tysklandsturen.
Er det sikkert?;)
Det er en lidt skidt kamp, at skulle undvære Ronaldo i. Men omvendt: Det ser heldigvis ud til, at Bale er ved at finde noget topform frem.
M_linding skrev:
MMM skrev: Carlo har pænt fulgt dine råd - Ronaldo trænede ikke med truppen idag og bliver hjemme i weekenden. Og skulle være klar og frisk til Tysklandsturen.
Er det sikkert?;)
Det er en lidt skidt kamp, at skulle undvære Ronaldo i. Men omvendt: Det ser heldigvis ud til, at Bale er ved at finde noget topform frem.
Direkte fra Carlos mund på dagens pressemøde ;-) Desuden rejser Dí Maria med truppen, men komme formodentlig ikke til at starte, da han stadig er mærket af sygdom.
Så hedder den:
Modric - Alonso - Illara
Bale - Benzema - Isco ?
Uden nogen former for offensive indskiftninger (udover en mærket Di og en meget tung Morata) hvis de ikke finder sit flow. Jeg frygter pointtab, men satser på Bale og Benz laver én hver i en usikker 2-1 sejr.