Real Madrid spiller kamp nr. 4000
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid spiller i morgen sin kamp nr. 4000 i La Liga, når holdet træder ind på grønsværen på Estadio Vicente Calderón til El Derbi mod Atlético Madrid.
Det kunne faktisk være officielle kamp nr. 4002, for gennem historien er to kampe blevet aflyst.
Den 29. marts 1907 skulle Madrid have mødt Recreativo i den spanske hovedstad, men udeholdet var klar over, at man var chanceløse og forærede derfor Real Madrid sejren uden kamp. I stedet mødte man op til en venskabskamp, hvor man var forstærket med to Madrid-spillere (Romero og Normand) og kampen endte med en sejr på 4-2 til Madrid.
Den 20. april 1919 skulle man have spillet El Derbi om de regionale mesterskaber, men Real Madrid meldte afbud til kampen, fordi man var uden chancer for at blive mestre. Pointsene gik i stedet til Atlético Madrid, som dog gerne ville have spillet opgøret, selv om man ikke selv heller havde mulighed for at blive mestre.
Herudover kan nævnes, at Estadio Santiago Bernabéu er det stadion i Spanien, som har huset flest officielle kampe, nemlig 1596. Heraf har Real Madrid vundet 1235, mens man har spillet 224 uafgjort og tabt 137 kampe. Målscoren er 4271-1324.
Gennem årene har Real Madrid mødt 244 forskellige modstandere og blandt de hyppigste er Atlético Madrid (258), Barcelona (229), Athletic Bilbao (222), Valencia (191), Espanyol (182), Sevilla (178), Real Sociedad (159), Real Zaragoza (146), Real Betis (125), Real Valladolid (111), Celta Vigo (111), Racing Santander (106) og Sporting Gijón (101).
Real Madrid har spillet flest officielle kampe den 1. november (28), mens den 6. november er datoen for flest antal kampe uden nederlag (14 sejre og 5 uafgjorte). Skal man til gengæld finde en god dato at tage på Estadio Santiago Bernabéu på, så er det den 3. september, idet man her har 6 sejre i lige så mange kampe.
Raúl er spilleren med flest kampe, nemlig 741. Han efterfølges af Manuel Sanchís (710), Casillas (706), Santillana (645), Gento (601), Hierro (601), Camacho (577), Pirri (561), Míchel (559), Guti (542) og Roberto Carlos (527).
Raúl er også den spiller, som har scoret flest mål, nemlig 323. Herefter følger Di Stéfano (307), Santillana (290), Cristiano (288), Puskas (242), Hugo Sánchez (207), Gento (182), Pirri (172), Butragueño (171) og Amancio (155).
Legendariske Miguel Muñoz er naturligvis træneren med flest kampe (605). Han efterfølges af Del Bosque (246), Beenhakker (197), Molowny (183), Mourinho (178), Paco Bru (141), Boskov (139) og Miljanic (134).
På samme vis er Don Santiago Bernabéu naturligvis også præsidenten med flest kampe, nemlig 1407. Og han efterfølges af Florentino Pérez med 656 og Ramón Mendoza med 547.
Første officielle kamp blev spillet den 14. maj 1902 mod Barcelona, som vandt 3-1. Målet blev scoret af Arthur Johnson.
Og endelig skal det med, at Real Madrid ikke har held med sine millenium-kampe, for ingen af de foreløbig tre er blevet vundet.
Kamp 1000 blev spillet 2. januar 1955 og her spillede Real Madrid 1-1 hjemme mod Real Sociedad.
Kamp 2000 blev spillet den 18. december 1977 og her tabte Real Madrid med 1-0 til Cádiz.
Kamp 3000 blev spillet den 10. maj 1997 og her tabte Real Madrid igen med 1-0, denne gang til Barcelona.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Kamp 2000 blev spillet den 18. december 1977 og her tabte Real Madrid med 1-0 til Cádiz.
Kamp 3000 blev spillet den 10. maj 1997 og her tabte Real Madrid igen med 1-0, denne gang til Barcelona.
---
Betryggende! :/
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jeg tror på det imorgen. Det bliver svært og kan godt blive en lidt teknisk kamp.
Regner med at Ancelotti snart må have læst lillesøsters spil. Vi skal tager styring over kampen. Hold hovedet koldt = Sejr.
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: Fede statistikker:D
Jeg tror på det imorgen. Det bliver svært og kan godt blive en lidt teknisk kamp.
Regner med at Ancelotti snart må have læst lillesøsters spil. Vi skal tager styring over kampen. Hold hovedet koldt = Sejr.
Det bliver næppe en teknisk betonet kamp. Fysikken bliver afgørende, da kampen sandsynligvis vil ske på Atleticos præmisser.
Der er intet der tyder på, at Ancelotti har gennemskuet Simeone. Atletico skal slås op igennem midten, ikke udover kanterne. Real Madrid skal kombinere sig igennem centralt, da det er her Atletico er svagest. Det virker dog som om, at Real Madrid altid falder tilbage på indlæg og langskud, når Atletico pakker sig.
Atletico er klart bedst, når de kan overlade styringen til modstanderen. I skal tvinge dem frem, da de er sårbare på omstillinger. Atletico er dog sjældent villige til at satse fremadrettet, hvis de har et acceptabelt resultat. Det ville derfor hjælpe, hvis I kom foran :) Det er dog lettere sagt end gjort.
Storken skrev:
Det bliver næppe en teknisk betonet kamp. Fysikken bliver afgørende, da kampen sandsynligvis vil ske på Atleticos præmisser.
Der er intet der tyder på, at Ancelotti har gennemskuet Simeone. Atletico skal slås op igennem midten, ikke udover kanterne. Real Madrid skal kombinere sig igennem centralt, da det er her Atletico er svagest. Det virker dog som om, at Real Madrid altid falder tilbage på indlæg og langskud, når Atletico pakker sig.
Atletico er klart bedst, når de kan overlade styringen til modstanderen. I skal tvinge dem frem, da de er sårbare på omstillinger. Atletico er dog sjældent villige til at satse fremadrettet, hvis de har et acceptabelt resultat. Det ville derfor hjælpe, hvis I kom foran :) Det er dog lettere sagt end gjort.
Det er nemlig rigtig svært at komme foran. Det bliver en gyser uden lige.
Der er rigtig meget der taler imod synes jeg. Jeg håber som så mange andre at vi lever på kontra. Vi var verdens bedste kontrahold for halvandensæson siden og vi lavede ikke andet end at slagte lillesøster. Det må vi kunne finde frem i disse kampe. Vi har stadig folkene til det.
Jeg er træt af at kampene mod Atletico tager så meget energi. Inden kampene mod Barcelona føler jeg mig altid sikker på en sejr eller ihvertfald en god spillet kamp hvor det er meget lige imellem de to mandskaber.
Hvorimod mod Atletico der er jeg aldrig lige så sikker. Planen mangler mod dem, og det er voldsomt frustrerende. Også fordi vi ikke prøver noget nyt. Det er sgu det samme hver gang.
Jeg orker ikke endnu en kamp hvor vi har hele spillet men alligevel taber og bliver kørt over på deres omstillinger. Jeg gider det sgu ikke altså...
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
Storken skrev:
Det er nemlig rigtig svært at komme foran. Det bliver en gyser uden lige.
Der er rigtig meget der taler imod synes jeg. Jeg håber som så mange andre at vi lever på kontra. Vi var verdens bedste kontrahold for halvandensæson siden og vi lavede ikke andet end at slagte lillesøster. Det må vi kunne finde frem i disse kampe. Vi har stadig folkene til det.
Jeg er træt af at kampene mod Atletico tager så meget energi. Inden kampene mod Barcelona føler jeg mig altid sikker på en sejr eller ihvertfald en god spillet kamp hvor det er meget lige imellem de to mandskaber.
Hvorimod mod Atletico der er jeg aldrig lige så sikker. Planen mangler mod dem, og det er voldsomt frustrerende. Også fordi vi ikke prøver noget nyt. Det er sgu det samme hver gang.
Jeg orker ikke endnu en kamp hvor vi har hele spillet men alligevel taber og bliver kørt over på deres omstillinger. Jeg gider det sgu ikke altså...
Du ved godt, at 90% af sejren er at vinde kampen om boldbesiddelse ;-)
Det ødelægger kampene, når kun det ene hold er villige til at satse for sejren. Jeg er godt klar over, at det øger Atleticos chance for succes mod Barca og Real Madrid, men det er nogle elendige kampe. Derudover er det frustrerende, når man ved, at Atletico har en håndfuld dygtige spillere til mange millioner kroner. Jeg begriber ikke, at de kan slippe afsted med det på hjemmebane.
Piphans skrev:
Det ødelægger kampene, når kun det ene hold er villige til at satse for sejren. Jeg er godt klar over, at det øger Atleticos chance for succes mod Barca og Real Madrid, men det er nogle elendige kampe. Derudover er det frustrerende, når man ved, at Atletico har en håndfuld dygtige spillere til mange millioner kroner. Jeg begriber ikke, at de kan slippe afsted med det på hjemmebane.
Haha det lægger så dybt i jer:D Vidunderligt:P
Det er helt rart at de to hold (Real Madrid og Barcelona) kan blive enige om at Atletico er nogle møgdyr på banen. De lever (mod vores tos hold) på, at spil alt for voldsomt og og tit gå et skridt eller to over stregen.
De har dog langt mere held med deres hensynsløsespil mod os, end mod jer. For jeg mener helt oprigtigt, at vi taber kampen på det mentale. For når først vi lader os provokere, så taber vi ofte sutten.
Det var tydeligt i Cop kampen mellem Atletico - Barcelona, at Barca ikke lod sig tirre og det vandt kampen for dem. Selvfølgelig betyder taktikken og spillet på banen også noget. Men der synes jeg for det meste at begge klubberne er ovenpå i forhold til Atletico.
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
Storken ;-) skrev:
Haha det lægger så dybt i jer:D Vidunderligt:P
Vi vinder og taber med bolden ved vores fødder. Jeg ville ikke have det på nogen anden måde :)
- muddi
- Gæst
-
- Storken
- Gæst
-
muddi skrev: Håber så meget at Real Madrid, lige stiller sig 10-15 meter længere tilbage på banen end tidligere. Det vil kunne tvinge Atl. Madrid lige lidt længere fremme og åbne op for nogle af de bagrum, hvor Bale og Ronaldo elsker at befinde sig. Hvis det havde været James og Ronaldo/bale, så kunne man spille i de mindre rum på midten, men med bale og ronaldo, bliver man nød til at åbne op for bagrummene.
Det er vel ikke uvæsenligt, at Real Madrid er svækket defensivt. Jeg ville i hvert fald foretrække at have bolden langt væk fra eget mål, hvis mit forsvar var hårdt ramt af skader. Jeg er dog enig i, at der er fordele ved, at Atletico kommer lidt ud af eget felt. Man skal bare passe på, at man ikke undervurderer Atletico. De er tit farlige, når de først kommer op i den ande ende.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Jeg tror dog Gordin og co. bliver sindsyge farlige på døbdbolde.
Det har godt nok været trættende at se El derbi denne sæson og man drømmer sig hurtigt 2-3 år tilbage, hvor vi var ubesejret 12(?) år i træk mod dem. Jeg er lidt pessimistisk - desværre - for i dag. Især fordi, at den måde som jeg synes Atletico burde spilles, bliver svær uden Modric og James. Vi har vel kun. 2-3 spillere (Isco, Benz og Kroos) som er gode nok til at åbne Atletico op med pasningsspillet og det tror jeg ikke på holder.
Jeg er ikke glad for at sige det, men på forhånd tror vi skal være glade for et point og det havde jeg godt nok ikke troet jeg skulle tænke om et derbi :-(
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.