Endnu en kroat til Madrid?

12 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Kroatiske Luka Modric får muligvis følgeskab af landsmanden Mandzukic, i hvert fald hvis man skal tro spanske medier.

Ifølge spanske Marca så har Carlo Ancelotti og resten af Madrid fået øjnene op for Bayern Münchens kroatiske targetmand Mario Mandzukic.

Denne skulle efter sydtyskernes aftale med Robert Lewandowski, der tiltræder til sommer, være overvejende interesseret i at skifte væk fra Champions League-semifinalisterne.

Og her mener Marca altså at vide, at Real Madrid kunne være en oplagt destination.

Det skal naturligvis ses i lyset af, at Álvaro Morata formentligt er tæt på at søge nye græsgange, og at klubben derfor står uden et reelt alternativ til førstevalget Karim Benzema.

Læg her til, at Bayern München givetvist godt kan lokkes til at sælge den 28-årige Mandzukic for et beløb, der ikke på nogen måde vil afskrække en pengestærk klub som Real Madrid, som dog kan forvente konkurrence fra blandt andet Arsenal og Chelsea.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 1 måned siden #2 af Siempre Madrid
Jeg er fan. Han vil passe perfekt ind sammen med BBC, hvor en vis uruguayaner nok er væsentligt bedre, men han vil også forstyrre balancen i front.

Lad os bevare freden og glæde os over, at Mandzukic i hvert fald er et skridt op af stigen, frem for en lidt modløs Morata.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

12 år 1 måned siden #3 af BBB
Besvaret af BBB på emne Endnu en kroat til Madrid?
Jeg er så ikke fan. Rygterne går på, at han ikke har taget sin træning i Bayern seriøst under Guardiola, og jeg kan ikke se, at det vil have en positiv effekt på holdet. Så vil jeg egentlig hellere beholde en ret ringe Morata, som trods alt ønsker at bevise noget.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #4 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Endnu en kroat til Madrid?
Jeg er bestemt heller ikke fan. Et af argumenterne imod Suarez er, at han ikke passer ind i spilkonceptet. Fortæl mig lige, hvordan Mandzukic passer ind?

Han er en stor stærk angriber. En klassisk centerforward, der er god til at holde på bolden og god med hovedet, men hvem skal lægge indlæggene til ham, når både Bale og Ronaldo trækker ind i banen?

Derudover mangler han i den grad teknik og overblik som pasningsspiller, så han vil slet ikke være den effektive spilstation, som Benzema er.

Han er måske en angriber, der i pris og omdømme passer til den profil, som vi leder efter til at komplementere Benzema, men som type har han intet at gøre i Real Madrid, medmindre spilkonceptet står overfor en betydelig ændring i løbet af sommeren.

12 år 1 måned siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Endnu en kroat til Madrid?
Førstevalget er Karim Benzema, så Mandzukic ville i den grad være en forstærkning ift. Morata! Alternativet er Morata og ikke Benzema, så derfor kan det kun være en god signing, hvis han hentes til en god pris, som i mine øjne ikke overstiger 150 mio. kr..

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #6 af RasmusKring

Dios skrev: Førstevalget er Karim Benzema, så Mandzukic ville i den grad være en forstærkning ift. Morata! Alternativet er Morata og ikke Benzema, så derfor kan det kun være en god signing, hvis han hentes til en god pris, som i mine øjne ikke overstiger 150 mio. kr..

Men hvordan passer han ind i systemet, Dios?

12 år 1 måned siden #7 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Endnu en kroat til Madrid?

RasmusKring skrev:

Dios skrev: Førstevalget er Karim Benzema, så Mandzukic ville i den grad være en forstærkning ift. Morata! Alternativet er Morata og ikke Benzema, så derfor kan det kun være en god signing, hvis han hentes til en god pris, som i mine øjne ikke overstiger 150 mio. kr..

Manzukuic arbejder typisk hårdere end nogen anden på banen. Han er stærk i duellerne, fantastisk med hovedet og så er han giftig i boksen. Hvis han har udviklet boldspillet det sidste år under Pep, så er han skabt til at ligge mellem Ronaldo og Bale i mine øjne.
Et køb jeg har drømt om!

12 år 1 måned siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Endnu en kroat til Madrid?

RasmusKring skrev:

Forhåbentlig langt bedre end Morata! Igen, så er Benzema førstevalget og han passer perfekt ind i systemet, og der findes ingen bedre end ham IMO. Derfor bliver vi nødt til at kigge på hvad vi har, hvad vi kan få og hvad vores individuelle ønsker er.

Morata har ikke potentialet til at blive førstevalg i Real Madrid, men han kan dog på sigt blive 2. valg, men det må tiden jo vise. Nu skal han bare ud, og det kan kun gå for langsomt. Jeg ønsker ikke en direkte konkurrent til Benzema, da al min tillid er på Benzema, men jeg ønsker et rigtig godt og stærkt alternativ, så derfor har jeg ikke bud efter navne som Agüero, Suarez og hvad de nu ellers hedder, men derimod spillere som besidder en masse kvalitet, men bare ikke nok til at være førstevalg i en storklub som Real Madrid. Ergo, så passer Mandzukic perfekt ind i billedet her. Rodrigo er stadig mit førstevalg, men kan man få en Mandzukic til billige penge, så er det ham man skal gå efter synes jeg.

Jeg er ikke som sådan imod man bruger mange penge på spillere, men kvalitet og potentiale skal bare gå nogenlunde hånd i hånd med hinanden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #9 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Endnu en kroat til Madrid?
Det ville være rart at få en angriber der kan meget mere end Benzema, og har mere vilje end Benzema. Suarez ville være perfekt, men det kunne også være rart at få en bomber som Mandzukic.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #10 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Endnu en kroat til Madrid?
Køb af Mandzukic lyder spændende for mig. Mandzukic er en stærk spiller og god med hovedet.
Jeg synes det er noget fis at sige at han ikke passer ind. Det kan godt være Ronaldo og Bale godt kan lide at trække ind på banen, når de har bolden og at frontangriberen bl.a. skal bruges til spilstation.
Mandzukic har også spillet med to hurtige kantspillere som Robben og Ribery i Bayern, som også gerne vil trække ind på banen.
Men Real Madrid scorer altså også mål med hovedet. Og hvad gør man ikke når Ronaldo og Bales spil ikke fungere eller er usynlige? Derfor er det lækkert med indlæg og med andre type spillere. Tænk på dødboldene, herunder hjørnespark med Ramos, Ronaldo, Mandzukic bl.a. Det vil være endnu mere giftigt! ;)
Men nu må vi se hvad der sker med indkøbet. jeg tror også Mandzukic vil acceptere at konkurrere om pladsen med Benzema og være backup, hvis Benzema bliver foretrukket i næste sæson.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #11 af RasmusKring

Dios skrev:

RasmusKring skrev:

Forhåbentlig langt bedre end Morata! Igen, så er Benzema førstevalget og han passer perfekt ind i systemet, og der findes ingen bedre end ham IMO. Derfor bliver vi nødt til at kigge på hvad vi har, hvad vi kan få og hvad vores individuelle ønsker er.

Morata har ikke potentialet til at blive førstevalg i Real Madrid, men han kan dog på sigt blive 2. valg, men det må tiden jo vise. Nu skal han bare ud, og det kan kun gå for langsomt. Jeg ønsker ikke en direkte konkurrent til Benzema, da al min tillid er på Benzema, men jeg ønsker et rigtig godt og stærkt alternativ, så derfor har jeg ikke bud efter navne som Agüero, Suarez og hvad de nu ellers hedder, men derimod spillere som besidder en masse kvalitet, men bare ikke nok til at være førstevalg i en storklub som Real Madrid. Ergo, så passer Mandzukic perfekt ind i billedet her. Rodrigo er stadig mit førstevalg, men kan man få en Mandzukic til billige penge, så er det ham man skal gå efter synes jeg.

Jeg er ikke som sådan imod man bruger mange penge på spillere, men kvalitet og potentiale skal bare gå nogenlunde hånd i hånd med hinanden.

I mine øjne er 600 mio. for en spiller i verdensklasse bedre værdi end 150 mio. for en okay angriber. Vi har allerede en angriber, der er mere end okay, så lad os da gå efter en stjerne eller i det mindste en med potentiale til at bliver det. VI kan hurtigt blive enige om, at hverken Suarez eller Aguero er god værdi for pengene ved de priser, der i øjeblikket bliver nævnt, men 150 mio. kr for Mandzukic er bestemt heller ikke god værdi. Det er alt for meget for en backup uden udviklingspotentiale.

Derudover har jeg virkelig svært ved at se Mandzukic få stor succes. Hans absolutte styrke er nærkampe og hovedstødsdueller, Det er ikke for alvor ting, vi bruger ret meget i Real Madrid.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved RasmusKring.

12 år 1 måned siden #12 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Endnu en kroat til Madrid?

BBB skrev: Jeg er så ikke fan. Rygterne går på, at han ikke har taget sin træning i Bayern seriøst under Guardiola, og jeg kan ikke se, at det vil have en positiv effekt på holdet. Så vil jeg egentlig hellere beholde en ret ringe Morata, som trods alt ønsker at bevise noget.

De rygter tror jeg ikke på, og det basere jeg på Mandzukic som spille type, nemlig utrolig hårdt arbejdende, og han udtaler selv.

- ''Lad os være ærlige – den måde som Guardiola ønsker at spille på i Bayern, passer ikke til mig. I den første Champions League-kamp med Real Madrid gik det op for mig. Lige meget hvor meget jeg end prøver, kan jeg ikke få det bedste ud af mig selv med denne spillestil.''

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum