Madrid magtede ikke målene

11 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Varane var valgt fra start - det var ikke nogen entydig god beslutning.

Dagen før den spanske liga sparkes i gang må Real Madrid konstatere, at man blot står med halvdelen af de trofæer, man havde håbet på. For mens Real Madrid sikkert hjemtog den europæiske Super Cup, så manglende man evnerne i den spanske af slagsen.

Da Borbalán fløjtede for sidste gang viste resultat-tavlen 1-0 i Atlético Madrids favør, og med 1-1 i den første kampe, rakte det lige netop til samlet sejr til de stribede fra Manzanares.

Allerede efter to minutter udnyttede netop indkøbte Mandzukic en elendig defensiv clearing fra nyvalgte Varane, og fra kanten af feltet trykkede kroaten bolden i nettet. Slet og ret utagelig for Iker Casillas.

En god del af særligt første halvleg blev af Real Madrid brugt på at vende opgøret, og som belønning for en voldsom offensiv iver skabte gæsterne flere gode chancer. Særligt James og Gareth Bale må sove dårligt i nat, da de hver især misbrugte et par store muligheder undervejs i kampen.

Real Madrid forsøgte sig i flere omgange med den afgørende scoring, men trods et massivt boldovertag så udeblev målene – og netop det at magte scoringen er trods alt fodboldspillets vigtigste facet. Og som minutterne svandt i anden halvleg kom Ancelottis tropper længere og længere fra den bedrift.

End ikke indskiftningen af ellers sparede Cristiano Ronaldo gjorde udslag, ligesom heller ikke spirrevippen Marcelo eller kreatøren Isco magtede at vende kampen fra negativ til positiv.

Og ret skal være ret. Atlético var klasser bedre end Real Madrid i kampens slutning, hvor op til flere enorme muligheder trådte frem i lyset. Størst af alle var Raúl Garcías hovedstød på overliggeren, der blot var centimeter fra at hoppe i nettet.

Men hvad der manglede af scoringer fandtes til gengæld i dramatik på og uden for banen:

Først fik Borbalán og resten af dommerkvintetten nok af Diego Simeones evindelige gestikuleringer, og sendte den iltre argentiner på tribunen. Herfra kunne han mod kampen slutningen spadsere, klappe og råbe sig igennem en større udladning af hårde tacklinger, høj tænding og gule kort. To af disse tilfaldt Luka Modric og så måtte en ganske anonym kroat traske ud af banen, før kampen var forbi.

Udover tabet i endnu et lokalopgør er den største hovedpine utvivlsomt, at Ancelotti stadig ikke har fundet koden til at knække Simeones solide defensive og noget ensidige angrebsmønster. Resultatet var en kamp med meget få spillemæssige lyspunkter, hvor Carvajal, Iker Casillas og James Rodríguez dog som de eneste kan være deres indsats bekendt.

Atlético Madrid – Real Madrid 1-0 (1-0)

1-0 Mandzukic (2. Min.)

Atlético Madrid:

Moyá - Siqueira, Godín, Miranda, Juanfran - Tiago, Gabi - Koke, Griezmann (73. Min., Jiménez), Raúl García (90. Min., Saúl) – Mandzukic (85. Min., Rodríguez)

Gule kort:Tiago, Koke, Griezmann, Raúl García

Real Madrid:

Casillas – Coentrão (70. min., Marcelo), Varane, Ramos, Carvajal - Xabi Alonso, Modric, Kroos (46. min., Cristiano Ronaldo) – James (65. min., Isco), Benzema, Bale

Gule kort:Modric (x2), Xabi Alonso, Isco, Sergio Ramos, Cristiano Ronaldo

Røde kort:Modric

Kampens spiller:Dani Carvajal

Kampens badebold:Karim Benzema (kan vi så få købt det alternativ!?)

Kampens detalje:  Visheden om, at det trods alt var sæsonens mindst vigtige trofæ.

Dommer:Fernández Borbalán

Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af Raul7-2880
Fuld fortjent - selv uden Diego Costa, Filipe og Courtois.
Må erkende at Real Madrid bar' ik er bedre. Sidste sæson fik vi tæv af både Barca og Ath. Madrid i ligaen. Vi var 1 minut fra at nøjes med blot Copa del Røv. Med salget af Di Maria er vi blevet svagere end forrige.
Derfor vil jeg blive meget overrasket hvis vi kan forbedre vores 3. plads i ligaen...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

11 år 11 måneder siden #3 af rezamadridista
Hvorfor er det at vi er afhængige af en spiller der er så statisk og gammel som Alonso? Er det primært kun på grund af hans erfaring? Jeg savner en midtbane, hvor ALLE kan hurtigt bevæge sig, skabe plads, og angribe! En midtbane som Modric - Kross - Khedira eller
Modric - Kross - Isco, eller MIN personlige favorit Modric - Illara - Kross.

Og som nævnt af andre, så er det mega skuffende at James og Kross bliver skiftet ud (Ancelotti!!), når en spiller som Bale bare har sin plads reserveret. Jeg kan ærligt talt ikke huske en positiv ting som Bale gjorde, både denne kamp og sidste...

Alt i alt, så håber jeg at vi hurtigt kommer igang igen, hvor blandt andet Alonso skal pilles ud (som Arbeloa blev det) og vi skal igangsætte Benzema og Bale igen.

Edit: Det staves selvfølgelig Kroos!

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn, MMM

11 år 11 måneder siden #4 af zaphod111
Besvaret af zaphod111 på emne Madrid magtede ikke målene
Det er jo næsten direkte idiotisk at påstå, at det var en fejl at bruge Varane istedet for Pepe. Varane var en af holdets absolut bedste spillere!!

11 år 11 måneder siden #5 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Madrid magtede ikke målene
Endnu en elendig kamp af Bale, ikke fordi de andre var meget bedre, men hold helt fast hvor laver han mange dumme tekniske fejl, de mest simple afleveringer kan han ikke finde ud af. Jeg kan sagtens se og håber at en fit Jesé vil slå Bale af, det kan kun gavne Real Madrid spillemæssigt.

Florentino Pérez

11 år 11 måneder siden #6 af Raul-Madrid
den ene dumme kommentar efter den anden…. ( ja denne vil folk nok os mene er en dum kommentar men CHILL OUT )

Jese overtage Bales plads…. Varane bedste mand…Llara istedet for Alonso….

COME ON GUYS!!!

Bale er en vores bedste spillere ( måske ikke idag ) Varane er ret ofte stabil, men HEY… det mål der var hans fejl.. og flere gange lod han bolden hoppe så Atletico kunne få bolden… han var kampens KLART dårligeste sammen med Ramos som igen er en idiot… Alonso spillede BESTEMT ikke godt.. men Llara ???? COME ON! og ja har set træningskampene tidligere….!

RAUL!!!!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Raul-Madrid.

11 år 11 måneder siden #7 af raul7=kongen
Vi kender Simeones hold. De er stadig, disciplinerede, spiller hårdt og kæmper som en enhed. Det gjorde de igen i aften. Særligt til de her opgør, hvor de har haft god forberedelsestid er de uhyggelige. Real Madrid er helt tydeligt mere ramt af ferie, mindre forberedelse(grundet Super Cup'en og sene handler, igen, igen) og nøglespillere som ikke er i topform.

Det må selvfølgelig ikke være undskyldninger, denne Super Cup burde være vundet. Livet går dog videre og jeg tror vi skal passe på med at træffe forhastede beslutninger på denne baggrund.

Jeg savner dog lidt af dybden på midtbanen. Om det er Isco eller Illarra vi sætter ind, så ændrer det ikke rigtig noget. Offensivt er Benzema måske god i perioder, men han falder altså også for ofte ud. Vi skal som minimum have en mand, som kan gøre det solidt på Benzemas dårlige dage.

Jeg håber vi finder en spiller mere til midtbanen og får hentet den angriber. Så ligner det stadig noget. Derudover skal vi til at have styr på de skader Cristiano render rundt med. Så må vi lukke ham ned i to måneder, hvis det er nødvendigt.

Positivt med James, som viser noget målfarlighed og i perioder viste stort overblik i pasningsspillet, det kan vi i den grad tage med os.

På negativ-siden, så er Ramos bare Ramos. Jeg elsker ham for hans målfarlighed, men for pokker en opførsel og uendeligt meget håbløshed han bringer med sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, M_linding, asp3200, andreashn

11 år 11 måneder siden #8 af rezamadridista

Raul-Madrid skrev: den ene dumme kommentar efter den anden…. ( ja denne vil folk nok os mene er en dum kommentar men CHILL OUT )

Jese overtage Bales plads…. Varane bedste mand…Llara istedet for Alonso….

COME ON GUYS!!!

Bale er en vores bedste spillere ( måske ikke idag ) Varane er ret ofte stabil, men HEY… det mål der var hans fejl.. og flere gange lod han bolden hoppe så Atletico kunne få bolden… han var kampens KLART dårligeste sammen med Ramos som igen er en idiot… Alonso spillede BESTEMT ikke godt.. men Llara ???? COME ON! og ja har set træningskampene tidligere….!

Jeg synes at Illaramendi har gjort det udmærket når han får chancen ISTEDET for Alosno (selvom det er virkelig få gange). Ved siden af Alosno, med en anden rolle, så stinker han. Det er dog ikke derfor han blev købt. Jeg synes man har været alt for hård ved ham og dømt ham udfra de forkerte præmisser. For mig, så er Illara (på en god dag og den rette position) en mere fleksibel, hurtigere og yngre version af Alonso minus erfaringen.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, M_linding, Lars1991, andreashn, MMM

11 år 11 måneder siden #9 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Madrid magtede ikke målene
Dejlige kampe af Carjaval og James - det to bliver absolut verdensklasse!

Godt nok har Bale ikke timingen, men hvor er Benzema han er komplet usynlig... Og nu er der gået 14-15 kampe siden sidste scoring!

Falcao du er ønsket.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

11 år 11 måneder siden #10 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Madrid magtede ikke målene

zaphod111 skrev: Det er jo næsten direkte idiotisk at påstå, at det var en fejl at bruge Varane istedet for Pepe. Varane var en af holdets absolut bedste spillere!!

Du ryger i min personlige top 5 over de dummeste indlæg, der endnu har fundet sted. Og så endda med dit allerførste af slagsen.
Det er noget af en bedrift.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 11 måneder siden #11 af raul7=kongen

Pelle skrev:

zaphod111 skrev: Det er jo næsten direkte idiotisk at påstå, at det var en fejl at bruge Varane istedet for Pepe. Varane var en af holdets absolut bedste spillere!!

Du ryger i min personlige top 5 over de dummeste indlæg, der endnu har fundet sted. Og så endda med dit allerførste af slagsen.
Det er noget af en bedrift.

Videre! Man hæver ikke ligefrem niveauet, ved at bruge et helt indlæg på at kommentere på det uden argumenter. Lad os nu få debatten op at stå, i stedet for mudderkastning. Det var sgu nok, at vores spillere spildte kampen i går på konstant ligegyldigt brok, ingen grund til vi skal gøre det samme herinde.

11 år 11 måneder siden #12 af Siempre fiel
Der er egentlig en masse ting at kommentere på efter igår - men desværre meget lidt nyt eller overraskende.

For det første, jeg ville da rigtig gerne ha vundt den sanske super cup og er da skuffet over vi ik gør det, men i det store hele er det jo et par glorificerede sommerkampe. Hva der er klart værre er at vi bare igen så holdets og truppens behrænsninger - nøjagtig ligesom sidste år er Atletico et bedre HOLD end os, omend vi i år har bedre spillere i samtlige linjer, på keeperposten (gør bare ik så meget når vi har ét forsøg inde for rammen), forsvaret (Atleticos forsvar er som blok bare bedre), midtbanen (men når vi spiller 3 så ens typer og mangler kreativitet, så fungerer Atletis disciplinerede slagtehunde bare bedre end vores millionærdrenge) og self angrebet (omend Mandzukic ene mand skaber flere problemer end vores 3 offensivspillere (var der 3? Var Benzema med=?).

Nej, som det har haft retning imo det meste af sommren, så ser det bestemt ud som om vi kommer ud af august med en trup der er en smule ringere end sidst sæson - rigtig ærgerligt.

Det gode ved igår var dog 1) at ledelsen forhåbentlig også indser at truppen måske ik er helt så fremragende sat sammen som de hype den har fået med sig, og 2) at al latterlig snak om "de 6 trofæer" som vi sku gå efter i år nu ka stoppe og medier og fans nu får lidt realitetssans. Læste man på dette forum tidligere på sommeren, så ku vi jo nærmest stille 2 holde der ku blive spanske mestre og vi behøvede næsten ik engang stille til start for trofæerne var hjemme - jeg behøver ik afsløre at jeg aldrig nogensinde har delt denne begejstring og nærmest krummede tæer når jeg læste sådan noget snot.

Benzema - har aldrig været fan, men har har rigtig mange kvaliteter og spillede sidste sæson virkelig godt. Men jeg blir bare aldrig rigtig tilfreds med ham - pt er han igang med en stime på 1 mål i 15 kampe - og dette på en mand som ligger som ene centrale angriber uden nogen som helst konkurrence. Jeg er nået dertil hvor jeg er ligegla med at et Falcao-køb måske er en smule overkill og måske ik den rette profil pt (for stort navn, for dyr og sådan) når vi har et stort navn som Benzema - men altså, vi SKA simpelthen ha en angriber der laver mål. Og kommer Falcao, så tror jeg Benzema får et gigantisk problem ift at komme på holdet på sigt - omend jeg tror han ka få masser af spilletid som hængende angriber bag Falcao eller på kanten som aflastning for Bale og Cristiano.

Og endelig - dén midtbanekonstellation er altså for bovlam - nuvel, den ska nok være rigeligt til at slå Cordoba på mandag, men 3 så ens, nogenlunde udynamiske typer, er altså virkelig ik løsningen - og det hjælper ik en dyt at skifte Isco eller Illarra ind. Havde det været Footbal Manager, så havde jeg taget benene på nakken her den sidste uge af transfervinduet og fået rettet truppen alvorligt til - det er desværre for sent i den virkelige verden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum