Bedømmelse af truppen mod San Lorenzo
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (26 brugere)
Hele holdet 3.0
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Ramos
- Gæst
-
Ramos skrev: Hvad skal vi dog stille op med James, hold da op han er pinlig
Jeg har efterhånden godt nok også svært ved at se hvad planen er med ham. Det er hans første svære år, men modsat Isco, så kunne man fra start af se hvad planen var med ham. James derimod lægger man slet ikke mærke til.
Isco har slået ham med flere længder, og når Modric kommer tilbage, så regner jeg da også stærkt med, at det er James der ryger en tur på bænken, hvis det stadig ser sådan her ud.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Men må indrømme, at jeg syntes Bale er lige så pinlig at se på. Syntes slet ikke han har fundet sit niveau i denne sæson. Jo vist han score da fint med mål og assist, men det spillemæssige kører ikke helt for ham, specielt ikke når modstanderen står kompakt.
Jeg ser nu hellere en formation som den vi havde mod barca, hvor vi spillede noget af det bedste fodbold set længe.
Ronaldo-Benzema-James
Isco-Kroos-Modric
Som det forreste felt.
- Anderson
- Gæst
-
Jespersk skrev: ...jeg syntes Bale er lige så pinlig at se på. Syntes slet ikke han har fundet sit niveau i denne sæson. Jo vist han score da fint med mål og assist, men det spillemæssige kører ikke helt for ham, specielt ikke når modstanderen står kompakt.
Jeg ser ikke problemet. Assists og mål vinder kampe, det gør 'flot' fodbold nødvendigvis ikke. Bale er en fighter som har vundet os mange gamle i sæsonen indtil videre. Han skaber måske 5 chancer i en kamp som ender med et mål eller to, men alligevel har folk utrolig travlt med at kritisere ham for de 3 han så 'brænder'.
Mange vil nok mene at CR7 er banens/verdens bedste spiller. Hvor mange gange ser vi ikke at han slet ikke præsterer og er helt usynlig i en kamp, men alligevel laver en kasse eller to. Det er stort set det samme vi ser med Bale. Bale er fremtiden.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Anderson skrev:
Jespersk skrev: ...jeg syntes Bale er lige så pinlig at se på. Syntes slet ikke han har fundet sit niveau i denne sæson. Jo vist han score da fint med mål og assist, men det spillemæssige kører ikke helt for ham, specielt ikke når modstanderen står kompakt.
Jeg ser ikke problemet. Assists og mål vinder kampe, det gør 'flot' fodbold nødvendigvis ikke. Bale er en fighter som har vundet os mange gamle i sæsonen indtil videre. Han skaber måske 5 chancer i en kamp som ender med et mål eller to, men alligevel har folk utrolig travlt med at kritisere ham for de 3 han så 'brænder'.
Mange vil nok mene at CR7 er banens/verdens bedste spiller. Hvor mange gange ser vi ikke at han slet ikke præsterer og er helt usynlig i en kamp, men alligevel laver en kasse eller to. Det er stort set det samme vi ser med Bale. Bale er fremtiden.
Man kan ikke komme uden om, at du har en pointe. Bales mål og assists er nok også det, der har holdt de mere 'kreative' af os herinde, fra at give ham et kælenavn ala det, Illarra har måttet bære. Et par af hans mål har tilmeld været særdeles vigtige og dem vil vi madridistas da altid være taknemmelige for.
Bale er måske nok fremtiden; han kunne meget vel være den helt rigtige afløser for Ronaldo. De to har nemlig mange fællestræk, bl.a. at de begge kan spille elendigt og stadig være kampafgørende! :) Men ift. målscoringen er der én ting, man må tage højde for; nemlig proportioner. Der er stor forskel, på et ganske pænt snit på mål i hver anden kamp og så det umenneskelige snit på mere end ét mål pr. kamp - det tilmeld over en periode på et halvt årti! Ronaldo har naturligvis også noget mere anciennitet i klubben.
Så er der også lige det faktum, at Ronaldo altid, og nærmeste ubetinget, lader til at være sprængfyldt af selvtillid. Ligegyldigt hvor dårligt han spiller, så er han aldrig usynlig. Det er lige præcis på mentaliteten - den ubetingede tro på sig selv - at Ronaldo er usammenlignelig med enhver, sætter du ham overfor Bale her, så kommer waliseren til at fremstå som en temmelig grå mus. Mit største problem med Bale er, at jeg alt for ofte glemmer, at han er på banen - et faktum der i sig selv gør, at han lige nu er milevidt fra Ronaldos format.
Jeg synes i øvrigt, at den tid hvor Bale var ude af spillet, var et fint bevis på, at flot fodbold sagtens kan vinde kampe! Bale er måske fremtiden, men han er godt nok ikke nutiden.
Altid Real Madrid.
- Storken
- Gæst
-
Dette er ikke nødvendigvis et problem, da man har flere strenge at spille på, hvis Ronaldo skulle have en dårlig kamp. Man vil dog ikke udnytte Bales potentiale til fulde, da han vil komme til færre afslutninger end i Tottenham. Man kan se det på statistikken, hvor Bale har haft 1,5 færre skud pr. kamp i Real Madrid sammenlignet med det sidste år i Tottenham. Bale bliver i stedet pålagt at være en pasningsspiller, da han ellers hurtigt kan blive usynlig i kampene. Det var dog aldrig Bales spidskompetence i Tottenham og det var ikke derfor Real Madrid købte ham for €100 mio.
Barca har lidt samme problem med Neymar, Suarez og Messi. De er alle sammen typen man kigger efter, når der skal scores. Man har dog den fordel, at de alle tre er dygtige oplæggere, hvorfor de i langt højere grad kan supplere hinanden. Man skal dog lige have lært Neymar og Suarez, at de ikke behøver kigge efter Messi hver gang de modtager bolden :) Det tager nok et stykke tid, da Messi skal indfinde sig med en ny rolle på holdet, hvor han ikke altid er the go-to-guy.
Storken skrev: Det kunne være interessant at undersøge, hvor tit Bale og Ronaldo spiller godt i den samme kamp. De har begge afslutninger som spidskompetence, hvilket godt kan være et nulsumsspil. Man vil ofte se, at et hold har et vis antal afslutninger pr. kamp, hvor Bale og Ronaldo så må fordele dem mellem sig. Den spiller der laver de bedste løb og positionerer sig bedst, vil have flest afslutninger i en given kamp. Ronaldo er uden tvivl den bedste af de to, hvortil han ofte vil modtage de afgørende afleveringer af medspillerne.
Dette er ikke nødvendigvis et problem, da man har flere strenge at spille på, hvis Ronaldo skulle have en dårlig kamp. Man vil dog ikke udnytte Bales potentiale til fulde, da han vil komme til færre afslutninger end i Tottenham. Man kan se det på statistikken, hvor Bale har haft 1,5 færre skud pr. kamp i Real Madrid sammenlignet med det sidste år i Tottenham. Bale bliver i stedet pålagt at være en pasningsspiller, da han ellers hurtigt kan blive usynlig i kampene. Det var dog aldrig Bales spidskompetence i Tottenham og det var ikke derfor Real Madrid købte ham for €100 mio.
Barca har lidt samme problem med Neymar, Suarez og Messi. De er alle sammen typen man kigger efter, når der skal scores. Man har dog den fordel, at de alle tre er dygtige oplæggere, hvorfor de i langt højere grad kan supplere hinanden. Man skal dog lige have lært Neymar og Suarez, at de ikke behøver kigge efter Messi hver gang de modtager bolden :) Det tager nok et stykke tid, da Messi skal indfinde sig med en ny rolle på holdet, hvor han ikke altid er the go-to-guy.
Er enig i meget af det du siger, men du glemte nok at nævne at Bale også har vist sig at være ret god oplægger :)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: Det kunne være interessant at undersøge, hvor tit Bale og Ronaldo spiller godt i den samme kamp. De har begge afslutninger som spidskompetence, hvilket godt kan være et nulsumsspil. Man vil ofte se, at et hold har et vis antal afslutninger pr. kamp, hvor Bale og Ronaldo så må fordele dem mellem sig. Den spiller der laver de bedste løb og positionerer sig bedst, vil have flest afslutninger i en given kamp. Ronaldo er uden tvivl den bedste af de to, hvortil han ofte vil modtage de afgørende afleveringer af medspillerne.
Forskellen på Madrids og Barcas spillere er vel blot, at når de får lov at slå sig løs og forstår deres roller, så kan det blive til rigtig mange mål ;)
Jeg kan godt følge både din pointe, men efterhånden er jeg også ved at være en anelse træt af den. Vi har vundet 22 kampe i træk, fire titler i 2014 og udspillede fuldkommen Barca her i efteråret, imens der er blevet sat scoringsrekorder på stribe - tilmed anført af BBC, hvor folk så kritiserer Cristiano og Bale for ikke at fungere optimalt sammen. Jeg siger ikke jeg ikke kan følge præmissen, men nogle gange går der bare for meget analyse i den. Jeg tror på mange måder også de frigiver plads og muligheder til hinanden. Spillede de på ethvert andet hold, ville man rykke end ekstra spiller over i deres område, det kan man ikke, for så bliver man straffet.
Det er selvfølgelig en evig prioritet, men som jeg ser det udnytter man netop Bales potentiale til fulde som et godt andet-våben, fremfor som go-to-guy. Man kan sammenligne det lidt med basketball. Hvem ville huske Scottie Pippen, hvis det ikke var for Michael Jordan? Bale kunne helt sikkert lave flere mål og assists, samt have en større rolle et andet sted, men så ville det være i klubber som Arsenal eller Tottenham - og hvem bliver en stor spiller uden titler?
Det er lidt det samme med James i denne tråd. Han bliver semi-hængt ud, selvom han trods alt har bestået. Var en af banens absolut bedste mod Barca, har scoret 5 mål og haft 5 assists i 14 kampe. Knægten er 22 og er blevet kastet rundt på forskellige positioner, hvilket vel er løst nogenlunde. Det kan blive meget bedre, men i det store billede er det bestemt et godkendt efterår. Spillet har flydt langt bedre med James end det nogensinde gjorde med Di Maria.
Som sædvanlig er jeg enig med dig langt hen ad vejen, eller ihvertfald forstår hvor du vil hen. Når det så er sagt, så flyder spillet bare ikke for hverken Bale og James når de spiller sammen. Ingen af dem stråler, og du har helt ret i, at James var en af de bedste imod Barcelona, men generelt den periode, hvor Bale var ude, der strålede hele holdet og specielt James og Isco. Jeg tager intet fra James i den periode, for han var virkelig fantastisk, men det var en helt anden rolle. Den rolle hvor der var masser af plads, og selvom der er blevet sagt, at han er langt bedst i 10'er rollen, så er det lige det modsatte han har vist i Real Madrid indtil videre. Tilvænning og alt det skal med, men han gik fra at være total anonym, til at være en af holdets bedste, for derefter at blive fuldstændig anonym igennem. Han spillede 10'er rollen i begge af hans anonyme "faser" hvis man kan kalde det dét.
Jeg er helt med på, at det skaber en masse plads at have både Ronaldo og Bale startende inde, men samtidig så er de også hinandens værste fjende. Det er vel ikke en løgn, hvis Bale endnu ikke har fundet sit spil frem endnu. Det er ihvertfald sjældent man sidder tilbage med følelses af, at Bale virkelig var banens bedste, hvis man ikke skal følge den sædvanlige Ronaldo karakter som per automatik giver ham 5, fordi han scorer mål, og så er alt andet glemt.
Spillet flyder langt bedre med James end med Di María, men i mine øjne skyldes det hverken de 2, men Isco, Kroos og Benzema!
Jeg tror helt klart på, at dette mandskab vil kunne vinde rigtig mange titler fremover, men jeg tror ikke vi får at se det samme spil at se med Bale og James på banen samtidig som vi så det i perioden hvor vi ydmygede Liverpool og Barcelona. Deres statistikker er fantastiske, men det afspejler på ingen måder deres spil på banen, hvor begge har en tendens til at være mere usynlig end den anden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mit problem med Bale denne sæson, er rettet mod et meget specifikt punkt... Hans "chanceskabende" afleveringer er helt forfærdelige - især i de seneste 6-7 kampe. Bale har en fantastisk sparketeknik men hans indlæg rammer ingenting, og det samme kan man sige om de simple afleveringer, som ellers havde skabt en 100 % chance. Ronaldo har forresten opdaget problemet...;)
Det er måske det som gør, at spillet flyder bedre med James og Isco på banen og Bale ude.... Hierarkiet bliver mere tydeligt, og Isco og James er dygtige til at iscenesætte Benzema og Ronaldo, ligesom Benzema er god til at vurdere om han skal afslutte selv, eller bygge angrebet yderligere op. Bale spiller nærmest lidt for sig selv - som et slags fremmedelement i en ellers total harmonisk enhed.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Dios skrev: ...hvor begge har en tendens til at være mere usynlig end den anden.
Lol :)
Jeg er af den klare overbevisning at Bale, Isco, Modric, James, Khedira og Illara ikke er købt for alle at starte på banen samtidig men i stedet for at have en sindssyg bred trup der altid er kampdygtig til verdenseliten. Selv med skader og karantæner. For mig er det ikke ikke om at få kabalen til at gå op men det drejer sig i stedet om at holde alle glade og om at beholde (Som El_Juan har skrevet så ofte) balancen på holdet. Målene, sejrene og dermed titler skal nok følge deraf fordi vores spillere er simpelthen bedre end alle andres. Truppen giver baghjul på næsten samtlige pladser til Barcelona, Chelsea, PSG og Bayern.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)