Ramos tvivlsom til El Clásico

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Sergio Ramos måtte i weekendens kamp mod Ath. Bilbao udgå med en skade og den giver nu anledning til en del bekymring hos Real Madrids lægestab.

Den spanske forsvarer har nemlig pådraget sig en muskelskade i læggen, som kan være ganske drilsk at blive kvit og som i værste fald kan koste ham både Real Madrids CL-møde med Liverpool på Anfield Road og El Clásico på Estadio Santiago Bernabéu få dage senere.

Real Madrids fysiske træner, José Luis San Martín, siger om skaden:
- En skade som denne er meget forræderisk. Det er en meget stærk muskel og genoptræningen er kompliceret. Det er en skade, som man skal være meget forsigtig med, for mulighederne for tilbagefald er meget store. Hvis man får et tilbagefald, snakker man om en skadespause på 1-1½ måned.

Cristiano Ronaldo har tidligere været ramt af en lignende skade og den holdt ham ude af spillet i en måned.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Ramos tvivlsom til El Clásico
Helt sikkert en and. Han bliver med garanti klar. Skadet eller ej så spiller han. El Classico er for vigtig til at skippe pga. en "mindre" skade.

11 år 9 måneder siden #3 af asp3200
Ramos ude ser jeg ikke som ulempe. Varane og pepe skal nok fikse den. Varane ville ikke tillade andet end sejr ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

11 år 9 måneder siden #4 af M_linding

asp3200 skrev: Ramos ude ser jeg ikke som ulempe. Varane og pepe skal nok fikse den. Varane ville ikke tillade andet end sejr ;)

Så har du ikke tænkt den igennem...:) Ramos skal blive klar!

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #5 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Ramos tvivlsom til El Clásico

asp3200 skrev: Ramos ude ser jeg ikke som ulempe. Varane og pepe skal nok fikse den. Varane ville ikke tillade andet end sejr ;)

Jeg kan da godt huske den kamp, hvor Varane startede inde og havde rimelig godt styr på Barcelonas offensiv. Det ville ikke være en katastrofe, hvis Ramos ikke spillede. Men med Ramos erfaring ville man nok foretrække ham. Men samtidig vil man også mindske risiko for at enten Pepe og Ramos får en hjerneblødning til El Clásico og derved trækker et rødt kort, hvis man starter med Varane! :D
Men nu må tiden vise sig! Jeg håber trodsalt det bedste for holdet! :)

11 år 9 måneder siden #6 af asp3200
Sandsynligheden for rødt kort røg lige ned med 50 % hvis han ikke spiller :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

11 år 9 måneder siden #7 af M_linding
Don' t get me wrong; jeg er stor fan af Varane... Jeg så gerne, at Varane spillede i stedet for Pepe.

Når jeg taler Ramos op, så er det ikke fordi at jeg påstår at han har være mere solid, rent defensivt, sammenlignet med Pepe. Men Ramos er vores kaptajn ude i marken - ham der råber de andre op, vil vinde og aldrig bliver nervøs. Derudover er han god til at føre bolden op og kan også slå de lange afleveringer, som kan igangsætte farlige angreb.... Og nå ja: Ham og Ronaldo er vores farligste spillere på offensive dødbolde, og det skal man bestemt ikke undervurdere - slet ikke mod et hold som Barcelona, hvor dødbolde er en rigtig god mulighed for at score.

11 år 9 måneder siden #8 af FranciscoISCO

M_linding skrev: Don' t get me wrong; jeg er stor fan af Varane... Jeg så gerne, at Varane spillede i stedet for Pepe.

Når jeg taler Ramos op, så er det ikke fordi at jeg påstår at han har være mere solid, rent defensivt, sammenlignet med Pepe. Men Ramos er vores kaptajn ude i marken - ham der råber de andre op, vil vinde og aldrig bliver nervøs. Derudover er han god til at føre bolden op og kan også slå de lange afleveringer, som kan igangsætte farlige angreb.... Og nå ja: Ham og Ronaldo er vores farligste spillere på offensive dødbolde, og det skal man bestemt ikke undervurdere - slet ikke mod et hold som Barcelona, hvor dødbolde er en rigtig god mulighed for at score.

Ramos er vores kaptajn indtil han mister hovedet ;)

Jeg forstår ikke helt at du hellere vil have Varane med til fordel for Pepe udfra grundlag som lederegenskaber, føre bolden frem, vil vinde og aldrig bliver nervøs. Her ligner Pepe og Ramos meget hinanden (Pepe slår dog ikke de her lange afleveringer tilnærmelsesvist ligeså godt som Ramos). Det vil jeg i hvert fald mene og så er jeg enig i at Pepe rent defensivt har været mere solid - hvilket jeg, formuleringsmæssigt, dog vil mene er lidt af en underdrivelse - derfor vil jeg hellere starte med en Pepe, skulle jeg vælge imellem de to :)

På trods af at Ramos skulle være klar kunne jeg egentlig godt se en fordel i kun at starte med én af vores to normale startere i midtforsvaret, i en kamp som den mod Barca. Husk nu hvordan det gik sidst da blodet kogte på allerhøjeste tryk. Her står en type som Varane, temperamentmæssigt, bare i så klar en kontrast til Pepe/Ramos at det er helt vildt. 50% ro og kølighed blandet med 50 % vildskab og ærgerrighed (og 50 % chance for rødt) ville måske være den helt rigtige cocktail ;)

Altid Real Madrid.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #9 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Ramos tvivlsom til El Clásico

asp3200 skrev: Sandsynligheden for rødt kort røg lige ned med 50 % hvis han ikke spiller :)

asp3200, Nu hvor vi er i gang med at mindske sandsynligheden for rødt kort, kan vi også lige putte Nacho ind i stedet for Pepe :P :D

Men jeg er sikker på at Pepe let vil blive provokeret, fordi han nemt kan irriteres. Jeg har lagt mærke til, at Barcelona spillerne ofte køre på ham, fordi de ved han nemmere kan generes og resultere i et rødt kort. Suarez skal nok bide Pepe før eller senere, uden at dommeren ser det :P
Ej spøg til side, men uanset hvem der kommer til at danne makkerpar i forsvaret, skal de nok få en travl dag ;) Men det vil nu gøre den dystre efterår og kommende mørke vintertid noget lysere med en sejr! :)

11 år 9 måneder siden #10 af M_linding

FranciscoISCO skrev:

M_linding skrev: Don' t get me wrong; jeg er stor fan af Varane... Jeg så gerne, at Varane spillede i stedet for Pepe.

Jeg forstår ikke helt at du hellere vil have Varane med til fordel for Pepe udfra grundlag som lederegenskaber, føre bolden frem, vil vinde og aldrig bliver nervøs. Her ligner Pepe og Ramos meget hinanden (Pepe slår dog ikke de her lange afleveringer tilnærmelsesvist ligeså godt som Ramos). Det vil jeg i hvert fald mene og så er jeg enig i at Pepe rent defensivt har været mere solid - hvilket jeg, formuleringsmæssigt, dog vil mene er lidt af en underdrivelse - derfor vil jeg hellere starte med en Pepe, skulle jeg vælge imellem de to :)

På trods af at Ramos skulle være klar kunne jeg egentlig godt se en fordel i kun at starte med én af vores to normale startere i midtforsvaret, i en kamp som den mod Barca. Husk nu hvordan det gik sidst da blodet kogte på allerhøjeste tryk. Her står en type som Varane, temperamentmæssigt, bare i så klar en kontrast til Pepe/Ramos at det er helt vildt. 50% ro og kølighed blandet med 50 % vildskab og ærgerrighed (og 50 % chance for rødt) ville måske være den helt rigtige cocktail ;)

Jeg forstår næsten ikke, hvad du er uenig med mig i?

Jeg siger jo netop, at jeg gerne ser at Varane starter, pga. den ro det giver. Og hvis Ramos kan koge over, så kan Pepe da godt nok også gøre det samme - selvom jeg synes at de begge har forbedret sig meget på dette område. De får begge ofte nogle kort, som de kun får pga. et dårligt ry (som de selv har skabt, flere sæsoner tilbage).

Pepe og Ramos har lidt de samme svagheder defensivt - netop de mentale - men til gengæld slår Ramos Pepe med længder rent offensivt. Sådan ser jeg i hvert fald på det....:)

11 år 9 måneder siden #11 af FranciscoISCO

M_linding skrev:

FranciscoISCO skrev:

Jeg forstår næsten ikke, hvad du er uenig med mig i?

Jeg siger jo netop, at jeg gerne ser at Varane starter, pga. den ro det giver. Og hvis Ramos kan koge over, så kan Pepe da godt nok også gøre det samme - selvom jeg synes at de begge har forbedret sig meget på dette område. De får begge ofte nogle kort, som de kun får pga. et dårligt ry (som de selv har skabt, flere sæsoner tilbage).

Pepe og Ramos har lidt de samme svagheder defensivt - netop de mentale - men til gengæld slår Ramos Pepe med længder rent offensivt. Sådan ser jeg i hvert fald på det....:)

Jeg synes lige præcis ikke at Ramos slår Pepe med længder rent offensivt, mens jeg tilgengæld synes at Pepe slår Ramos med længder rent defensivt - set over det sidste års tid hvor Pepe mere eller mindre har været suveræn (og langt mere stabil end Ramos) :) På størstedelen af de parametre du fremhæver hos Ramos, mener jeg at Pepe er ligeså stærk (og så havde han ovenikøbet også et pænt antal scoringer sidste sæson + en fremragende assist til Ronaldo i seneste kamp;)).

Jeg kan som sagt også godt se fordelen i at lade Varane starte (netop pga. både, Pepe og Ramos kan koge over) men hvis jeg skulle vælge ville det altså være i stedet for Ramos og ikke Pepe grundet overnævnte, deri ligger uenigheden; altså to forskellige vurderinger af disse spilleres kvaliteter :)

Altid Real Madrid.

11 år 9 måneder siden #12 af asp3200
Kunne faktisk være dejligt med et el classico uden pepe nu når jeg tænker mig lidt om. Ramos eller Pepe ude vil give os 50% mindre chance for rødt kort:)

Men er enig med M_linding i Ramos giver mere offensivt. Lad os satse på Varane og Nacho. Varane ville alligevel ikke tillade vi taber.

Leveret af Kunena Forum