AS: Real Madrid villige til at slippe Khedira for €10m

• gustav
  • gustav's profilbillede Emne forfatter
  • Junior bruger
  • Junior bruger
  • "Soy madridista de corazón, blanco hasta la muerte"
11 år 11 måneder siden #1 af gustav

Den spanske avis AS skriver i dag, at Real Madrid er villige til at afhænde Sami Khedira til €10m. Det skyldes, at man vil gøre alt for at undgå at stå i en situation, hvor den nykårede tyske verdensmester kan rejse kvit og frit til næste sommer, når hans kontrakt udløber.

Sommeren igennem har specielt Arsenal været linket tæt sammen med Real Madrids defensive midtbanespiller, der efter tyskerens fremragende præstationer ved VM har krævet i omegnen af €30m. Ifølge rygter blev Arsenal dog skræmt væk af et lønkrav på næsten €190.000 om ugen, hvilket midlertidigt skulle have fået dem til at droppe planerne og i stedet kigge imod andre spillere på transfermarkedet.

De seneste par uger har tingene dog ændret sig drastisk. I den seneste kamp, Super Cuppen mod Sevilla, udelod træner Carlo Ancelotti helt Sami Khedira fra truppen. Det endda på trods af at en anden udstødt, Angel de María, var at finde på holdkortet.

Alt tyder dermed på, at tyskeren bliver presset ud af Bernabéu. Rygter fra Spanien går på, at mange i Real Madrid er utilfredse med den måde, hvorpå Khedira skulle have forsøgt at presse den øverste ledelse i den spanske kongeklub til en stor lønstigning for en ny kontraktforlængelse.

Med den seneste udvikling i sagen og et prisskilt på €10m skulle Arsenal atter være førende i kapløbet om den stærke tyskers underskift, hvor transfervinduet efterhånden lakker mod enden.

Forlydender går dog på, at der også er andre bejlere, heriblandt Chelsea, der ligesom Arsenal er blevet kædet sammen med Khedira det meste af sommeren. Det nyeste rygte skulle dog være Fiorentina, som man kan læse her på siden, der eftersigende er klar til at lokke tyskeren med €3.5m om året efter skat.

Uanset, hvad hele den lange transfersaga ender med, står det efterhånden klart, at Sami Khedira er fortid i Real Madrid. Madridista.dk følger naturligvis sagen tæt, og vi bringer jer de seneste nyheder i takt med, at sagen udvikler sig.

"Playing for Real Madrid is like touching the sky" - Juanito

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af asp3200
Håber ikke det sker, men igen hvis de ting med at presse kontrakt igennem så er det vel fint nok. Manden er 27 og vi har midtbanen klar allerede for fremtiden. Mente bare hans agent sagde at han ikke forlod Madrid for nyligt.

11 år 11 måneder siden #3 af Raul7-2880
Så sælg dog Illaramendi for 10 mio € istedet!

11 år 11 måneder siden #4 af Chamartin

Raul7-2880 skrev: Så sælg dog Illaramendi for 10 mio € istedet!

Det virker lidt som om, du ikke forstår problematikken.

Sagen er den, at klubben føler Khedira fører en revolverpolitik, hvor klubben efter den lange korsbåndsskade gav ham chancen i forrige sæsons allersidste kampe for bla. at kunne blive udtaget til den tyske VM trup. Det blev han og spillede tilmed et udmærket VM.
Som tak herfor synes han åbenbart - stadigvæk hvis man altså skal tro rygterne - at han kan presse klubben til en voldsom lønforhøjelse, hvis han skal forlænge og ikke smutte gratis til næste sommer. Det er måske lidt vel smart, nå man godt fornemmer, at han ikke længere er blandt de første på holdkortet og ikke spillede så meget sidste sæson - selvfølgelig også bla. pga. skaden.. Så hvis han skal kunne indbringe en skilling er det nu, han skal sælges.

Med Illara er det anderledes. Han har lang tid til kontraktudløb, tjener formentlig ikke de store summer i forhold til Khedira og er ikke efterspurgt af andre klubber på samme vis.

Derfor kan man ikke bare sige, at man skal sælge Illara i stedet for Khedira.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Macon, andreashn

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #5 af RasmusKring
Præcis som med Benzema har klubben givet spilleren rigtig meget "leverage" i kontraktforhandlingerne. Man kan håbe, at de har lært af situationerne.

Jeg ville ikke blive voldsomt ked af det, hvis Khedira forlod klubben. Som jeg efterhånden har gentaget mange gange er han en solid midtbanespiller men ikke verdensklasse. 10 mio € er dog ikke mange penge for en spiller af hans kaliber, så kan man næsten ligeså godt beholde ham en sæson. Han kunne sagtens bidrage med noget til holdet.

11 år 11 måneder siden #6 af M_linding
Jeg er ikke enig i, at Khedira ikke er verdensklasse. Det synes jeg faktisk han er, indenfor sit felt selvfølgelig. Både derfor - men også fordi jeg frygter lidt for manglen på fysik i vores trup hvis vi ikke har Khedira - håber jeg et eller andet sted at han bliver. Det lyder dog som om at han har travlt med at male sig selv inde i et hjørne, og så er det altså bare ud med ham.

Jeg er i øvrigt MEGA forvirret. For hvis Khedira og di Maria smutter er vi nede på 20 mand, så det burde da vælte ind med rygter om 2-3 kommende indkøb... Hvad er meningen dog? Man har oven i købet udlejet Omar og José, så de er ude af billedet.

Hvis Khedira ryger har vi kun éen midtbanespiller med sine spidskompetencer i de defensive - nemlig Illarra - og selvom Kroos, Modric og Alonso også kan arbejde defensivt, virker det lidt tyndt IMO.

Nogen der kan hjælpe mig?;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 11 måneder siden #7 af Elkrimi

M_linding skrev: Jeg er ikke enig i, at Khedira ikke er verdensklasse. Det synes jeg faktisk han er, indenfor sit felt selvfølgelig. Både derfor - men også fordi jeg frygter lidt for manglen på fysik i vores trup hvis vi ikke har Khedira - håber jeg et eller andet sted at han bliver. Det lyder dog som om at han har travlt med at male sig selv inde i et hjørne, og så er det altså bare ud med ham.

Jeg er i øvrigt MEGA forvirret. For hvis Khedira og di Maria smutter er vi nede på 20 mand, så det burde da vælte ind med rygter om 2-3 kommende indkøb... Hvad er meningen dog? Man har oven i købet udlejet Omar og José, så de er ude af billedet.

Hvis Khedira ryger har vi kun éen midtbanespiller med sine spidskompetencer i de defensive - nemlig Illarra - og selvom Kroos, Modric og Alonso også kan arbejde defensivt, virker det lidt tyndt IMO.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig;)

Khedira er generelt god, en god defensivspiller, men mere end det bliver han altså aldrig i Madrid. Måske han kan på det tyske landshold eller i anden mindre teknisk klub, men i Madrid hvor man er omringet af Ronaldo, Bale, Benzema, Isco, James osv så går det altså hurtigt offensivt og her ser Khedira ofte langsom ud.

Det er jo faktisk en okay midtbane uden både Di Maria og Khedira (hvis James fortsat anvendes på midtbanen):
4-3-3:
Modric/Isco-Alonso/Illarra-Kroos/James
Ronaldo/Jese-Benzema-Bale

Men kun hvis James foretrækkes centralt. Synes sgu det lugter af at Perez smider en bombe med Falcao d. 31/8!
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

11 år 11 måneder siden #8 af M_linding

Elkrimi skrev:

M_linding skrev: Jeg er ikke enig i, at Khedira ikke er verdensklasse. Det synes jeg faktisk han er, indenfor sit felt selvfølgelig. Både derfor - men også fordi jeg frygter lidt for manglen på fysik i vores trup hvis vi ikke har Khedira - håber jeg et eller andet sted at han bliver. Det lyder dog som om at han har travlt med at male sig selv inde i et hjørne, og så er det altså bare ud med ham.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig;)

Khedira er generelt god, en god defensivspiller, men mere end det bliver han altså aldrig i Madrid. Måske han kan på det tyske landshold eller i anden mindre teknisk klub, men i Madrid hvor man er omringet af Ronaldo, Bale, Benzema, Isco, James osv så går det altså hurtigt offensivt og her ser Khedira ofte langsom ud.

Det er jo faktisk en okay midtbane uden både Di Maria og Khedira (hvis James fortsat anvendes på midtbanen):
4-3-3:
Modric/Isco-Alonso/Illarra-Kroos/James
Ronaldo/Jese-Benzema-Bale

Men kun hvis James foretrækkes centralt. Synes sgu det lugter af at Perez smider en bombe med Falcao d. 31/8!

Hvis vi kan undgå enhver form for skade eller træthed, så er 20 mand optimalt.... Men det kan vi nok langt fra;)

Man kan have nok så mange dygtige boldspillere og vævre teknikere - som er absolut verdensklasse - uden at det garantere succes. For første gang man møder et hold som vil det mere og som kommer først, bedst og hårdest ind i duellerne, så taber man.

Jeg tror på Isco som 8'er - han imponerede mig virkelig i foråret, taget alting i betragtning. Men når gennemsnitshøjden på midtbanen hedder 172 cm og halvdelen af midtbanen består af omskolede 10'ere så bliver jeg lidt nervøs. Jeg ser meget gerne at James tilslutter sig angrebet, og man enten beholder Khedira eller henten et lignende alternativ.

Forresten tror jeg, at der er mange som blander tingene lidt sammen, når snakken falder på Khedira. Han er stor - især i forhold til sine holdkammerater - og kommer derfor til at se lidt mindre elegant ud... Men han er faktisk slet ikke så dårlig hverken pasningsmæssigt eller offensivt.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #9 af RasmusKring

M_linding skrev: Forresten tror jeg, at der er mange som blander tingene lidt sammen, når snakken falder på Khedira. Han er stor - især i forhold til sine holdkammerater - og kommer derfor til at se lidt mindre elegant ud... Men han er faktisk slet ikke så dårlig hverken pasningsmæssigt eller offensivt.

Khedira ser stor og klodset ud, fordi han er stor og klodset. Han har en okay teknik, men den er langt under niveau i forhold til de andre midtbanespillere, måske med undtagelse af Illarra. Han bringer godt nok noget fysik modsat de andre alternativer, men han er meget tung i sine vendinger. Hans fysiske og tekniske begrænsninger gør, at han ikke kommer til at spille en rolle på midtbanen, medmindre vi bliver ramt af skader. Hvis han er okay med den rolle, så burde vi beholde ham som reserve i denne sæson fremfor at sælge ham for 10 mio €. Til de penge kan vi ikke få en spiller, der kommer i nærheden af Khediras kvalitet.

11 år 11 måneder siden #10 af madrid2000

Chamartin skrev:

Raul7-2880 skrev: Så sælg dog Illaramendi for 10 mio € istedet!

Det virker lidt som om, du ikke forstår problematikken.

Sagen er den, at klubben føler Khedira fører en revolverpolitik, hvor klubben efter den lange korsbåndsskade gav ham chancen i forrige sæsons allersidste kampe for bla. at kunne blive udtaget til den tyske VM trup. Det blev han og spillede tilmed et udmærket VM.
Som tak herfor synes han åbenbart - stadigvæk hvis man altså skal tro rygterne - at han kan presse klubben til en voldsom lønforhøjelse, hvis han skal forlænge og ikke smutte gratis til næste sommer. Det er måske lidt vel smart, nå man godt fornemmer, at han ikke længere er blandt de første på holdkortet og ikke spillede så meget sidste sæson - selvfølgelig også bla. pga. skaden.. Så hvis han skal kunne indbringe en skilling er det nu, han skal sælges.

Med Illara er det anderledes. Han har lang tid til kontraktudløb, tjener formentlig ikke de store summer i forhold til Khedira og er ikke efterspurgt af andre klubber på samme vis.

Derfor kan man ikke bare sige, at man skal sælge Illara i stedet for Khedira.

Han blev også skadet med landsholdet hehe...

Ej klubben gav Khedira chancen i slutning fordi man havde brug for ham, fordi Illaramendi var utrolig ringe.
Han har været i klubben i 4 år, han er 27 år og har lige vundet VM, hvis ikke nu han skal cashe ind, hvornår? Som man kan læse i denne tråd, så sætter folk ikke engang pris på den stabile niveau og det fremragende arbejde han har gjord for madrid de seneste 4 år, så chancen for, at han kan tage til eksotisk land og tjene penge i slutning af sin karrier er heller ikke stor fordi han ikke er lille teknisk spiller der laver 20 step overs pr. kamp.

Khedira har fysik, han er god til at erobrer bolde og han adskiller sig fra de andre midtbanetyper, som rent faktisk er meget offensive og ikke kan lide at forsvarer. Alonso sejlede i de store kampe sidste sæson og Illara er simpelthen elendig, så behold Khedira og fuck de 10 mio euro, han er meget bedre end det. Nok en røver, så dumme tror jeg ikke, at ledelsen er, at de vurdere khediras evner til 10 mio euro.

11 år 11 måneder siden #11 af Dios
Problematikken omkring Real Madrid's forældede lønningssystem kommer til udtryk igen. Igen igen anerkender man ikke sine egne spillere, men fodre udefra kommende spillere med gigantiske lønninger som halvdelen egentlig ikke engang kan leve op til. Det er nærmest pinligt efterhånden, men klubben er god til selv at kaste offer-kortet. Özil, Di María og nu Khedira, det kan umuligt være tilfældigt, hvis det nu er sandt.

Hvis både Khedira og Di María blev solgt, så står vi ikke specielt bedre end sidste sæson. Kroos købet giver en del plus point hos mig, men Perez og co. Er måske bare ikke klogere? Truppen vil igen være utrolig tynd og det ser nærmest skræmmende ud med kun 20 spillere!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, andreashn

11 år 11 måneder siden #12 af Kasillas
@Dios

Jeg kender ikke til dets indre kerne og struktur, men ifølge denne:
www.tsmplug.com/football/real-madrid-players-salaries-2014/

...så tjener Khedira det samme som Modric. - Finder du det rimeligt at Khedira får mere end Modric?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Leveret af Kunena Forum